240tic Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 hehe utseende teller mye ja:) liker veldig godt å ha store felger å lav bil når je skal ha så mye plastikk, mange som har plastikk som ikke senker bilen pga redd får å kjøre nedi. det er ikke pent. men etter min mening så er det rått med lav bil å store felger enten om du har styling eller ikke. Siter -93 "]Volvo 240 Ocean Race(Utstillingsbil) Bilsport 2006 -00 Vw Caravelle 2,5TDI 200hk(Bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 ok. satt 265\30.19 på felga mine da je kjøpte dem, regner med je blir setten på 235 bak å 215 foran, jeg kjører med 225 fremme og bak, uten problemer! så 215 er langt fra grensen.. om man fikser innerskjermen fremme, tror jeg 235 går fint. ps. 225 med hjulstilling sporer ikke et fnugg! bak måtte jeg leke med hjulbuene, da spesiellt etter spacerkit. ET20, 17x7.5 felger (e.polaris) volvo spacerkittet er 20 + 20 mm. (jeg har ikke just. panhardstag). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tic Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 jeg har 235 foran nå. å det går helt fint med så mye senking. men har skjørt ut så det er igjen bare 2mm av skjærmbua hehe men som sagt før. hva gjør man ikke får utseende hehehe Siter -93 "]Volvo 240 Ocean Race(Utstillingsbil) Bilsport 2006 -00 Vw Caravelle 2,5TDI 200hk(Bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Pedersens Racing selger jo gjengerør, fjærer og demperinnsatser... Så sett i gang å lag coilovers selv.. Det er blitt gjort på min.. Senka ca 100mm, å blir stiv og fin og flott.. (Bortsett fra at mine dempere er steinharde da). Og hvis biltilsynet ser at de er skikkelig sveiste (f.eks TIG), og at man har TÜV-papir på fjærene, så kan det vurderes godkjent hvis de synes det ser bra ut... Hvertfall har de sagt det her i Haugesund.. Har ikke godkjent mine ennå... Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tic Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 det høres ikke dumt ut. blir nok det jeg blir gjøren etterhvert. er egentli itte så farlig om det er godkjent hehe er jo ikke akkurat lov med kappe fjører heller hehe men. hadde vært godt å hatt noe som er godkjent å attpåtil senker MYE Siter -93 "]Volvo 240 Ocean Race(Utstillingsbil) Bilsport 2006 -00 Vw Caravelle 2,5TDI 200hk(Bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 ryktet sier at de krever veritas godkjenning.. eller hva enn det firmate heter. ergo at du må lage en prøve som de kan ødelegge og sjekke hvor mye den tåler. men, kan jo være du har flaks. ps. send epost til de i haugesund da.. begrunn gjerne med at det brukes i motorsport, hvor bilene er utsatt for betydelig mer juling enn på veien! samt legg ut om at gammel bil, ikke optimalisert for veigrep, etc. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Pedersens Racing selger jo gjengerør, fjærer og demperinnsatser...Så sett i gang å lag coilovers selv.. Det er blitt gjort på min.. Senka ca 100mm, å blir stiv og fin og flott.. (Bortsett fra at mine dempere er steinharde da). Og hvis biltilsynet ser at de er skikkelig sveiste (f.eks TIG), og at man har TÜV-papir på fjærene, så kan det vurderes godkjent hvis de synes det ser bra ut... Hvertfall har de sagt det her i Haugesund.. Har ikke godkjent mine ennå... Hvor korte fjærer får man egentlig kjøpt til slike fjærbein? Alle jeg har sett har hatt så lange fjærer at man må justere fjæra langt medover fjærbeinet for å få den lav.Jeg har en felg/dekk som har kun et par millimeter klaring inn til fjærbeinet,så jag har absolutt ikke plass til hverken gjenget rør eller noen fjær der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Hvor korte fjærer får man egentlig kjøpt til slike fjærbein? Alle jeg har sett har hatt så lange fjærer at man må justere fjæra langt medover fjærbeinet for å få den lav.Jeg har en felg/dekk som har kun et par millimeter klaring inn til fjærbeinet,så jag har absolutt ikke plass til hverken gjenget rør eller noen fjær der. jeg var på cdcardic i dag og så fjærer som var ca. 10cm korte. du får jo fjærer i alle størrelser/stivheter, fra firmaer som spesialiserer seg i fjærer. det var forøvrig noen som het f-1 fjærer, de korte altså.. men dog. 10cm er kanskje litt små? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 jeg var på cdcardic i dag og så fjærer som var ca. 10cm korte.du får jo fjærer i alle størrelser/stivheter, fra firmaer som spesialiserer seg i fjærer. det var forøvrig noen som het f-1 fjærer, de korte altså.. men dog. 10cm er kanskje litt små? nja,men litt vanskelig å rekne ut sikkert.har ikke spekulert så mye på det,en kompis har justerbare fjærbein til 240 liggende,vurderer depå 960n.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duett Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 nja,men litt vanskelig å rekne ut sikkert.har ikke spekulert så mye på det,en kompis har justerbare fjærbein til 240 liggende,vurderer depå 960n.. litt OT men, noe updates med 960n?? heyyou Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Ingen som får problemer med at hjulet peker lengre ut på den en isen av bilen en dan andre siden da? når man senker den. Det gjør i alle fall min. å den er det bare 40mm senkeing på. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Ingen som får problemer med at hjulet peker lengre ut på den en isen av bilen en dan andre siden da?når man senker den. Det gjør i alle fall min. å den er det bare 40mm senkeing på. når bilen din står på bakken, sant.. så måler du avstand fra hjul til hjulbue på begge sider. om vi sier du har 12mm klarering på ene siden og 6mm klarering på andre siden, så tar du 12mm - 6mm = 6mm 6mm / antall hjul (2) = 3mm. Så tar du enten å mekker på ditt nåværende panhardstag. ellers kjøper du deg et justerbart panhardstag og korter det inn 3mm kortere enn det originale staget. vips. akslingen er sentrert. ps. dette var bare eksempeltall! http://www.lysakerbil.no skaffer just. panhardstag. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 takker. trur jeg går for å kjøpe et nytt ett jeg. Kappe det som står det hørs ut som en dålig løsning for meg. hvist man skal gjøre det sikklig vill det ta my tid. ps. koster ett sånt stag da? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 takker. trur jeg går for å kjøpe et nytt ett jeg. Kappe det som står det hørs ut som en dålig løsning for meg. hvist man skal gjøre det sikklig vill det ta my tid. ps. koster ett sånt stag da? koster rundt tusenlappen. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 hmm den teorien din med å korte inn panhardstaget butcher, veit jeg ikke helt om jeg er enig i, om du skal ha det 100%rett, men det er jo egentlig ikke vits heller, for det vil uansett bli bedre enn slik det var før modding av staget! men å kjøpe et nytt justerbart er jo absolutt å foretrekke for da kan en jo se åssen det blir før man "svaiser og finner ut det er feil og må gjøre alt på nytt" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.