Gå til innhold

Bang & Olufsen's samarbeid med Audi

Ranger emnet


al3x

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Moro at lyd i bil blir tatt ordentlig på alvor av fabrikantene da

Mener du av bil-fabrikantene eller av stereo-fabrikantene? ;)

 

Dette er jo ikke særlig spesielt egentlig... Bose har jo gjort det B&O nå gjør i mange år allerede. Mark Levinson har også vært forbundet med Lexus noen år. Og mange av de som leverer original-anlegg til biler i dag, lager jo også hjemmestereo. Sony, Panasonic, Grundig... det spesielle med Linn, ML og B&O er kanskje at de har mer HighEnd-aura rundt seg enn de nevnte. Noen bedre forutsetninger for å kunne levere god lyd i bilen har vel ikke disse produsentene kontra vanlige bilstereoprodusenter.

 

Det Store Poenget her er nok at det er endel mer schwung over å betale

70 lapper for et unikt B&O-anlegg i Audien din enn det vanlige Bose-anlegget som jo "alle" Audier har. Kundegruppen i den prisklassen her vil gjerne ha noe eksklusivt i bilen sin, så et Sonysonic-anlegg til 70 lapper blir et "dårlig" alternativ til B&O.

 

Dermed enda en stjerne i Audis karaktérbok kontra Lexus og BMW (og en fot innenfor B&Os kundegruppe som kanskje velger litt mer individualistiske biler enn mainstreambiler som Audi), enda en stjerne for B&O ved å få en fot innenfor Audis kundegruppe og alle er fornøyde. Håper det låter som 70 lapper også da, men jeg er redd det er blitt litt underordnet her.

 

Men skal ikke legge skjul på at B&Os diskantløsning og ICEPower-moduler ER spennende produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linn leverer jo lydanlegg til Aston Martin.

 

Har aldri opplevd en AM dessverre, men Linn anlegg har jeg hørt - tro meg, livet (hvertfall musikken) for en som ikke er døv blir aldri det samme uten Linn :D

 

 

Sett en dokumentar om dette husker jeg, Linn & Co. som spesialdesigna anlegg spesielt for Vanquish...

 

Jeg har sittet i AM DB9 og kjørt i den en stund, synes ikke anlegget i den var noe spesielt imponerende. Selv om det vistnok var det beste anlegget AM kunne tilby db9'en.

 

MUlig det er noe annet en det som sitter i Vanquish?

'10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harman/Kardon leverer hvertfall anlegg til Land Rover.

 

Noen som har hørt det største anlegget i Land Rover Discovery noen gang?

Det er det definitivt beste orginal anlegget jeg noensinne har hørt! :D

Mercedes har også et samarbeid med H/K.

I tillegg har vi:

Lexus (SC430) og Mark Levinson

Renault (Vel Satis) og Cabasse

Bugatti (Veyron) og Burmester

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harman/Kardon leverer hvertfall anlegg til Land Rover.

 

Noen som har hørt det største anlegget i Land Rover Discovery noen gang?

Det er det definitivt beste orginal anlegget jeg noensinne har hørt! :D

Land Rover Discovery 3 med åtte høytalere, egen sub og slikt? Hadde en sånn som leiebil i England.. fikk aldri testet det ordentlig.. men spør du meg har det ikke mye å stille opp mot anlegget i min egen bil (ikke originalt) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil forøvrig nevne at Becker er en del av Harman/Kardon, og Becker har jo vært levert originalt til Mercedes siden femtitallet eller noe sånt.

 

Så her må man igjen lese mellom linjene; "Alle" kan kjøpe seg et Becker-anlegg og sette i Mercedesen sin, men setter Mercedes og H/K "Harman-Kardon"-merket istedenfor Becker på et spesielt anlegg i en spesiell modell, se da kan man øke prisen og fortjenesten på akurat det anlegget betydelig... ...men blir det noe bedre enn en Becker-stereo? Hmm... :wonder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil forøvrig nevne at Becker er en del av Harman/Kardon, og Becker har jo vært levert originalt til Mercedes siden femtitallet eller noe sånt.

 

Så her må man igjen lese mellom linjene; "Alle" kan kjøpe seg et Becker-anlegg og sette i Mercedesen sin, men setter Mercedes og H/K "Harman-Kardon"-merket istedenfor Becker på et spesielt anlegg i en spesiell modell, se da kan man øke prisen og fortjenesten på akurat det anlegget betydelig... ...men blir det noe bedre enn en Becker-stereo? Hmm... :wonder

 

 

Vel, sånn er det jo hele tiden i bilverden... En original del koster mer med "Mercedes Original" merke på... Enn om man kjøper den samme delen fra et annet sted enn Mercedes forhandlern...

 

 

Av de anleggene i bil jeg har hørt så skulle man tro man betaler 30.000 kr. for ekstrautstyr anlegg og får 10.000 kr. lyd, ikke mer... Men som sagt, slike B&O oppsett samt Linn og Burmeister er litt annen klasse enn Bose anlegg f.eks...

 

 

Edit: Mercedes anlegg må være laget av en n00b på fylla :???: Så dårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår