Gå til innhold

Da blir det MegaSquirt i bilen

Ranger emnet

Magnum

Anbefalte innlegg

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bestilte du MS2 ? vet ikke hvor mye du skal ladde, men anbefaler å bytte map sensorn som er med, den er ikke store greiene! har du bestilt MS2 har du å mangemuligheter til å styre flere ting, som shiftlight++ er genialt sprut, men få laga noen bokser å legge hjernen i, for de kommer helt strippa!

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte du MS2 ? vet ikke hvor mye du skal ladde, men anbefaler å bytte map sensorn som er med, den er ikke store greiene! har du bestilt MS2 har du å mangemuligheter til å styre flere ting, som shiftlight++ er genialt sprut, men få laga noen bokser å legge hjernen i, for de kommer helt strippa!

shiflight? det er en riskokersak (2fast 2 furious bil) vi som kjører volvo skjønner når vi skal gire..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shiflight? det er en riskokersak (2fast 2 furious bil) vi som kjører volvo skjønner når vi skal gire..

Helt enig jens!!

MegaSquirt skal fungere bra. Er faktisk en svenske som har brukt det på en 16Ventiler og benka ca. 500gamp på hjula. http://www.bjorck.tk/

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig jens!!

MegaSquirt skal fungere bra. Er faktisk en svenske som har brukt det på en 16Ventiler og benka ca. 500gamp på hjula. http://www.bjorck.tk/

Han benka aldrig 16v'n, men benka 8v'n me MS til 522hk, i motor, å 445hk på hjula, men d er enn PISS benk, bilen hadde rundt 350-380hk i motor, så ikke lade deg lure! å til dere ander, som kjøre org dashbord, så mente jeg for oss som har biler me gr.a stuk å bur, vi har stor turteller i dashen, bygget nytt seff, å da er somregel shiftligt me da! men er ikke i bruk hos meg helller da må si d! men va bare en tanke! mye muligheter me MS!

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han benka aldrig 16v'n, men benka 8v'n me MS til 522hk, i motor, å 445hk på hjula, men d er enn PISS benk, bilen hadde rundt 350-380hk i motor, så ikke lade deg lure! å til dere ander, som kjøre org dashbord, så mente jeg for oss som har biler me gr.a stuk å bur, vi har stor turteller i dashen, bygget nytt seff, å da er somregel shiftligt me da! men er ikke i bruk hos meg helller da må si d! men va bare en tanke! mye muligheter me MS!

Ja, mente 8V, sorry. Men må si det står respekt til han fyren der ass. Bra motorarbeid til ikke alt for mye penger! Bilen ga' han faen i.. var bare ut å leike, hehehe :D

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m'm, har sett den, blir jævli bra det!! Hehe, er jo litt morro å ha en bil som man kan bruke fullt ut og da, men så ser den jo helt forjævli ut :P hehe. en fordel er at det sikkert ikke er en kjeft som tenker på å stjele den, når dem ser hvor stygg den er, hahaha :D

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den motorn er vel oppe i trøndelag nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det bare basic MS du skal kjøre?

det er jo masse nice ting du kan kjøpe, som megaview, tenning, o.l.

fett med display på dash? :P

jeg tenker selv på MS til b6304.. den kan jo styre ethanolinjection også. (spylevæske).

link til de som vil lese om megasquirt

h2o.gif

ps. dette bildet er ikek slik jeg vil injecte, da jeg vil injecte etter turbo og etter IC. Dette bildet bruker turbotrykk til å sette trykk på beholderen, slik at man ikke trenger pumpe for å ha vanninjection.

står under turbocharging på ms linken ovenfor.

Water injection is useful in preventing detonation in supercharged engines that produce more than about ~10 psi of boost. The water injection system is a completely separate system from the fuel injection system.

Typically, the water is mixed with methanol to improve its cooling effect. Mixtures up to 50% work well. Amazingly enough, regular windshield washer fluid works well, as long as you buy the blue stuff. If you can find one that says 50% methanol, 50% distilled water, that is great. Or you can add methyl hydrate to your water.

jaja, det er masse annet digg der :-) bare tenkte å fremheve dette, siden ikke alle tror på at man kan bruke vindusspylevæske istedenfor vanninjection. (elementær fysikk)

ps. ikke kjør ren ethanol, da det bryter ned ALU!

Lenke til kommentar
Del på andre sider