Gå til innhold

Sellholm

Ranger emnet


mmh

Anbefalte innlegg

Syns nå både Granada, sierra og scorpio ligger ganske godt med rävva i fart jeg, spes med litt senk da godt med negativ camber holder den ganske stabil i sidebevegelse...

Ikke sammen lign ford med den dritstillinga som sitter på 960 og 760(940 og vel).

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit dere hvorfor mange av de med delt overstyrer som bare f...

Fordi bakhjula ikke ligger plant i forhold til underlaget...

For å få maksimalt vei grep så må man ha så mye av tilgjengelig dekkflate i veien til

en hver tid.(spesielt i sving) Hvem er det som ikke har kjørt bak en som har delt aksel som har senket bil og hjulstilling bak som skrever .. ikke særlig gunstig for å kjøre fort i sving..da må de skimses og justeres..

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er der du tar feil, er ikke bra med for negativ camger, men blir mere sidestabil med det, så det sliter mer dekk, har litt for liten dekkflate for å "kjöre dragrace", men ofte for vrient å få ut räva, og kontra blir ett vagt minne.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dårlig når du skal kjøre dragrace? Jo fordi du misser grep pga at dekka ikke ligger med hele flaten i veien.. samme gjelder i sving... men ikke misforstå meg

det eg sier er at de å senke en med delt aksling uten å justere hjulvinklene bak er galt.

de er der mange gjør feil.. Den delte er grom den når den ligger rett...

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dårlig når du skal kjøre dragrace? Jo fordi du misser grep pga at dekka ikke ligger med hele flaten i veien.. samme gjelder i sving... men ikke misforstå meg

det eg sier er at de å senke en med delt aksling uten å justere hjulvinklene bak er galt.

de er der mange gjør feil.. Den delte er grom den når den ligger rett...

Uansett, stor negativ camber gir sidestabilitet, det gjör at bilen ligger bedre i sving, menvinklene bör henge sammen foran og bak for å få ett kjörbart forhold mellom under/overstyring.

Men skal jo seff ikke väre ekstremt.

En kamerat av meg hadde en Sierra mk. I 2.0L med segne jamex-fjärer, den hadde syk camber, sleit litt dekk(som alle forder med den bakstillinga), men "lå som en hissig klegg" (sitat Ö. Sunde), Sladding var spesielt, for fikk ikke kontra, slapp du gassen retta den seg med engang. så at de slipper lett med rävva pga. stor negativ camber får du lenger ut på landet med.

 

Bör jo pröve å justere camberen når du senker bilen, er jo en grunn til at BT skal ha målebrev får å godkjenne senkinga.

Alle vinkler skal jo kontrolleres da.

 

Vil nå påstå at en 240 er mer slapp i fua...

 

MB laga en konseptbil for noen år siden med en syk camber, kun sett den engang, lurer på om det kunne väre en sölvvinge eller no.

Men det sliter så dekk at det var jo ikke noen overraskelse at de ikke produserte bilen.

 

Men du burde jo pröve å kjöre hardt med en bil som har 0 i camber både foran å bak, havner sannsynligvis fort ut av veien da.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår