Gå til innhold

Simons Effektanlegg..

Ranger emnet

Andreas!

Anbefalte innlegg

Hvordan er egentlig det effektanlegget.. Fra Mekonomen.. Lager det voldom mye lyd.. Orker ikke no sånn skrøplig lyd, som det er i mye annet.. Hehe.. heller ikke alt for mye.. litt sånn stille og rolig. Så lurte jeg litt på ett sånnt simons da, men vet ikke helt..

Mvh Andreas

2000 Ford Mondeo ST200

19-- MB 190

2000 Suzuki GSX-600R Allstar Corona

X:1990 Ford Sierra 2.0I Stv / 1997 Audi A4 1.8Turbo Quattro / 1991 Bmw 318i M-Tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er egentlig det effektanlegget.. Fra Mekonomen.. Lager det voldom mye lyd.. Orker ikke no sånn skrøplig lyd, som det er i mye annet.. Hehe.. heller ikke alt for mye.. litt sånn stille og rolig. Så lurte jeg litt på ett sånnt simons da, men vet ikke helt..

Mvh Andreas

Vi putta på et simons anlegg fra bilextra på en audi 90 coupe. blir helt ok lyd utenfor, men det som er digg er at du slipper den høye lyden inne i bilen som du får med mange andre. men det er jo smak og behag da.

Blir det for lite lyd med simons anlegget er det vell bare å modifisere på et enderør som lager mere lyd?!

88 Honda Prelude 2.0L 16V doch 150hk

96 Audi A4 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ruster som et helvete vistnok.

Det sitter to slike simons potter på rallykjærra te kammeraten min. Og som tidligre eier sa, dem holder to år av gangen... hehe... Det er 2,5" på bilen, og den er lydløs når motoren ikke får noe å jobbe mot. Med en gang man tråkker pedalen i bunn så, ja, det brøler godt når 4stk 45mm spjel åpner for fult innsyn i 180 hesters rallybil ja.. hehedrunk

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt ann på hva bakpotte man velger og..Er vel mulighet å velge bakpotte til bimmer``n via simons?Hadde simons på gamle sierra`n,var ikke mye å skryte av(satt på 2x4,5" fra torshov :D,da ble det pen brumming)

Ride it like you Stole it

[-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil)

[x] -82 Sierra 2.0 Coupe

[-] -82 Matra Murena 2.2 S

[x] -88 Sierra 2.0 Sedan

[x] -76 Kadett C 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har simons Effektanlegg på Min Volvo 740, og kan si at lyden er ganske kul ;) Den "brommer", og "snerrer" ikke som supersprint, ansa og det andre greiene, Med andre ord; Gromlyd ;)

Skal du først kjøpe deg simons-anlegg ville jeg anbefale deg at du fikser deg en boks med noe varmebestandig lakk/maling, og går over røra før du monterer de. Bytt gjerne ut klemmene med rustfrie klemmer, dette gjør at anlegget holder MYE lenger, og koster deg ikke mer enn 2-300,-

Mvh

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simons er enda den billigere måten og åpne rasshølet på bilene deres. Jeg har SIMONS og er ikke helt fornøyd. Man må legge litt penger i det! Det er like viktig å konsentrere seg om innsug som utsug. Hvis du fikser noe ordentlige greier i motoren. Rør helt fram i motorrommet med filter i enden, slipper du mye av støyet fordi røret flytter lyden lenger fremover. Hvis du bygger større rør fra evt. katalysator og bakover og slenger på en litt dyr potte f.eks. REMUS sine potter til 2000-3000kr blir lyden ganske perfekt. Pass også på å få endestussen litt ut fra bilen bak. Ut av skjermen sånn at ikke lyden kommer under bilen, da dette fører til mye kabinstøy. Hvis alle sveiser og skjøter er brae under bilen og bak, vil det ikke føre til noe som heltst kabinstøy.

Pass da på at de rørene du bruker under bilen er i rustfritt stål eller syra... Jeg har slitt med rust på mitt system. Men det er SIMONS. Det kosta ikke mye pengene og derfor må det skiftes ut hurtigere. Legg litt penger i det! Ikke forhast tinga. Spar heller litt lenger, og utsett tinga litt. Da blir det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simons er bais. Iallefall til E30. Kikker man inn i pottene så er de snevre inni i forhold til rørene. Lyden er litt mørkere enn standard, men ellers så er det lite moro. Merka iallefall ingen effekt. De ruster fort og. Positivt: enderøret var jo pent nok egentlig..

Langt penere lyd i remus som Taviren sier, men de koster fort 6000+ for cat-back, og ikke 2-3000.

Gå heller for effekt. Spar et par kroner til, og kjøp en skikkelig bananmanifoil+racekat, og behold resten av anlegget originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider