Gå til innhold

trenger litt hjelp til kjøps/fikse råd på min mondeo mk1 1,8 TD

mr.doodee

Anbefalte innlegg

hei!

har kjøpt meg en mondeo mk1 1,8 td..

så nå må den jo oppgraderes litt!

tenke å kjøpe bilstein dempere, og H&R senkefjører, hvor får eg tak i det? noen som har en internett adresse til nettbutikk?

annet stash er også interessant, noen som vet hvor man får tak i stash til disse bilene?

bra nettbutikker me bra priser?

noen som vet en side der man får tak i billige felger? (nettbutikk)hva inpress er det på disse mondeoene?

noen som har montert dumpventil på disse bilene før?hørte snakk om at det ikke gikk ann, for det manglet noe vakum greier på disse bilene?

event vet hvor man får kjøpt dumpventiler?

vist noen hadde giddet hadde eg blitt veldig glad vist noen kunne forklare meg hvordan en dump ventil funker... skjønner ikke helt hva det vakum greiene er til?

er det for å holde ventilen lukket, helt til den skal åpne på en måte? er helt grønn når det gjelder disse tingene her..

hvordan stiller man opp turbotrykket på disse bilene?noen som har gjort dette før, er det å anbefalle? motoren har gått 222222 km no..

tenkte å hvertfall invistere i en powerbox.. noen som vet om folk som leverer dette? og til en fornuftig pris?

har tenkt å kjøpe turbotryksmåler også, hvordan skal den kobles? noen som kan forkare meg det grundigt?

hva måler kan anbefalles?

har merket at motoren aldri blir skikkelig varm.. stopper på N merket av NORMAL... er det bra å kjøre med dette? er vell termosten som er gåen? hvor ligger den og hvordan skifter man den? mye arbeid? hva koster den?

noen som har vært ute for dette før?

trenger hjelp!!

mvh Roger

ble veldig mangen spørsmål dette her! men eg går nå rundt her og lurer, så vist noen kan hjelpe hadde det vært fint;)

mvh Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

har kjøpt meg en mondeo mk1 1,8 td..

så nå må den jo oppgraderes litt!

tenke å kjøpe bilstein dempere, og H&R senkefjører, hvor får eg tak i det? noen som har en internett adresse til nettbutikk?

annet stash er også interessant, noen som vet hvor man får tak i stash til disse bilene?

bra nettbutikker me bra priser?

noen som vet en side der man får tak i billige felger? (nettbutikk)hva inpress er det på disse mondeoene?

noen som har montert dumpventil på disse bilene før?hørte snakk om at det ikke gikk ann, for det manglet noe vakum greier på disse bilene?

event vet hvor man får kjøpt dumpventiler?

vist noen hadde giddet hadde eg blitt veldig glad vist noen kunne forklare meg hvordan en dump ventil funker... skjønner ikke helt hva det vakum greiene er til?

er det for å holde ventilen lukket, helt til den skal åpne på en måte? er helt grønn når det gjelder disse tingene her..

har merket at motoren aldri blir skikkelig varm.. stopper på N merket av NORMAL... er det bra å kjøre med dette?

Skal svare på litt av dette hvertfall..

Dump kan du bare glemme :), prøv heller å sett på ett powerfilter, f.eks K&N, det kan hjelpe litt lydmessig, hehe..

Ang temperatur så er det nok termostaten din som leker med deg, og ikke at motoren din er kald, ganske standard "problem" på mondeoene.. Så ny termostat og føler er sikkert ingen dum investering. Koster ikke rare greiene, 100 lapp eller noe sånnt for termostaten mener jeg på.

Når det angår bilstyling og deler så ville jeg tatt en prat med BS Bildeler AS, du kan få kontakt med de via http://www.restyle.no

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider