Iarwain Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Jeg kjøpte min gamle mor en cd-spiller til bilen i julegave, men når det kom til installeringen var ikke det like lett som man skulle tro.. Jeg har fått lys i spilleren, og den får radio-signaler, men får ikkeno lyd ut på høytalerene.. Høytalerne skal funke (de funka iallefall med den originale radioen) Jeg har testa alt av fade og balance, og innstilninger på spilleren, men finner bare ikke ut hva det kan være som er galt. Noen som har noen ideer på hva som kan være galt? og hvordan jeg kan fikse det ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf IV driver Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Jeg kjøpte min gamle mor en cd-spiller til bilen i julegave, men når det kom til installeringen var ikke det like lett som man skulle tro..Jeg har fått lys i spilleren, og den får radio-signaler, men får ikkeno lyd ut på høytalerene.. Høytalerne skal funke (de funka iallefall med den originale radioen) Jeg har testa alt av fade og balance, og innstilninger på spilleren, men finner bare ikke ut hva det kan være som er galt. Noen som har noen ideer på hva som kan være galt? og hvordan jeg kan fikse det ? Her kan det være mulig at din bil er utstyrt med aktive høyttalere, noe som gjør at de ikke vil fungere med dennen cd spillern! Hva slags bil har du? og hva slags spiller satt det der før du byttet? Mvh Siter - 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n" x 98 Mod VW Golf IV (solgt) Stor takk til Anders Fleischer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iarwain Skrevet Desember 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Bilen er en Renault 19, og spilleren som stod i den var en panasonic. Jeg kan jo legge til at det ikke funket med en annen cd-spiller heller.. Så da er det aktive høytalere? og det eneste man kan gjøre er å kjøpe nye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Tviler STERKT på at det er aktive høyttalere i den!! Du må ha koblet feil.. Husker ikke fargen på høyttalerkablene, men de er på en plugg til høyre inni hullet til spilleren. Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iarwain Skrevet Desember 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Vel, jeg har kobla det sånn som det står at det skal gjøres, og broren min har tidligere prøvd en annen spiller av et annet merke, heller ikke det funket.. må prøve å se på det senere idag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf IV driver Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Bilen er en Renault 19, og spilleren som stod i den var en panasonic.Jeg kan jo legge til at det ikke funket med en annen cd-spiller heller.. Så da er det aktive høytalere? og det eneste man kan gjøre er å kjøpe nye? I en Renault 19 tviler jeg veldig sterkt på, som Hifonic sier, at er aktive høyttalere. Koblingsfeil kan jo være saken! Har du sett om alle ledningene i en evt. isokontakt møter en ledning med samme funksjon videre?! Noen biler må man bytte om kontaktene i Isoen for å få cd-spilleren til å virke ordentlig. Kan jo være at høyttalerkoblingene ikke stemmer overens på begge sider av isoen!! Mvh Siter - 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n" x 98 Mod VW Golf IV (solgt) Stor takk til Anders Fleischer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Det må allerede ha blitt satt inn en overgangskabel fra Renaults egen kloss til ISO, siden Panasonicen fungerte. Og Medionen bruker nok samme konfigurasjon på klossen som Panasonic. En (litt far-out) mulighet er at det fra før er koblet en separat forsterker som ligger skjult et sted som får inngangssignal fra høyttalerutgangene på spilleren. Da må du sjekke om det ligger en løs (gjerne blå) ledning fra gamle spilleren i dashbordet som du ikke har koblet på den nye. Denne slår da på forsterkeren hver gang spilleren slås på. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iarwain Skrevet Desember 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Jeg har sjekka at ledningene er rett kobla, jeg tenkte at jeg skulle legge opp nye kabler, for det er en del rot inni der, (mange sånne kontaktklosser osv). Men får ikke gjort dette før jeg får tak i kabel :( Jeg aner ikke hva som er galt, her har to helt forskjellige typer prøvd med to forskjellige spillere, og ingen av dem fungerte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 hei hei. funnet ut av problemet? om det er mye kabler baki der er det lett å ta feil ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iarwain Skrevet Januar 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Nei, jeg har ikke funnet ut problemet, skal bestille nye høytalere til min gamle mor, også legge opp nye kabler, så er jeg sikker på at alt er rett. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg