Gå til innhold

Simons Effektanlegg..

Ranger emnet


Andreas!

Anbefalte innlegg

Simons er bais. Iallefall til E30. Kikker man inn i pottene så er de snevre inni i forhold til rørene. Lyden er litt mørkere enn standard, men ellers så er det lite moro. Merka iallefall ingen effekt. De ruster fort og. Positivt: enderøret var jo pent nok egentlig..

Langt penere lyd i remus som Taviren sier, men de koster fort 6000+ for cat-back, og ikke 2-3000.

Gå heller for effekt. Spar et par kroner til, og kjøp en skikkelig bananmanifoil+racekat, og behold resten av anlegget originalt.

 

Syns simons holder det de over jeg da...

 

"Simons® utvecklas för förare som vill ha feedback från sin motor. Vår målsättning med Simons® Sportsystem är att finna ett attraktivt ljud utan att det för den skull skall upplevas som störande."

 

Under optimale omstendigheter, vil jo responsen være bedre, men det er sjeldent noen rør og potter utgjør den store forskjellen.

de heller store effekt-tapene finner du, som du sa i grenrør, innsug og Kat.

 

De har nå kommet med ny rust-beskyttelse faktisk :) Chrome-stål! Har bedre trua på det enn "råjernet" som brukes på universal og de gamle effekt-anleggene. They need protection :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns simons holder det de over jeg da...

 

"Simons® utvecklas för förare som vill ha feedback från sin motor. Vår målsättning med Simons® Sportsystem är att finna ett attraktivt ljud utan att det för den skull skall upplevas som störande."

 

Under optimale omstendigheter, vil jo responsen være bedre, men det er sjeldent noen rør og potter utgjør den store forskjellen.

de heller store effekt-tapene finner du, som du sa i grenrør, innsug og Kat.

 

De har nå kommet med ny rust-beskyttelse faktisk :) Chrome-stål! Har bedre trua på det enn "råjernet" som brukes på universal og de gamle effekt-anleggene. They need protection :)

 

Var ikke klar over at de hadde begynt med rustbeskyttelse. Hjelper litt det da. Anleggene er tross alt billige. Selvbyggeranleggene bråker masse, her er det samme dimensjon inni potta som på røret, og rett gjennom hele veien.

Nå sier de dessuten at man kan regne med effektøkning mellom 2-5% på ferdiganleggene. Før stod det 6-8%.

Har selv kjørt med JT anlegg (4-2-1 grenrør + 2,5tomms effektanlegg), og det var helt perfekt både lyd og effektmessig. Men det hadde dårlig passform og rustet. Skal vistnok lages på samme fabrikken som simons?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg har SIMONS fra kat og bakover. Lyden der er perfekt syntes jeg.. Brummer bra opp til ett hvist turtall, og da kommer ett lite kick.. Da blit lyden litt mer værsting. Det er snakk om Golf 2. Skal nevnes at det også er filter på den..

 

Edit: Noen som vet hvor jeg kan få tak i SIMONS i Norge? Sett bort ifra BilXtra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg har SIMONS fra kat og bakover. Lyden der er perfekt syntes jeg.. Brummer bra opp til ett hvist turtall, og da kommer ett lite kick.. Da blit lyden litt mer værsting. Det er snakk om Golf 2. Skal nevnes at det også er filter på den..

 

Edit: Noen som vet hvor jeg kan få tak i SIMONS i Norge? Sett bort ifra BilXtra..

 

De fleste bilrekvisita klarer å få tak i simons-anlegg, men Torshov, mekonomen og bilxtra er vel de billigste. De bruker Sørensen & Balchen som leverandør...som er hoved-importøren for Simons i norge.

 

Eks; Pedersens Racing, etz importerer anleggene selv fra sverige, så du KAN spare litt penger på å handle fra slike butikker som dette. Pedersens fører mest volvo da.. vel og merke :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis av meg med Golf Gti 8v har slikt. Jeg syns det er ALT for høy during inne i bilen. Med en gang det er litt pågang suser det i hele kupeen. Hadde det vært meg hadde jeg ikke klart å kjørt langtur med noe slik... Dog er det en golf, sikkert ikke verdens best støyisolerte bil ;)

 

Lyden utvendig er ikke noe spesielt å snakke om spør du meg...

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis av meg med Golf Gti 8v har slikt. Jeg syns det er ALT for høy during inne i bilen. Med en gang det er litt pågang suser det i hele kupeen. Hadde det vært meg hadde jeg ikke klart å kjørt langtur med noe slik... Dog er det en golf, sikkert ikke verdens best støyisolerte bil ;)

 

QUOTE]

 

hehe, da sku du aldri tatt deg en tur med min..

 

 

det er nesten for jævlig enkelte ganger.. :P er ikke simons men læll :P

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simons er bais. Iallefall til E30. Kikker man inn i pottene så er de snevre inni i forhold til rørene. Lyden er litt mørkere enn standard, men ellers så er det lite moro. Merka iallefall ingen effekt. De ruster fort og. Positivt: enderøret var jo pent nok egentlig..

Langt penere lyd i remus som Taviren sier, men de koster fort 6000+ for cat-back, og ikke 2-3000.

Gå heller for effekt. Spar et par kroner til, og kjøp en skikkelig bananmanifoil+racekat, og behold resten av anlegget originalt.

 

Joda, jeg er forsåvidt ganske enig med deg der. Tenker på bakpotte da til 2000-3000kr. Hele anlegge koster litt ja. Der er et bedre å kjøpe universale rustfrie rør. :) Bare pottene er fra REMUS så.. Eller andre lignende merker. Manifold og race-kat er et must. Sant det, men ofte dyrt å få tak i manifold til diverse biler. Jeg må spes. bestille fra USA og det kosta 6000kr. Gidd det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner ikke at dere klarer det :D Greit om den blir brukt til bare småkjøring og showoff, men å kjøre "langurer til daglig" med noe slikt kunne ikke falt meg inn :P Da heller originalt...

Er noe enn bare blir vant til,lyden i bilen min er "borte" når jeg kjører..Bråker som lille "helvete",det som hadde vært kjekt var om jeg hadde stereo som kunne overdøve..Men alpine 4" klarer ikke det :( Skal man ha brumming utenfor bilen,må man nesten overleve med den inne i bilen...

Ride it like you Stole it

[-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil)

[x] -82 Sierra 2.0 Coupe

[-] -82 Matra Murena 2.2 S

[x] -88 Sierra 2.0 Sedan

[x] -76 Kadett C 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår