Gå til innhold

Medion MD41133

Ranger emnet

Iarwain

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte min gamle mor en cd-spiller til bilen i julegave, men når det kom til installeringen var ikke det like lett som man skulle tro..

Jeg har fått lys i spilleren, og den får radio-signaler, men får ikkeno lyd ut på høytalerene.. Høytalerne skal funke (de funka iallefall med den originale radioen)

Jeg har testa alt av fade og balance, og innstilninger på spilleren, men finner bare ikke ut hva det kan være som er galt.

Noen som har noen ideer på hva som kan være galt? og hvordan jeg kan fikse det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min gamle mor en cd-spiller til bilen i julegave, men når det kom til installeringen var ikke det like lett som man skulle tro..

Jeg har fått lys i spilleren, og den får radio-signaler, men får ikkeno lyd ut på høytalerene.. Høytalerne skal funke (de funka iallefall med den originale radioen)

Jeg har testa alt av fade og balance, og innstilninger på spilleren, men finner bare ikke ut hva det kan være som er galt.

Noen som har noen ideer på hva som kan være galt? og hvordan jeg kan fikse det ?

Her kan det være mulig at din bil er utstyrt med aktive høyttalere, noe som gjør at de ikke vil fungere med dennen cd spillern! Hva slags bil har du? og hva slags spiller satt det der før du byttet?

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er en Renault 19, og spilleren som stod i den var en panasonic.

Jeg kan jo legge til at det ikke funket med en annen cd-spiller heller..

Så da er det aktive høytalere? og det eneste man kan gjøre er å kjøpe nye?

I en Renault 19 tviler jeg veldig sterkt på, som Hifonic sier, at er aktive høyttalere. Koblingsfeil kan jo være saken! Har du sett om alle ledningene i en evt. isokontakt møter en ledning med samme funksjon videre?! Noen biler må man bytte om kontaktene i Isoen for å få cd-spilleren til å virke ordentlig. Kan jo være at høyttalerkoblingene ikke stemmer overens på begge sider av isoen!!

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må allerede ha blitt satt inn en overgangskabel fra Renaults egen kloss til ISO, siden Panasonicen fungerte. Og Medionen bruker nok samme konfigurasjon på klossen som Panasonic.

En (litt far-out) mulighet er at det fra før er koblet en separat forsterker som ligger skjult et sted som får inngangssignal fra høyttalerutgangene på spilleren. Da må du sjekke om det ligger en løs (gjerne blå) ledning fra gamle spilleren i dashbordet som du ikke har koblet på den nye. Denne slår da på forsterkeren hver gang spilleren slås på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekka at ledningene er rett kobla, jeg tenkte at jeg skulle legge opp nye kabler, for det er en del rot inni der, (mange sånne kontaktklosser osv). Men får ikke gjort dette før jeg får tak i kabel :(

Jeg aner ikke hva som er galt, her har to helt forskjellige typer prøvd med to forskjellige spillere, og ingen av dem fungerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider