Gå til innhold

K-jetronic mekanisk eller elektronisk innrput?

Ranger emnet


Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

K-jetronic er mekanisk, eller hydraulmekanisk, dvs. at alt blir styrt av mekanikk og hydraulikk, eneste elektriske er bensinpumpa, kaldstartsdysa og ev. sleideventilen, luftmengdemåleren er mekanisk styrt med hydraulisk kallibrering i forhol til temp og belastning styrt av styrtrykksventilen, dysene blir styrt hydraulisk av bensintrykket ut av lmm.

KE-jetronic er elektrohydraulmekanisk, i prinnsippet det samme men elektronisk styring av styretrykk, ofte en elektrisk tomgangsregulator, bensinkutt, lambdaregulering etc. k-jetronic med elektroniske kontrollsystemer og kalibrering lissom.

KE-jetronic har hjerne.

Han kompisen din burde lese boka si en gang til og sette seg inn i stoffet.

Men det finnes jo mere mekaniske innsprut enn K-jet da, kügelfischer for eksempel.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår