Gå til innhold

Signal feil fra spyleveske tank?

Ranger emnet

Probe GT

Anbefalte innlegg

Ok, her er historien kort! Hadde noen ærender i Oslo, og på vei til byn så fikk jeg beskjed om lav spyleveske nivå, ok tenkte jeg kjørte videre med det i bakhodet. Kjørte et par timer med dette og, fikk litt tid til overs og fylte fullt opp på Oslo S parkeringa. OG nå vill dette ikke gi seg, den er full, jeg kan ikke få fylt mer, og fortsatt melder den om lavt nivå.. Argh, sånne ting som dette irriterer meg grenseløst, sikker noen som kjenner seg igjen av min reaksjon hehe..

Det jeg lurer på er da, hvordan dette systemet fungerer, hva som eventuelt kan være feil, jeg reparere det meste så det skal ikke være noe problem :well

Har jo selvfølgelig tittet, og for og få en skikkelig undersøkelse må vel frontfangeren av for og komme ordentlig til! Så da er det snakk om jeg bare skal la dette problemet løse seg av seg selv, om jeg har så flaks. Eller om jeg skal hive meg inn på jobben. Har dette skjedd med noen av dere andre før med advarsel om lavt spyleveske nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde problemer med den lampa i bilen min også, den ene gangen lyste den ikke når det var tomt, den andre gangen drev lampa å glødet mer eller mindre hele tiden. I min bil er sensoren en stang som stikker ned i tanken med en plotør som ligger rundt den stanga. På flotøren sitter det en magnet, og inne i stanga sitter det en eller annen elektrisk dings. Når magneten kommer nedenfor denne elektriske dingsen begynnere lampa å lyse. Så siden den lyser hele tiden hos deg er det vel enten flotøren som sitter fast eller har sunke, eller en kortslutning en eller annen plass. Den gangen den lyste hele tiden hos meg var det flotøren som lakk og sank ned. Kjøpte en ny på huggeren så nå funker alt supert!

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider