Gå til innhold

Defekt varmetråd i bakrute, skifte?

Ranger emnet

subarubil

Anbefalte innlegg

Har ein '87 Subaru Legacy 1,8 stv med defekte varmetrådar i bakrute. Det er spenning over kontaktane på kvar side av varmetrådane, men ingen av dei fungerar. Har nyleg kjøpt bilen, veit ikkje noko om historikken. Kan ikkje måle motstand mellom kontaktane, så her må det vere eit alvorleg brudd ein stad? Meinar eg har sett at det er råd å klistre på ein film med nye varmetrådar, men greier ikkje finne info om dette på nett, verken på biltema eller clas ohlson...

Er det nokon som har tips eller råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte sånn strømledende lakk fra clas ohlson og hadde på der jeg så at det var brudd i trådene på min gamle bil. Funket helt fint, men der var det bare brudd i tre av trådene som gikk på tvers.

Ingen av trådene som virker? Målte du på den delen av kontakten som sitter fast i ruta ja? Er det bare noen få tråder som ikke virker er det jo rimelig enkelt å se nøye over tråden(e) for å finne bruddet, somregel er det jo noe som har skrapet borti og brutt forbindelsen. Hvis ikke trådene rett og slett er svidd helt av. Det kan skje hvis de brukes lenge uten at det er noe å varme opp (varme sommerdager f.eks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet at jeg har sett en type lakk, mann kan smøre på der det er brudd, og det blir forbindelse igjen, men husker ikke hvor jeg så det.

hør på en bilrekvisita butikk

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1987 Legacy, trudde ikke den kom för 90 jeg.

Men over til virkeligheten, har du + på begge sider eller + på höyre og minus på venstre(mener det skal väre slik)? Kan måle med voltmeter langs trådene og se hvor bruddet er, hvis absolutt ingen funker vil jeg tru at det er utenom ruta men er jo mulig.

Vet det går å lodde, men har hört om/sett penn som man kan tegne på nye tråder med... men glöm biltema og det der til dette, spör på ett verksted eller seriös bilrekvisita/leveranfdör til proffene, kan jo höre med wurth.

En annen ting er at på `91 legacy var jeg borti at trådene sluttet å virke pga. dårlig dimensjonert multikontakt til ledningsmatta ved höyre sparkeplate, var smelta der og ikke mulig å demontere en gang, måtte lage ny kontakt(juksa litt der og smalt en sukkerbil på ledningen tilvarmetrådene da reste funka.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider