Gå til innhold

Nsr 160 prøver noe han ikke kan; motivlakkering med airbrush

Ranger emnet


Nsr160

Anbefalte innlegg

du ba meg om å legge ut bilder, heh, så here it goes.

begynte på den ene hjelmen i dag, har mer eller mindre frie tøyler her. jeg er jo glad i skaller, så da blir det noe i den duren.

denne her gjør jeg på frihånd, rett fra hodet uten noen form for sjablonger osv.

her er den ihvertfall påbegynt, er natta nå, så jeg begynner på skyggelegging og detaljer i morgen.

 

Må kanskje legge til at jeg ikke har holdt på med dette så lenge, så erfaringen er ikke akkurat på topp, dette er den andre hjelmen jeg har gjort, og totalt har jeg vel fiklet med tja toppen 20 ting.

 

IMG_3143.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@iamdrunk Bare kult at du poster bilder.

Har ingenting imot det.

 

Det er jo relatert.

 

Men bruker du min tråd får du min kritikk.

 

Først er det veldig bra start.

Men tennene må du jobbe mer med.

Tro det eller ei, så er tennene det viktigste med en hodeskalle.

Ska du fargelegge denne, (det er da du kan begynne å arbeide med dybde og form.

 

Ser også ut som du sliter litt med lakken, jeg ser at du bør tynne den litt mer.

Hvit er somregel et helvete, det værste pigmentet og jobbe med.

Grønne pigmenter er også litt stress av og til. (ikke spør meg hvorfor)

 

Ser og at du "nøle" lakkerere, at du jobber som en datamaskin.

Du kommer til å gi slipp på dette når du har 50-80 timer med airbrushen.

En god trening er å skrive alfabetet.

 

Og tegn 3 prikker på et ark, med litt avstand.

Og prøv å lakkere linjer så fort som mulig fra den ene til den andre.

Da finner du ut hvordan du skal feste blikket.

(du må se hvor du skal, for å vite veien)

 

@tjekk ja har sett den videoen før.

Ganske stilig.

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil komme til et punkt der du tynner for mye.

Da vil pigmentene settle ut.

Det vil du merke med at det går fint det første minuttet og 2.

Så begynner det å tulle mer og mer.

 

Jeg bruker klar base til å spe ut lakk noen ganger.

(lakk uten pigment)

 

Aldri bruk ren sort, Det blir bare tull.

Bland den med enten blå eller lilla.

Ren sort ser virkelig basjet ut.

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fargen har du laget selv. :tannløs:

Ellers er det første gang jeg har sett en brun sortfarge.

 

Jo tennene ble bedre.

 

Det problemet du har, er noe som kalles (dry tip)

 

Lakken tørker på nåla.

Mulig du slipper av lufta litt tidlig.

Litt lite trykk, eller lakken din tørker for fort.

Det er et vanlig problem. Jeg og opplever det også avogtil.

Jeg har aldri på tuppen når jeg lakker.

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, fargen har jeg ikke laget selv, fått den rett fra lakkforhandler..

synes den er litt feit jeg da.

 

Dry tip ja, skjer ganske så ofte..

Nå sitter jo jeg med tema-kompressoren, så det kan vel ha noe med saken å gjøre, og så fikk jeg med tynner til denne lakken som jeg fant ut at ble ganske så sticky når den stod åpent i en kopp ol. så i går gikk jeg over fra den til vanlig vann, og det hjalp betraktelig på tynninga..

 

Du har ikke på tuppen nei, hmm, jeg må vel prøve.. elelr det går vel ikke med tema-sprøyta vel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skal vi se...

 

Driver enda å lære meg å tegne.

 

gkvt.jpg

 

kfkh.jpg

 

Jeg driver å lakker enda, men det er for en konkurranse.

Så jeg kan desverre ikke vise det før konkurransen er over.

 

Ellers så skal jeg reise til Belgia på lakkerings kurs. babyhmm?

 

Og jeg har utfordret en(ei) annen lakker til paint off.

Dvs at vi får en oppgave og en tidsbegrensing på å lage det beste vi kan.

Blir morsomt for det er "live". Og det blir gjerne filmet.

Det er i begynnelsen av juni.

 

Neste jeg skal forsøke å lakkere er dette.

Egentlig bare en teknisk utfordring.

Starter nok ganske snart på dette.(blir gjerne bare en liten del av det)

 

index-2.jpg

 

Så litt lenger i fremtiden, så skal jeg prøve å komme i kontakt med et lakkerings selskap.

Slik jeg kan starte å lakkere på "the real thing"

 

Er fullt klar over at det ikke har vært mye av det.

Men det er en grunn for det.

Jeg setter ikke navnet mitt på noe som ser dritt ut.

Jeg begynner å bli fornøyd med kvaliteten jeg klarer å lage nå.

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har utfordret en(ei) annen lakker til paint off.

Dvs at vi får en oppgave og en tidsbegrensing på å lage det beste vi kan.

Blir morsomt for det er "live". Og det blir gjerne filmet.

Det er i begynnelsen av juni.

 

Her er hun. (går ut ifra at hun blir forbanna for at jeg poster bildet)

Men hun har ikke valg, det sto i avisen. hehe:tannløs:

getFile.jpg

 

For dem som kan lese.

 

http://eavis.agderposten.no/index.php?s=801&p=18738

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den golfen som henne dama har lakkert var jo ikke direkte dum.

 

Får håpe du vinner, for det å bli slått av ei jente er ikke helt kult

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår