Gå til innhold

kapping av fjærer

Ranger emnet


bilgal86

Anbefalte innlegg

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du må ha fjæringsvei. senker du 240 med ca 60mm så har ikke du mye fjæringsvei for å ta opp enn eventuelt domp i sving..med et sikkert resultat retti grøfta.

+ du må ha en serdeles kort demper..

Gjør som sagt tidligere juster fjørskål nedover..

En kortere fjær er mye stivere,og kravet til demper vil bli ekstrem..

den vil fjære veldig raskt ut..

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det meg eller er det fjærene mine det er no galt med ettersom jeg har shimset den øvre skåla ned foran for å få bilen høyere?

 

shimsa skåla ned..? forklaring kreves:)

 

og hvorfor i alle dager vil du ha skjærebrenner i nærheten av fjørene oeb? varme+fjørstål=sprøtt og porøst som igjen fører til knus! dvs at ved harde belastninger vil den delen av fjøra du varmer knekke!

 

for å sette det litt på spissen er det så "fælt" med varme at etter det jeg har blitt lært skal du ikke engang egentlig bruke vinkelsliper når du kapper fjørene, men saks..og for å få finest mulig "kapp" roterer du på fjøre med visse mellomrom så du ikke flatkapper den, så finpusser du etterpå med grov lammellskive, og til grovere til mindre varmeutvikling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

senkesettene du får til 240'n må kappes får at det skal se penest ut(syns je).

 

min bil er det 45mm senkesett på pluss at den er kappet 2 runder.

ble passe lav med 19".

 

akkurat så du ser litt av dekkene bare.

 

syns en bil som har styling skal være ganske lav.

i allefall vis den har store felger.

-93 "]Volvo 240 Ocean Race(Utstillingsbil) Bilsport 2006

 

-00 Vw Caravelle 2,5TDI 200hk(Bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

senkesettene du får til 240'n må kappes får at det skal se penest ut(syns je).

 

min bil er det 45mm senkesett på pluss at den er kappet 2 runder.

ble passe lav med 19".

 

akkurat så du ser litt av dekkene bare.

 

syns en bil som har styling skal være ganske lav.

i allefall vis den har store felger.

 

Enig der, et 40mm senkesett på 240`n er jo latterlig, ser ut som en bak-lasset volvo med kjerringer på tur til bingo`n...!

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å varme fjørene er vel ihvertfall ikke å anbefale for de de vil herdes...

Det å kappe fjørene skjennerelt er vel heller ikke så lurt... Når du kapper av X anall vinninger så vil de andre vinningene få mye mer belastning og det er en viss tjans for at de vil ryke... Fattigmannssenking kaller jeg det...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er jo itte å få kjøpt no senkesett som senker mer en 45mm til 240 da.

itte som je har hørt om.

 

å det er som R-Style sier.

 

men, skaffer noen meg ett justerbart godkjent senkesett som senker minimun 100mm så skal je kjøpe det.....

 

kappe fjører er ittno farlig vis du har dempere å slik som er i bra stand,

 

eneste minus er at dempera ikke holder så lenge.

men har ikke hatt noe prob med mine gule just. koni.

akkurat like stive.

å du merker heller itte at den er kappet..

-93 "]Volvo 240 Ocean Race(Utstillingsbil) Bilsport 2006

 

-00 Vw Caravelle 2,5TDI 200hk(Bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår