Gå til innhold

Stramme clutch?

Ranger emnet

trebor87

Anbefalte innlegg

ok.. så det er ikke murlig og slakke/stramme den?

Jo, det er fullt mulig å slakke/stramme denne, om det hjelper er en annen sak, men det koster ingenting å prøve.

Du justerer der wiren går ned til girkassen, rettere sagt justerer du lengden på stømpen utenpå wiren før innfestningen på motoren/girkassen. Du ser det med en gang du åpner panseret.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. det jeg syntes var litt rart at den plutselig begynte og slure, at jeg ikke merket anntydning til det tidligere..

Kan være simmerringen rundt veiva som har begynt å lekke olje. Kommer det olje på lamell/svinghjul, vil det umiddelbart begynne å slure. I såfall trenger du ny lamell og simmerring.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke no vits å kappe strømpa wire'n.... Er VEDLIG my justering på den. Armen som wier'n sitter festet i går kun til et punkt og ikke lenger ned. Men har den umiddelbart begynt å slure så er det nok simmeringen på veiva eller på inngående aksling i girkassa som har gått til helvete. er iallefall ikke mye stress å bytte den på veiva. Gjorde det akkurat nå selv. Kostet med 30 spenn og. Kjøp komplett clutch-sett du med trykkplate,lamell,utløserlager og utløserplate. Sachs-sett på torshov koster omtrent 1700 spenn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Er det mye forsjell på clutch til en td og en gti? Pratet med han jeg kjøpte bilen av og han sa han byttet for ett par år siden og at clutch ikke var sterk nokk når motoren var stilt på litt.. Er det murlig og sette på en clutch som er sterkere på bilen min?

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider