Gå til innhold

Eldre V8 diesel!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Kan si jeg vet om mange som har hatt store problemer med 6,2 dieselmotorene sine jeg også.

Mange av de jeg kjenner har også hatt store problemer med at girkassene har røket.

Men spar heller opp penger og kjøp en 6,5 turbodiesel,der holder girkassene og motorene,og forbruket er adskillig laver.(koster,det gjør det) :usa:

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis man MÅ ha amcar og hvis man MÅ ha V8, mener jeg man får mest for pengene ved å :

a) Kjøpe bensin bil.

b) Kjøpe en bil som ikke alle andre liker.

 

Pkt a) er jo forsåvidt greit nok. Punkt b) er litt verre. Siden ikke alle andre liker den, er den kanskje litt stygg, og det er jo trist å måtte kjøpe en stygg bil.

 

Personlig ser jeg på Malibuene fra ETTER muskelbil perioden og FØR sko-eske-design-perioden som skikkelig pene. Det vil si årsmodellene 74-76 eller noe slikt. Muligens litt gamle for den som vil ha 87 modell med 6,2 diesel, men svært mye mer kurante å skru på for en billig penge.

 

En pent brukt '74 modell med 305 og TH 200 4R kasse (overdrive) hadde vært en gulle god bruksamcar.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

putrer rundt i 6.5 diesel sugemotor van jeg, ganske fornøyd, hatt den i 6mnd, måtte overhale generator, slutta å lade.. Har hatt litt start problemer, men den starter, fått høre det er dieselpumpa, pleier å være det, får kjøpt elektrisk hjelpepumpe til 500kr ca har jeg skjønt, går ann å teste det kanskje.

 

vinduene funker ikke 10% av tiden, skjønner ikke hvorfor ? :)

 

bruker 1.5 på min kjøring, som egentlig blir mest blandet kjøring. Deilig å kjøre kjørte til Mo i rana i sommer, ACR, fint tur det, var 4 stk i bilen, litt klaging over slitt baksete var det da :).

 

Hvis bilen skulle stoppe, så vipper jeg ned sovesofaen baki og driter i det og tar en blund tror jeg. Jeg har TH400 kasse, dvs at jeg aldri gidder å kjøre over 100kmt, men det føler jeg ikke stort behov for å gjøre heller. Blir liksom en annen kjørestil med van, en som kan spare lappen din, hvertfall min..

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. høres bra ut det da :)

eneste gangen jeg tipper jeg hadde kjørt i 100+.. det hadde vært mandag til fredag fra ca 05:00 til ca 05:45 (mellom der et sted hvertfall)

og om jeg evt skulle til bergen en tur. (liker å kjøre litt fort jeg.. hehe :) )

burde vel i grunn fått meg en bil med kasse som tåler å bli litt brukt jeg da.. hmm.. hehe :)

 

er det vanskelig å evt bytte kasse på slike biler eller?? (van/suburban)

 

ps: om dere vet om noen biler som er til salgs.. eller evt finner noen på nett et sted.. si gjerne fra :D hehe

 

og folkens: Godt NyttÅr :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lett å bytte kasse mener jeg, har gjort det et par ganger, men det var på Camaroen, men det blir det samme tror jeg. kassene kommer i mange forskjellige lengder da, så jeg måtte bruke 2500,- på å korte og balansere mellomaksel på nytt, greit å være klar over det. TH400 kassa tåler mye juling har jeg hørt og lagt merke til selv, trukket mye tung henger uten noe klaging fra den hvertfall. Disse bilene er jo langt fra perfekte, men for meg var det vanskelig å finne en bil som var billig, kunne trekke tung henger, og var komfortabel, nissan patrol og andre japsetrekkvogner tiltaler ikke meg på samme måte, og de er ikke så mye billigere i drift tror jeg heller.

 

fint å få tak i en med lite rust, men på den andre siden så er det ramma som er viktig at ikke har rust, og det har den sjeldent såvidt jeg har sett.

 

Jeg kjører 2 min om dagen til togstasjonen når jeg skal til jobb da, så jeg bruker ikke bil så mye generelt.

 

dekaler.sized.jpg

 

styresnekka er litt for lett da, bilen er litt vinglete på styringa, men det er de alle sammen har jeg hørt. jeg har bytta hjelpesnekka (kosta 300kr) hjalp en del. litt slakk i styresnekka da, vet ikke hva den koster enda, så er det en styredemper jeg tenkte jeg skulle prøve å bytte.

 

Jeg er jo ikke helt objektiv om disse bilene kanskje, jeg har vokst opp med van i familien siden jeg var bitteliten, det var en g20 med 350 motor som brukte mye bensin, har forresten bilen enda, men avskilta. Men den var det utrolig lite problemer med så langt jeg kan husker. litt knot med bakbremsene bare, drev å låste seg noen ganger, men det var fordi at fattern kjørte så passivt at han aldri rørte bremsen, og når han først gjorde det låste de seg. Men delene er jo grisebillig da.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Istedenfor Chevrolet kan du jo kjøpe Ford van..har en Ford Econoline E-350 med 7,3l V-8 diesel å er storfornøgd og er god å kjøre...min er en -88 mod å dei får man billig idag...bilen bruker 1,2-1,4 på mila på til og frå jobb kjøring...kjører tilsammen 6 mil kvar dag...bilen har gått 300.000 å det som eg har gjort er å skifta king-boltar å foringar i forhjulstillinga å kryssa i mellomakslingen + br.klossa, skiver og sant vanlig vedlikehold. men trur forbruket er mindre med anna girkasse...har C6 tretrinns automat...får også firtrinns i desse bilane...og prisen på deler er heller ikkje så gale...

Volvo 142de luxe -71 (B20A)

Volvo 244GLE -77 (B230FX)

Volvo 245GL -81 (5,7 V8)

Volvo 740TURBO -87 (B230FT)

Ford E-350 Econoline Starcraft -93 (7,3 V8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda.. har jo tenkt på ford og.. hehe!

så lenge bilen er fin, og sparsom i drifta.. og ikke minst: amerikans. så er jeg happy.. hehe :)

 

men 1.2-1.4 er jo litt mye da.. siden den jeg har nå bruker mindre enn det.. hehe!(vet ikke hvor mye den bruker.. men jeg kjører glatt til bergen, fra skien, på en tank.. og har ennå en skvett igjen når jeg kommer fram.. med aktiv og aggresiv kjøring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok...faderen meinte at han faktisk fikk bilen ned på 0,8 på langkjøring...men d er jo gamlingkjøring og han kjørte jo ca 50-60 mil kvar veg...men eg har jo barre tretrinns girkasse da...veit ikkje kor mykje den ville ha brukt med firtrinns automat...men eg trur faktisk den ville ha gått billigere...

Volvo 142de luxe -71 (B20A)

Volvo 244GLE -77 (B230FX)

Volvo 245GL -81 (5,7 V8)

Volvo 740TURBO -87 (B230FT)

Ford E-350 Econoline Starcraft -93 (7,3 V8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår