Gå til innhold

veivdamp på 230et

Ranger emnet


bj0nn

Anbefalte innlegg

noen som har bilder av veivdampen på en 230et? lurer på om jeg har litt problemer med min..

 

litt dårlig forklart kansje.. men hvor ligger den orginal og sånt? gjerne hva som bruker å kuke seg med den osv..

volvo 740 turbo med borbet 9*16, chippet,filter osv.. 200+ hk

3" JT ønskes kjøpt

volvo 740TiC 87mod selges i deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei har ikke noe med det å gjøre.. bare tok av slangen som går fra der du kobler på vakumet og ned til en skjøt.. prøvde å presse nedgjennom en streng der, men helt steike tett..

volvo 740 turbo med borbet 9*16, chippet,filter osv.. 200+ hk

3" JT ønskes kjøpt

volvo 740TiC 87mod selges i deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det bare å skru av den boksa som ligger der? er vertfal noe som er tett..

 

skal ikke være noe problem det.

 

Det er bare en oljefelle, mener jeg å huske, med noen filtere inni, så oljedampen er renest mulig før den går inn i innsugs-manifolden og forbrenningskammeret :)

 

EDIT: Går kanskje til innsuget på turboen på din ET-motor... ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men also, skal det vere tett rett etter det går en slange inn på innsuget? starter litt vanskelig når det er ope der, og den går høyt på tomgang.. men perfekt når jeg prøver å tette det igjenn..

volvo 740 turbo med borbet 9*16, chippet,filter osv.. 200+ hk

3" JT ønskes kjøpt

volvo 740TiC 87mod selges i deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rengjorde oljefella (den svarten boksen som sitter på blokka, under innsuget) på ET`n til en kompis av meg her i høst, rengjorde den med diesel og en tannbørste... hvis flammefella di er tett, så koster selve "fella" 13,- på mekonomen...

 

EDIT: kom til å tenke på en ting ang flammefella på ET`n... er det "plasthus" eller "metallhus" på oljefella di?

Er det plasthus så kan den rengjøres, er det metallhus, så må den bytes/kjøpes ny...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veivhus ventilasjonsfilter, heter det faktisk!

er som sagt billige greier og formålet er vel at motoren ikke skal sprute ut olje, men slippe igjennom damp.

 

den blir forøvrig tett med tiden og du kan få en del oljelekkasjer og det er en pakning på baksiden av toppen som kan sprette ut, om veivhusventilasjonsfilteret ditt er tett.

 

ps. den på blokken er vel "oljeskiller" ?

og veivhus ventilasjonsfilter er bare en liten plast"sil", evnt en fjærlignende sak, som er inni en sort sylinder.. (følg slangen som går til luftfilterboksen din)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår