bilgal86 Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Hei, jeg har et 40 mm senkefjærer på min 240, men syntes ikke at bilen ble så lav som jeg ville. vil ha den 10-20 mm lavere foran. Er det lurt å kappe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thjoms Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Da er det lurt at senkesettet ditt er godkjent i vognkort iallefall Siter - Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=- x Volvo 240gl 87mod x Volvo 245gl 85mod x Volvo 240gl 83mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Skal du kappe, så bruk skjærebrenneren etterpå og varm den øverste ringen, og 'legg' den ned, slik at det ser ut som originalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 vil du kun ha den ned 10-20mm er det absolutt beste alternativet å enten senke den nedre fjærskåla eller å heve den øvre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Du må ha fjæringsvei. senker du 240 med ca 60mm så har ikke du mye fjæringsvei for å ta opp enn eventuelt domp i sving..med et sikkert resultat retti grøfta. + du må ha en serdeles kort demper.. Gjør som sagt tidligere juster fjørskål nedover.. En kortere fjær er mye stivere,og kravet til demper vil bli ekstrem.. den vil fjære veldig raskt ut.. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Er det meg eller er det fjærene mine det er no galt med ettersom jeg har shimset den øvre skåla ned foran for å få bilen høyere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Er det meg eller er det fjærene mine det er no galt med ettersom jeg har shimset den øvre skåla ned foran for å få bilen høyere? shimsa skåla ned..? forklaring kreves:) og hvorfor i alle dager vil du ha skjærebrenner i nærheten av fjørene oeb? varme+fjørstål=sprøtt og porøst som igjen fører til knus! dvs at ved harde belastninger vil den delen av fjøra du varmer knekke! for å sette det litt på spissen er det så "fælt" med varme at etter det jeg har blitt lært skal du ikke engang egentlig bruke vinkelsliper når du kapper fjørene, men saks..og for å få finest mulig "kapp" roterer du på fjøre med visse mellomrom så du ikke flatkapper den, så finpusser du etterpå med grov lammellskive, og til grovere til mindre varmeutvikling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Er det meg eller er det fjærene mine det er no galt med ettersom jeg har shimset den øvre skåla ned foran for å få bilen høyere? Du kjører vel fortsatt Volvo? Da er det jo ikke noe galt med bilen, så da sier det seg jo selv.. :hammer Slepp den stakars bilen ned på veien igjen da!!! angry Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Gjorde det fordi det styggeste jeg vet er 240 som henger på nesen. Nå er den nesten vannrett og syntes det er mye penere. Brukte de shimsa de la under toppskålene på 245 varebil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Er det meg eller er det fjærene mine det er no galt med ettersom jeg har shimset den øvre skåla ned foran for å få bilen høyere? Hva med å senke mere bak istedet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 maxis: Har fått tak i fjærer nå så da løser jeg problemet... De skal brukes på bane, slik at den blir hengende litt på rompa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tic Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 senkesettene du får til 240'n må kappes får at det skal se penest ut(syns je). min bil er det 45mm senkesett på pluss at den er kappet 2 runder. ble passe lav med 19". akkurat så du ser litt av dekkene bare. syns en bil som har styling skal være ganske lav. i allefall vis den har store felger. Siter -93 "]Volvo 240 Ocean Race(Utstillingsbil) Bilsport 2006 -00 Vw Caravelle 2,5TDI 200hk(Bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 senkesettene du får til 240'n må kappes får at det skal se penest ut(syns je). min bil er det 45mm senkesett på pluss at den er kappet 2 runder. ble passe lav med 19". akkurat så du ser litt av dekkene bare. syns en bil som har styling skal være ganske lav. i allefall vis den har store felger. Enig der, et 40mm senkesett på 240`n er jo latterlig, ser ut som en bak-lasset volvo med kjerringer på tur til bingo`n...! Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Det å varme fjørene er vel ihvertfall ikke å anbefale for de de vil herdes... Det å kappe fjørene skjennerelt er vel heller ikke så lurt... Når du kapper av X anall vinninger så vil de andre vinningene få mye mer belastning og det er en viss tjans for at de vil ryke... Fattigmannssenking kaller jeg det... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tic Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 men er jo itte å få kjøpt no senkesett som senker mer en 45mm til 240 da. itte som je har hørt om. å det er som R-Style sier. men, skaffer noen meg ett justerbart godkjent senkesett som senker minimun 100mm så skal je kjøpe det..... kappe fjører er ittno farlig vis du har dempere å slik som er i bra stand, eneste minus er at dempera ikke holder så lenge. men har ikke hatt noe prob med mine gule just. koni. akkurat like stive. å du merker heller itte at den er kappet.. Siter -93 "]Volvo 240 Ocean Race(Utstillingsbil) Bilsport 2006 -00 Vw Caravelle 2,5TDI 200hk(Bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.