Gå til innhold

Torshov, bmw og boss

Ranger emnet


Krishell

Anbefalte innlegg

Hehe, hvis det er ett problem kan du gjøre følgende: 2stk hann kabelsko av typen du kan stikke inn der sikringen er. En 6mm kabel fra ene til andre. Stikk inn der sikringen skal sitte på begge polene slik at dem er forbundet.

Sett så en sikringsholder og en 40A glassikring (dem er MYE lettere å få tak i) på kabelen rett før inntaket til forsterker.

 

Du har da sikret forsterkeren eksternt istedet for via den interne. Den klarer uansett ikke da å dra mer enn 40A som glassikringen er ;)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsterkeren der blir vel i minste laget for et rf power element uansett om det er 30 el 40a sikring som står i. tror ikke du får utnyttet den noe voldsomt, hadde jeg vært deg ville jeg ha spart til en forsterker med mer strøm enn bossen.

Jeg tror faktisk den blokken skal yte "greit nok". Den har 40A sikring og er klasse D. Det gir da rundt 450WRMS med effekt til sub'en. Med mindre eier guffer maksimalt på, så spiller det vel med mer enn nok bass.

 

Personlig synes jeg effektjaget i dag er blitt for voldsomt, sub skal jo være en del av lyden, altså transparent/nøytral i forhold til resten, det er ikke meningen man skal ha jordskjelv i bilen. Til å fylle ut de laveste tonene i musikken trenger man egentlig aldri mer enn 150WRMS. Enhver bass vil spille ganske greit (om ikke akkurat med stålkontroll) selv foret med halve effekten av hva som er oppgitt.

 

Jeg er vel kanskje blant de få som mener at sålenge man ikke forer sub'en med firkantpulser (klipping) og man selv er fornøyd med bassnivået, så er en mer strømsterk forsterker det siste man trenger. Skulle jeg først anbefale en annen forsterker ville det vært fordi den var mer vellydende, ikke fordi den var kraftigere.

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil anbefale deg å bygge ny portet kasse, har en sånn i bilen min og det spilte ræva med tett kasse...

 

Bygget en ny kasse på ca 65L med to 4" aeroporter og det spiller meget fin og fast bass, men smaken er som baken da...:D:D

 

 

Er litt uenig har samme subben med en RF T10001BD og synes den hørtes gromsete ut i portet kasse. Men så er jo jeg glad i stram bass fremfor mye SPL da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også si meg enig med andre her, bare tett kassen og se hvordan det spiller. Den sub'en spiller meget bra i en lukket kasse. Bare pass på å ha i noe ull eller annet fyllmateriale i kassen, ellers høres den fort veldig "bromlete" ut.

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal lage meg et lokk så kassen blir tett , og sette tilbake lokket med koblingene blir vell ikke " tett " nok?

Skal nok spare opp til en bedre forsterker ja. Men jeg er ikke ute etter bare dunk dunk. men vil ha noe skikkelig risting når det er eksposjoner på film etc. Skal se om jeg får tak i noe høytaller ull ellerno i dag.

Høytalleren er festet med vanlige skruer. kun frest ned 5mm spor så den sitter litt godt.

Ringen rundt er festet med noe låse saker til en fryseboks hehe, gjorde det på den måte så jeg kan ta den av og på lett. er fin for å skjule ledninger etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår