Gå til innhold

Sellholm

Ranger emnet


mmh

Anbefalte innlegg

En del av driftinggutta liker MYE negativ camber ettersom bilen da slipper lett inn i svingen men setter seg så du ikke snurrer så lett når du ligger i sladd.

 

Men noe jeg har tenkt litt på.......hvis du kjører med mye negativ camber, etter en tid vil jo dekket være så mye slitt i innerkant at det ligger plant mot veien likevel....? stille mer da? eller er jeg ute og sykler nå?

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel har vert å snoket i drifting forum...

Den blir løs bak med for mye negativ ..men bedre opp til 2.5 over det så blir den løs...

og de vil ha den løs bak...med mye negativ camber. sån grov regel ser de ut til..

 

More negative camber rear: less over steer because of better lateral traction as tread is flatter on the ground under side load. More rear grip

Usable range: up to 2.5 degrees negative

"""Symptoms of too much adjustment: more over steer;"""" car feels twitchy in back; tires wear out on inside edge; less breakaway warning when limit is exceeded.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir slitt på innerkant, men ikke noe särlig utover, så du har ett dekk som 80 % av er som nytt men på stria innerst, på kort tid

 

Jopps, forstår det;) Var liksom det jeg mente.... Men når dekket er slitt i innerkant, vil du ikke miste fordelen av negativ camber da ettersom dekket står "rett"? Håper du forstår spørsmålet nå..hehe.... sliter litt med å forklare det :tannløs

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRrur ikke det egentlig, men det slipper fält når du ligger på stria, fikk "kontrollert" sladd i 160 med full bil med det en gang jeg, la den ikke ut sjöl, men retta seg lettt som faan...

ikke skryt så jeg skal få kjeft av alle bedreviterne her....(som jeg sikkert er en av).

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår