Gå til innhold

Nsr 160 prøver noe han ikke kan; motivlakkering med airbrush

Ranger emnet


Nsr160

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mellom 0,7 - 2 bar.

 

Mest er 1,2 bar.

 

På detaljer 0,7 bar

 

Når jeg skal dekke et stort område bruker jeg 2bar.

 

Ikke noen fasit, regulerer trykket også etter hvor tynnet lakken er.

Jeg tynner lakken 50% og oppover. Om man skulle lakke en bil med PPG

Ville en kun tynnet lakken 20%

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, mer flammer hehe bombe :op

 

Dere sa dere ville ha bilder.

Så her er masse.

 

Hvordan flammene skal gå (outlay), ser ut som en dritt unge som holder på.

Bilde049.jpg

Litt utfylling av flammene

Bilde050.jpg

Mer utfylling og framheve hotspots

Bilde051.jpg

Fylling av "tomrom"

Bilde052.jpg

Her framherver jeg formene. Med en tynn linje langs formene.

Bilde055.jpg

Det siste bildet i dagslys, lettere å se

Bilde057.jpg

 

Langt fra ferdig, men dere får en ide hvordan jeg gjør det.

Tror jeg ikke gjør mer idag, eller i helgen.

 

For jeg skal til kristiansand å drikke voksenbrus.

Med noen kvinnemennesker. (jada, jeg har et liv :op)

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja 245 gl må jo det :op

 

Hvordan ellers skal du lære ?

 

Nå var jeg ferdig med denne tror jeg.

Må prøve noe annet :)

 

Her er det med klarlakk.

Slik dere kan se det litt bedre.

Og jeg hadde lyst å se klarlakk effekten

 

Skal ta et litt bedre bilde imorgen. Er så mørkt ute nå.

Bilde063.jpg

 

Bilde066.jpg

 

Dreit meg ut med klarlakken (men tok ikke bilde av det :op) hehe

Hva syns dere ?

 

Edit:

Fant vist en nattfuksjon på kamera.

Så her er et til :op

Bilde068.jpg

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig. Har faktisk en airbrush liggende i kjellern sjøl. Har ikke rørt den siden jeg bytta den på reklamasjon. Var lekkasje i noe pakninger inni. Nå fikk jeg "litt" lyst på en kompressor og ta den frem igjen. Jeg brukte først luft-på-boks, og senere et bilhjul, men jeg mista trykket så altfor fort. Og ville ikke bruke 800kr på en minikompressor som kun er egnet til airbrushing..

 

Nsr: Klarer du å brushe vanndråper? Har det på en vhs-tutorial. Det ser rått ekte ut! :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei kan ikke det.

 

Men jeg kan jo kanskje la det bli neste prosjekt.

m'm

 

Samme hvilken kompressor du har. Trenger ikke en kun for airbrush.

Men det kan være en stor fordel med en stillegående.

 

Men jeg er ikke på det nivået enda

Pluss jeg har den lille tanken min.:)

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gøy og se at folk tør og prøve seg på slikt :)

og øvelse gjør mester, men det ser det ut til at du har funnet ut av allerede.

bra utvikling over kort tid forresten !

 

Hvis du noensinne skulle prøve deg med annen lakktype..

Prøv transparente farger..

Dette kan du lett blande selv ved og mixe inn klarlakk..

I allefall, om du leker deg litt med flere nyanser, kan du oppnå ekstreme effekter.

 

Vurderer og finne frem igjen airbrushen jeg også nå, :) Muligens kjøpe en litt mer stillegående kompressor :)

 

 

Lykke til videre !

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår