Gå til innhold

Da blir det MegaSquirt i bilen

Ranger emnet

Magnum

Anbefalte innlegg

eneste problemet med MS, er tilgang på ferdig loddet kretskort.

man finner det rundtom, men :p

VEMS sådan, er lettere å få tak i loddet, i min oppfattning.

ellers kan det jo være morro å lodde sitt eget sprut :P om man er stø på hånden og har bra loddestasjon, tinnsuger, etc.

Hei..

Her er allt du trenger.. også ferdige plug and play..

http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtii-engine-management-system-wpcb3-assembled-unit-p-65.html

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

MegaSquirt-I Programmable EFI System PCB3.0 - Assembled Unit

Dette er den nye pcben. Oppdateringer og forbedringer.

MegaSquirt-I Programmable EFI System PCB2.2 - Assembled Unit

Og dette er den forrige versjonen av kretskortet. Står en god del på sidene til ms.

Ms kan styre tenning ja, men ikke noe avansert. Nyere versjoner av ms kommer til å ha meget avanserte tennings muligheter.

Slik som det er nå er ford edis det beste alternativet av det jeg har lest meg fram til. Om du vil ha direct fire eller waste fire så er vel egentlig vems ett bedre valg. Koster litt mer men har en go del av de tingene som kommer på ms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mapping innebærer vel å justere inn bensinmengde, luft, ladetrykk og forskjellige verdier i forhold til hverandre for å få en bra forbrenning.. eller er jeg helt på jordet?

Å få det perfekte forholdet mellom alt det der

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil det si å mappe den???? hva mappes og litt grovt sett...hvordan gjøres det?

Har det noe med MAP (Manifoild Air Pressure) sensoren å gjøre eller...?

Å mappe er å instruere sprutet om hvor mye bensin motoren skal få, hvor mye luft som kommer inn og hvortid den skal tende blandinga.

Så du setter bare opp ett "kart" for hvordan motoren skal oppføre seg ved gitte situasjoner.

ms nordic

Vet ikke om denne url'en har vært oppe før. Men der er en go del lesestoff om både megasquirt og vems. Og mange som har prøvd og mange som kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...