Andreas! Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Hvordan er egentlig det effektanlegget.. Fra Mekonomen.. Lager det voldom mye lyd.. Orker ikke no sånn skrøplig lyd, som det er i mye annet.. Hehe.. heller ikke alt for mye.. litt sånn stille og rolig. Så lurte jeg litt på ett sånnt simons da, men vet ikke helt.. Mvh Andreas Siter 2000 Ford Mondeo ST200 19-- MB 190 2000 Suzuki GSX-600R Allstar Corona X:1990 Ford Sierra 2.0I Stv / 1997 Audi A4 1.8Turbo Quattro / 1991 Bmw 318i M-Tech Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snow4Fun Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Hvordan er egentlig det effektanlegget.. Fra Mekonomen.. Lager det voldom mye lyd.. Orker ikke no sånn skrøplig lyd, som det er i mye annet.. Hehe.. heller ikke alt for mye.. litt sånn stille og rolig. Så lurte jeg litt på ett sånnt simons da, men vet ikke helt.. Mvh Andreas Vi putta på et simons anlegg fra bilextra på en audi 90 coupe. blir helt ok lyd utenfor, men det som er digg er at du slipper den høye lyden inne i bilen som du får med mange andre. men det er jo smak og behag da. Blir det for lite lyd med simons anlegget er det vell bare å modifisere på et enderør som lager mere lyd?! Siter 88 Honda Prelude 2.0L 16V doch 150hk 96 Audi A4 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas! Skrevet Desember 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Okej. Men det er greit det da.. ;D Utenfor.. helt greit det er litt lyd, men blir så slitsomt å kjøre langt å høre det bråker inne i bilen ;D Siter 2000 Ford Mondeo ST200 19-- MB 190 2000 Suzuki GSX-600R Allstar Corona X:1990 Ford Sierra 2.0I Stv / 1997 Audi A4 1.8Turbo Quattro / 1991 Bmw 318i M-Tech Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silver2k Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Hvis du har sånn powerfilter, kn, green filter el. i tilegg til eksospotta da får du mye lyd inn i cupen. Jeg syntes det blei nesten for mye lyd, hvertfal på min bil da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Hvis du har sånn powerfilter, kn, green filter el. i tilegg til eksospotta da får du mye lyd inn i cupen. Jeg syntes det blei nesten for mye lyd, hvertfal på min bil da Samme her, liker ikke lyden som man får av de "power filterene". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas! Skrevet Desember 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Nå lager jo ikke de filtra mye lyd på bmw i forhold til andre biler da. kan jo ikke sammenligne med lyden i forhold til Honda osv.. Siter 2000 Ford Mondeo ST200 19-- MB 190 2000 Suzuki GSX-600R Allstar Corona X:1990 Ford Sierra 2.0I Stv / 1997 Audi A4 1.8Turbo Quattro / 1991 Bmw 318i M-Tech Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 hadde simons på 3`r golfen jeg hadde, var en deilig lun bromming.. :) ikke for mye, ikke for lite.. :) Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eklund Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 jeg hadde Simons på ene XR3i'n min, det var puskende saker. ingen kul lyd i det hele tatt, Jeg ble veldi skuffa. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Kvaliteten på disse anleggene er ikke mye å skryte av. Man får det man betaler for. Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 De ruster som et helvete vistnok. Det sitter to slike simons potter på rallykjærra te kammeraten min. Og som tidligre eier sa, dem holder to år av gangen... hehe... Det er 2,5" på bilen, og den er lydløs når motoren ikke får noe å jobbe mot. Med en gang man tråkker pedalen i bunn så, ja, det brøler godt når 4stk 45mm spjel åpner for fult innsyn i 180 hesters rallybil ja.. hehedrunk Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Har simons effektanlegg på golfen, lager en helt grei lyd, fin brumming, men som sagt det ruster! ble satt på i mars av gamle eiern og har begynt å ruste endel steder allerede Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andronix Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Kommer litt ann på hva bakpotte man velger og..Er vel mulighet å velge bakpotte til bimmer``n via simons?Hadde simons på gamle sierra`n,var ikke mye å skryte av(satt på 2x4,5" fra torshov :D,da ble det pen brumming) Siter Ride it like you Stole it [-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil) [x] -82 Sierra 2.0 Coupe [-] -82 Matra Murena 2.2 S [x] -88 Sierra 2.0 Sedan [x] -76 Kadett C 1.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 jeg har simons Effektanlegg på Min Volvo 740, og kan si at lyden er ganske kul ;) Den "brommer", og "snerrer" ikke som supersprint, ansa og det andre greiene, Med andre ord; Gromlyd ;) Skal du først kjøpe deg simons-anlegg ville jeg anbefale deg at du fikser deg en boks med noe varmebestandig lakk/maling, og går over røra før du monterer de. Bytt gjerne ut klemmene med rustfrie klemmer, dette gjør at anlegget holder MYE lenger, og koster deg ikke mer enn 2-300,- Mvh Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taviren Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Simons er enda den billigere måten og åpne rasshølet på bilene deres. Jeg har SIMONS og er ikke helt fornøyd. Man må legge litt penger i det! Det er like viktig å konsentrere seg om innsug som utsug. Hvis du fikser noe ordentlige greier i motoren. Rør helt fram i motorrommet med filter i enden, slipper du mye av støyet fordi røret flytter lyden lenger fremover. Hvis du bygger større rør fra evt. katalysator og bakover og slenger på en litt dyr potte f.eks. REMUS sine potter til 2000-3000kr blir lyden ganske perfekt. Pass også på å få endestussen litt ut fra bilen bak. Ut av skjermen sånn at ikke lyden kommer under bilen, da dette fører til mye kabinstøy. Hvis alle sveiser og skjøter er brae under bilen og bak, vil det ikke føre til noe som heltst kabinstøy. Pass da på at de rørene du bruker under bilen er i rustfritt stål eller syra... Jeg har slitt med rust på mitt system. Men det er SIMONS. Det kosta ikke mye pengene og derfor må det skiftes ut hurtigere. Legg litt penger i det! Ikke forhast tinga. Spar heller litt lenger, og utsett tinga litt. Da blir det bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Simons er bais. Iallefall til E30. Kikker man inn i pottene så er de snevre inni i forhold til rørene. Lyden er litt mørkere enn standard, men ellers så er det lite moro. Merka iallefall ingen effekt. De ruster fort og. Positivt: enderøret var jo pent nok egentlig.. Langt penere lyd i remus som Taviren sier, men de koster fort 6000+ for cat-back, og ikke 2-3000. Gå heller for effekt. Spar et par kroner til, og kjøp en skikkelig bananmanifoil+racekat, og behold resten av anlegget originalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg