Haaken Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 En del av driftinggutta liker MYE negativ camber ettersom bilen da slipper lett inn i svingen men setter seg så du ikke snurrer så lett når du ligger i sladd. Men noe jeg har tenkt litt på.......hvis du kjører med mye negativ camber, etter en tid vil jo dekket være så mye slitt i innerkant at det ligger plant mot veien likevel....? stille mer da? eller er jeg ute og sykler nå? Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Det blir slitt på innerkant, men ikke noe särlig utover, så du har ett dekk som 80 % av er som nytt men på stria innerst, på kort tid Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Vel har vert å snoket i drifting forum... Den blir løs bak med for mye negativ ..men bedre opp til 2.5 over det så blir den løs... og de vil ha den løs bak...med mye negativ camber. sån grov regel ser de ut til.. More negative camber rear: less over steer because of better lateral traction as tread is flatter on the ground under side load. More rear grip Usable range: up to 2.5 degrees negative """Symptoms of too much adjustment: more over steer;"""" car feels twitchy in back; tires wear out on inside edge; less breakaway warning when limit is exceeded. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Det blir slitt på innerkant, men ikke noe särlig utover, så du har ett dekk som 80 % av er som nytt men på stria innerst, på kort tid Jopps, forstår det;) Var liksom det jeg mente.... Men når dekket er slitt i innerkant, vil du ikke miste fordelen av negativ camber da ettersom dekket står "rett"? Håper du forstår spørsmålet nå..hehe.... sliter litt med å forklare det :tannløs Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 TRrur ikke det egentlig, men det slipper fält når du ligger på stria, fikk "kontrollert" sladd i 160 med full bil med det en gang jeg, la den ikke ut sjöl, men retta seg lettt som faan... ikke skryt så jeg skal få kjeft av alle bedreviterne her....(som jeg sikkert er en av). Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 De som kjører med mye negativ camber vil punktere lenge før dekket er slitt slik du mener..Eg forstår spørsmålet. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Og ligger forresten ikke bra med for mye negativ camber heller som du sier selvfölgelig... vil vel egentlig punktere för det ja... ikke mye ot her nei... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
captainvolvo Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Det Sellholm egentlig mener med delt bakaksel er vel at hylsene er avtagbare fra diffhuset, sånn som Grp.A bilene hadde.Gå inn på http://www.tuff240.com og se der på Peter Kroebers Grp.A bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.