Gå til innhold

Nsr 160 prøver noe han ikke kan; motivlakkering med airbrush

Ranger emnet


Nsr160

Anbefalte innlegg

Noen kjenner nok denne bilen igjen.

 

Litt extra finnish på denne lakken, måtte til.

Skygger under grafikken og pearl "hightlights".

 

VWA210800x600.jpg

 

VWA214800x600.jpg

 

VWA215800x600.jpg

 

VWA221800x600.jpg

 

VWA222800x600.jpg

 

VWA223800x600.jpg

 

Skal ta noen bilder av bilen *komplett* i sola en dag.

Kameraet mitt streiket, lavt batteri.

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fantastisk imponerende utvikling! Keep up the good work, du skal se at du klarer nok tjene litt kroner på dette etterhvert

:notworthy:

 

Nja,tjene penger kunne jeg nok ganske lett gjort.

Men jeg er ikke interesert i ting, som ikke gir meg en utfording.

Eller mulighet til å prøve noe nytt.

Jeg har nok av forespørsler. Folk prøver faktisk og forhånds "booke" meg til vintern. hehe

 

Jeg selger meg ikke selv for å få penger.

Har mer innteresse av å heve nivået på dagens lakkering.

Jeg bruker mye penger på denne hobbyen.

For å ha muligheten til å utforske, og teste.

Det er ikke god butikk, men jeg har det gøy.

 

Jeg vet at slike ting som dette blir ansett som dyr.

Og med det tror alle at jeg kan tjene gode penger på dette.

Mens faktisk så ligger det ganske mye arbeid bak.

 

La oss ta en tank som eksempel.

 

Tanken har et par steisprutskader.

 

Så omlakkering må til før jeg kan starte.

Dette er jo helt vanlig lakkeing.

Kostnad.

 

Selv om jeg ikke nødvedigvis bruker mye materiale.

Så må jeg fortsatt gå i innkjøp av alt jeg trenger.

Og det er ikke så lett å handle i små kvantum.

Kostnad.

 

Jeg trenger materialer som maskering, slipeutstyr ++

Bare for å i det heletatt starte på tanken.

Kostnad.

 

Somregel får jeg forespørsel om (bare finn på noe)

Bare er ikke bare, jeg må bruke endel timer bare på å finne ut hva som passer.

Tidsbruk.

 

Selve lakkerings prosessen, er avhengig i dem fleste tilfeller.

Ufattelig mange farger. Alle dem må jeg lage selv.

Tidsbruk.

 

Lakkerings prosessen tar lang tid, flere årsaker til det.

Men lang tid tar det.

Tidsbruk.

 

Sykkelen må igjen under klarlakken, Lakkeres på ny.

Kostnad.

 

Og mellomsliping betyr i praksis at Sykkelen bli lakkert 3 ganger.

Kostnad.

 

Så har du det med kvalitet og levetid.

Jeg bruker ikke tid å energi på noe som ikke har lang levetid.

Så produktene er extremt dyre.

Som gjør kostnadene mine vesentlig mye høyere, enn det et normalt verksted bruker.

 

Så hva koster det å lakkere en tank 3 ganger UTEN motiv.

Med den beste klarlakken på markede. (det er faktisk overraskende mye kvalitetforskjeller)

Og prisen deretter.

 

Dessverre er det kun ytterst få som egentlig forstår hva det innerbærer.

Fleste vet ikke engang at det er forskjeld på lakk kvaliteter.

 

Så jeg må heve kvaliteten på mitt arbeid så høyt.

At folk er villig til å betale for kostnadene.

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser bra ut =)

 

skulle lagt litt mer mørkere på venstre øyet men ellers ser bra ut =)

 

gj

 

Tnx, mye mulig at øye kunne vært mørkere.

Bildet lyver litt. ettersom det ikke er klarlakk over.

Den silkematte overflaten, gir gjenskinn. Slik at noen områder ser lysere ut enn hva dem faktisk er.

 

Om du ser på toppen av hodeskalle, der hetten går.

Dette område er i realiteten er nesten tilnærmet sort.

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ruller meg i støvet for deg! seriøst for en bra tråd med masse bra bilder og info. håper du legger ut et hint når du vil begynne å ta litt jobber for andre en de du kjenner. har noen små ting jeg skulle hatt noen fete motiver på.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hold pusten.

 

Jeg "sliter" med å holde folk vekk.

Har en ganske utbredt vennekrets, så det er nok av forespørsler.

Noen mer seriøs enn andre.

 

Det finnes jo andre lakkere som jobber med dette.

Du kan jo finne noen andre. :)

 

Mitt mål er ikke å få en ny jobb.

Jeg skal bare heve nivået på hva som blir lakket.

Bli blandt dem beste i verden.

Det kan ta tid hehe

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Kjempe bra arbeid:) Jeg kan tegne..Er det håp for meg å bli motivlakkerer da? eller må man ha god erfaring me lakk fra før?

 

Vel jeg får jo litt til.

Er bare spørsmål om pågangsmot.

 

Lite lakkering i det siste, mye jobb.

Og en tur på grand canaria :)

 

Men det blir kanskje noe motiv på en bil til helgen.

BMW kanskje. Får se

 

Jon Arne.

 

Nei det er renning. hehe. Sig perler seg ikke :ratatatat

Om du hadde lest, så skrev jeg at jeg måtte gå over grensen.

Jeg hadde muligheten, så for å finne hvor lang du kan gå.

 

Så må du få sig, grensen fra vanlig lakkering.

Til strøken lakkering, ligger helt på grensen der sig starter.

Litt avhengig av hvilken klarlakk en bruker.

 

På denne brukte jeg UHS (ultra high solids) til PPG.

 

D8141 premium UHS klarlakk. (en av mine favoritter, mange som ikke liker denne hehe)

Men normal HS tynner D807 (medium)

Og herderen husker jeg ikke, var fast hardner tror jeg.

 

Blandings forholdet var 3:1:0,6

 

Denne klarlakken er vanskelig å lakkere med.

For den er ikke så forutsigbar som dem vanlige hs klarlakkene.

Ms lakkene er vel letteste å starte ut med.

Men noen av dem tåler jo ikke at du ser på dem engang.

(personlig synspunkt)

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går inn på linken under singnaturen min så kommer det opp noen tegninger jeg har laget..

 

Du har studert illustrasjon. Og enda ikke brukt en airbrush.

Hmm det er faktisk et veldig normalt verktøy.

Innen for dem kretsene.

 

Airbrush er bare et verkøy. Som blyant å pensel.

Skaff deg en luftkilde og en airbrush.

Kanske en dvd for å hjelpe deg igang.

Så vil du nok lett få taket på det, om du har litt pågangsmot.

 

DVD eller en lærer er beste veien å gå.

Og du virkelig vil.

 

Lurer du på noe send meg en pm.

Skal jeg svare så godt jeg kan.

 

Naginata

Helt på tryne ja. hehe

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne tid for en sykkelen.

 

Glemte ut å "lansere den" hehe denne ble ferdig.

Ca februar mars engang.

 

Sykkelen er lakket orginalt etter mine egne ideer og tegninger.

Så håper den faller i smak.

 

VWA78282800x600.jpg

 

VWA78300800x600.jpg

 

VWA78299800x600.jpg

 

VWA78280800x600.jpg

 

VWA78275800x600.jpg

 

VWA78270800x600.jpg

 

VWA78261800x600.jpg

 

VWA78263800x600.jpg

 

VWA78269800x600.jpg

 

VWA78258800x600.jpg

 

VWA78266800x600.jpg

 

En solskinnsdag skal jeg ta bilder av komplette sykkelen.

Dersom noen er innteresert har jeg noen prosess bilder også.

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår