Gå til innhold

Hvordan fikse til konfilter adapter på luftmengdemåler på c20ne?

Ranger emnet


kimern68

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite dilemma som jeg har "sliti" med siden i sommer: Jeg har et Green universal filter liggende som jeg vil montere i bilen min, men når jeg åpna luftfilter boksen for å montere det fant jeg ut at det var firkanta tilkobling her, og siden jeg har filteret så gidder jeg ikke å kjøpe hel filtersats bare for å skaffe meg adapteret. Så mitt spørsmål er om noen veit om det går ann å lage et slikt adapter, eller om de universal adapterene man ofte finner billig til golf 3 og audi a3/golf4 passer rett på eller med midre modifikasjoner?

(http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=639827783&n=1225864743&pn=1307268766

http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=639827783&n=1225864743&pn=1307268767)

 

noen som har peiling eller har gjort dette før?????

Member of Midnightclub

 

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tak i sånn adapter. Den grønne plata du skrudde på fikk jeg tak i separat som skulle passe til Golf III. Jeg har satt på filteret og det funker fett, men selve den metallgreia (:P) som filteret ditt er festa i henger løst hos meg, siden jeg fjernet hele luftfilterboksen.. Har bare hengt den fast med strips, sitter greit, men litt løst.. Noen som har vært bort i det samme? Calibra f.eks...

 

fant dette på en tråd jeg har lagt ut.. kanskje d gir deg ett svar :D

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=91669&page=3&pp=15

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ga meg mange gode svar ja, har hatt en tanke om at det adapteret skal kunne passe, men pga. noen "vag- gale" mennesker her hvor jeg bor har jeg vært i tvil, for de sier noe annet, men det er fint å kunne få vite sånt sikkert fra de som har erfaring med opel og montering av kon filter. BTW. opel merket på panseret på bilene våre sitter bare limt, veit dette da en kamerat av meg lekte tulling og dro det av angry , så det skal ikke være så stort problem å få sveisa/sparkla igjen på et vis :)

 

Takk for hjelpen, men er det andre som har noen ideer så skyt gjerne inn med noe.

Member of Midnightclub

 

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lagte en firkanta plate som var litt større enn luftmasse måleren, borret 4 hull som passer på hullene på luftmas... så lagte jeg et firkanta hull i midten av platen. som er samme størrelse som det på luftmas... så sveiset jeg på et rundt rør som passet på konfilteret.

 

håper dette ga deg noenlunde svar

 

Mvh Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ga meg litt mer peil det der og, men problemet er sveisinga, har verken stålplater (det er d minste problemet å skaffe egentlig men) eller mulighet for å sveise, så blir nok kjøpt inn et golf 3 adapter, da d ikke er så dyrt, skader ikke å prøve d først i allefall.

Member of Midnightclub

 

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle BMW har sånne adaptere orginalt, stikk på en høgger og skru av der..

 

Du kan ikke ut type hva slags BMW modeller dette er? 3-serie, 5-serie? Årsmodell (perioden de ble produsert)?

 

For om dette stemmer har jeg sett etter feil biltype på huggeren når jeg har prøvd å finne noe jeg kan bruke til å bygge et adapter.

Member of Midnightclub

 

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar, da får jeg ta en tur ned på høggern for å kikke litt etter noe sånt noe så fort jeg får tid til dette

Member of Midnightclub

 

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår