Gå til innhold

Golf 2 Proskjekt (tips\råd\meninger mottas med stor takknemmelighet)

Ranger emnet

VilleW

Anbefalte innlegg

Her har dere noen flere bilder dere kan titte på :)

IMG_4403.jpg

Rundt taklokket var det rustet hull, så det ble fort sveiset igjen... Dette var faktisk ganske vanskelig og sveise, synes nå jeg, for det skulle være akkurat... Og lage en stålplate som faktisk passet holdt jeg faktisk på med i flere dager; det tok lang tid og lage en som akkurat passet, og det skjeddet 2 (ja, to) ganger at jeg mistet dem nedi mellomrommet mellom den indre og ytre veggen :( Den andre gangen ble jeg bra forbanna ja... Men nå er de sveiset igjen (takk til min kjære lærer) og sparklet over... Pussing pågår..

IMG_4397.jpg

Her har jeg da sveiset igjen hullet hvor VW-merket er på platen bak under bakluken... Ja, jeg ved det er en usannsynlig stygg sveis, og at platen er skeivt satt på, men folkens; dette var da min aller første sveis noen sinne... Så give me some slack ;) Noen lag med glassfiber-armert sparkel og finsparkel har kommet på; pussing pågår. Er allerede ferdig med hullene hvor GOLF GL-merket var smekket inni med klips.. Det var fort gjort..

OFF-TOPIC! OFF-TOPIC!

IMG_4407.jpg

Denne lille rakkeren heter da Amund, og ha presterte og snike seg med på bildene som ble overført fra kameraet :P Koslig kar dette; han er nevnt litt lenger opp i posten; det var han som lagde understell...

EDIT: Det kan også nevne at jenten på det nederste bildet er Veronica; klassens eneste jente og andre golf-innehaver (meg og henne altså; hun sitter der med en 1.8 Boston-edition hvis jeg ikke tar heeeeeeelt feil... Dritkoslig jente hun :))

Dette var vel det for denne gang; stay tuned; flere kommer etter nyttår ;)

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 170
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om du ikke har behov for mer enn 90? klarer du deg vel fint med 75hk å? synes 1,6l til vw går helt greit jeg da.. men men.. kom med noen flere bilder a?

Enig med deg der Pilsen. Som Naginata selv sier, så vil han bare at bilen skal kunne gå ålreit i oppoverbakker :D En kompis av meg har Golf 2 1.6, og det er ikke så forbaska ille altså.

Er det din første bil Naginata? Man skal ikke kjøre seg i hjel heller vettu! :D

Hold deg til 1.6, filter og effektanlegg, så holder det nok i massevis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp; dette er da min første bil; og den skal jeg ha lenge ;) Kan godt være jeg kjøper en ny en gang i fremtiden, men denne skal ikke selges :)

Filter, som i Cone-filter, mener du? Dette er høyt rangert på prioriteringslisten min, og skal kjøpes ved første mulighet :) Effektanlegg er så dyyyyyyyrt, men det kommer nok på en gang, bare ikke sånn med EN gang :)

1988 Golf II aka. Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp; dette er da min første bil; og den skal jeg ha lenge ;) Kan godt være jeg kjøper en ny en gang i fremtiden, men denne skal ikke selges :)

Filter, som i Cone-filter, mener du? Dette er høyt rangert på prioriteringslisten min, og skal kjøpes ved første mulighet :) Effektanlegg er så dyyyyyyyrt, men det kommer nok på en gang, bare ikke sånn med EN gang :)

Om du leter etter billige potter, så ta en titt på mobilsentrum.no.. Litt jallajalla-blingbling men, helt greit for en billig penge:P

(Husk: Ikke bruk desse ved eu-godkjenning:P)

Når det gjelder å bytte seter, jeg byttet ut mine med noen calibraseter.. Gjekk nokså fint, litt sveising måtte til på de festene på setene, men ikke mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp nå hvertfall noe ordentlig da. Hvertfall lyddemperen..

Når jeg sier filter, så mener jeg enten Kon-filter (Som jeg trodde det het), eller bare ett K&N innsatsfilter. Stemmer det at innsatsfilter + borre hull i luftfilter boksen gir gromlyd? :D

Stemmer på GTi tror jeg. Ikke på 1,6. Etter det jeg har erfart da.

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte det var på tide med en liten update... Noen som har handlet med mobilsentrum.no? Prisene deres var eksepsjonelt lave da! Satt der og kikket igjennom sidene deres, og satte meg opp en liten handleliste jeg gjerne kunne tenkt meg og handle hos dem:

Pris: Beskrivelse: Pris:

Kr. 798,00 Sportsratt Kobra sort, 32 cm

Kr. 119,00 Pedalsett, sort/grå, firkantet

Kr. 69,00 Sportsfjær til nakkestøtte

Kr. 158,00 Nakkeputer RAZE, 2 stk.

Kr. 29,00 CD-holder til solskjerm

Kr. 349,00 Kabinett 12", Lukket

Kr. 349,00 Kabinett 10", Ported

Kr. 55,00 Grill plast 12"

Kr. 49,00 Grill plast 10"

Kr. 369,00 6x9" høytalersett 360W, Xzound GTX-2

Kr. 598,00 Sentrallåssystem, 4-dørs m/fjernstyring

Kr. 338,00 Boks til oppbygging 6 x 9" 2 stk

Totalpris inkl. moms: Kr. 3.280,00

1: Er Xzound et bra merke egentlig? De var eksepsjonelt billige...

2: Mye av dette er bare krimskrams egentlig

3: Tenkte og ha en lukket 12", for bassens skyld, og en portet 10" for presisjonens skyld... Har jeg tenkt feil nå? Har dere noen erfaringer?

4: Sentrallås var FETTE billig :O

5: Ja, jeg vet jeg ikke har rattnavn på listen; men det lager jeg selv på skolen

EDIT: Slengte med Bassere med forsterkere i samme slengen også jeg

Pris: Beskrivelse:

Kr. 2.596,00 Forsterker Xzound ZXR 2000 - 1000W 2ch ***2 stk***

Kr. 629,00 Subwoofer 10" 600W Xzound ZXR10

Kr. 799,00 Subwoofer 12" 800W Xzound ZXR12

Kr. 4.024,00

1988 Golf II aka. Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rattnav er faktisk ikke så ALT for vanskelig og lage selv :) Romkameraten min holder på og sette racing-ratt i en gammel Datsun 1000 Deluxe; og han lager det selv... Får håpe han gidder og hjelpe meg, men han er så snill at han klarer sikkert og presse meg inn et sted i kalenderen :)

1988 Golf II aka. Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selges på mobilsentrum.no... Kan bare paste inn specs her så dere slipper og lete selv :)

*** 10"ern***

Vedvarende belastning: 400W RMS

Maksimum belastning: 800W

10" Dual 4 Ohm Subwoofer

Vented die cast basket

2x50 Oz Magnet

Rigid and light non-press paper cone

Multilayer NT Foam Surround

Mirror-Image Double spider suspension

2,5" Hi-Temp 4-layer voice coil

One Piece T-Yoke Technology with crome finish

Heat-Pump, Inter cooled linear motor design

*** 12"ern ***

Vedvarende belastning: 450W RMS

Maksimum belastning: 900W

12" Dual 4 Ohm Subwoofer

Vented die cast basket

2x50 Oz Magnet weight

Rigid and light non-press paper cone

Multilayer NT Foam Surround

Mirror-Image Double spider suspension

2,5" Hi-Temp 4-layer voice coil

One Piece T-Yoke Technology with crome finish

Heat-Pump, Inter cooled linear motor design

450W RMS / 900W Max

25Hz-300Hz Frequency response

SPL 94dB @ 1W/1m

Monteringsdybde: 6,06

Dette sier meg INGENTING, for jeg har ikke den fjerneste peiling på høytalere og specs på disse... Så hvis noen kunne sett på det..?

1988 Golf II aka. Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la merke til bassernes lave magnetstyrke, typisk made in china møkk.

en hel del "spesifikasjoner" som ikke verdt plassen de er skrevet på, upressa PAPIR på en subwoofer? heh, bruk heller penga på noe skikkelig mener nå jeg.

http://www.dynabel.no

der finner du seas og peerless elementer, peerless er dansk, seas er norsk.

riktignok doble prisen, men mangedoblet kvalitet, lydmessig såvel som byggmessig vil jeg tro. kjøper du seas\peerless slipper du å "oppgradere" hver 6 måned slik jeg vet mange gjør.

har selv peerless xls for innebruk, og en god kompis av meg kjører 2 seas lotus 12' i 626 projektet sitt. jeg vil se de er vel verdt pengene.

lykke til med bilen btw!

-86 golf2 gti, mye drømmer lite planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider