mmh Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Var inne på mobeck da jeg kom over dette her: Komplett delad 1031 Bakaxelklump Noen som kan forklare meg hva det betyr? Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 jeg har e-maila han og spurt tidligere det er visst du skal ha drivknuter å drivaxler ut til hjula (delt bakaxel) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmh Skrevet Desember 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 delt i stede for stiv da eller? at den er uavhengig? Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmh Skrevet Desember 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 det må jo være rimlig gromt og ha da! Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Å ha delt aksel skal jo være grommere enn å ha stiv aksel.. 740in sitter det jo ikke for en femmer... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Syns nå både Granada, sierra og scorpio ligger ganske godt med rävva i fart jeg, spes med litt senk da godt med negativ camber holder den ganske stabil i sidebevegelse... Ikke sammen lign ford med den dritstillinga som sitter på 960 og 760(940 og vel). Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 760 har delt, ( det kalles multilink ) sitter bedre på vegen. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Du får en ufjæra vekt fra h***** med stiv bakaksel. Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Sant det, får masse uavfjärt vekt, vanskeligere å kunne endre hjulvinkler og egentlig problemer med å holde akslingen i rette posisjon ved hard belastning. Men tåler mer hjuling da. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 veit dere hvorfor mange av de med delt overstyrer som bare f... Fordi bakhjula ikke ligger plant i forhold til underlaget... For å få maksimalt vei grep så må man ha så mye av tilgjengelig dekkflate i veien til en hver tid.(spesielt i sving) Hvem er det som ikke har kjørt bak en som har delt aksel som har senket bil og hjulstilling bak som skrever .. ikke særlig gunstig for å kjøre fort i sving..da må de skimses og justeres.. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Det er der du tar feil, er ikke bra med for negativ camger, men blir mere sidestabil med det, så det sliter mer dekk, har litt for liten dekkflate for å "kjöre dragrace", men ofte for vrient å få ut räva, og kontra blir ett vagt minne. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Hvorfor dårlig når du skal kjøre dragrace? Jo fordi du misser grep pga at dekka ikke ligger med hele flaten i veien.. samme gjelder i sving... men ikke misforstå meg det eg sier er at de å senke en med delt aksling uten å justere hjulvinklene bak er galt. de er der mange gjør feil.. Den delte er grom den når den ligger rett... Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 hrhrhr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Hvorfor dårlig når du skal kjøre dragrace? Jo fordi du misser grep pga at dekka ikke ligger med hele flaten i veien.. samme gjelder i sving... men ikke misforstå megdet eg sier er at de å senke en med delt aksling uten å justere hjulvinklene bak er galt. de er der mange gjør feil.. Den delte er grom den når den ligger rett... Uansett, stor negativ camber gir sidestabilitet, det gjör at bilen ligger bedre i sving, menvinklene bör henge sammen foran og bak for å få ett kjörbart forhold mellom under/overstyring. Men skal jo seff ikke väre ekstremt. En kamerat av meg hadde en Sierra mk. I 2.0L med segne jamex-fjärer, den hadde syk camber, sleit litt dekk(som alle forder med den bakstillinga), men "lå som en hissig klegg" (sitat Ö. Sunde), Sladding var spesielt, for fikk ikke kontra, slapp du gassen retta den seg med engang. så at de slipper lett med rävva pga. stor negativ camber får du lenger ut på landet med. Bör jo pröve å justere camberen når du senker bilen, er jo en grunn til at BT skal ha målebrev får å godkjenne senkinga. Alle vinkler skal jo kontrolleres da. Vil nå påstå at en 240 er mer slapp i fua... MB laga en konseptbil for noen år siden med en syk camber, kun sett den engang, lurer på om det kunne väre en sölvvinge eller no. Men det sliter så dekk at det var jo ikke noen overraskelse at de ikke produserte bilen. Men du burde jo pröve å kjöre hardt med en bil som har 0 i camber både foran å bak, havner sannsynligvis fort ut av veien da. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.