Gå til innhold

kapping av fjærer

Ranger emnet


bilgal86

Anbefalte innlegg

neinei knock

 

har bestandig kjørt med 225/35 og 205/40 på 17" og det har sett bra ut.

 

Men vi får forsøke å holde oss til topic..

 

Mitt synspunkt: har en senkesett og stivere dempere forran,er det bedre å senke fjærskåle f.eks 20mm og korte demperen tilsvarende enn å kappe fjæra.

Slik senking har jeg kjørt med selv.

ja, men da gjør du det skikkelig..

da vil jo demperen stramme opp fjæren.

 

de fleste kapper vel bare fjæren, så danser fjæren rundt når man kjører på ujevn vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Riktig. Men det er jo litt viktigere å ikke hoppe av veien, enn å ikke få klippet skiltene da...hehe.

 

For de som har tilgang til dreiebenk, er det ikke verdens største jobb å korte originale Turbo/GLT/oransje dempere. Bare å dele demperen , varme opp stålet for å få ut herdingen, og kutte ned og dreie nye gjenger og fals. Du får ikke mere fjæringsvei desverre...

 

 

Hei..

Har tilgang på det meste av dreie og frese maskiner..

Ikke noe problem..Hva vil dere betale??

Men.. det er vel slik at hvis du dreier deg eit fjærbein,så

må demperen der og vere så kort at den ikke botner ved

aktiv kjøring?? når du har stilt den så bilen er lavest?? og en ting til.

Når man lager nytt fjærbein med stilbar mutter, så må

man selvfølgelig bruke en fjær med mindre diameter, slik at problemet med

at mutter som fjær ligger på ikke tar borti hjulet! (SAM selger slike fjærer)

Som vil bli problemet med de originale fjærbeinet,,men poenget mitt

er at man skal være forsiktig med å senke bilen for mye..ser bra ut men lite gunstig på "hompete" og svingete vei..

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shimsa skåla ned..? forklaring kreves:)

 

og hvorfor i alle dager vil du ha skjærebrenner i nærheten av fjørene oeb? varme+fjørstål=sprøtt og porøst som igjen fører til knus! dvs at ved harde belastninger vil den delen av fjøra du varmer knekke!

 

for å sette det litt på spissen er det så "fælt" med varme at etter det jeg har blitt lært skal du ikke engang egentlig bruke vinkelsliper når du kapper fjørene, men saks..og for å få finest mulig "kapp" roterer du på fjøre med visse mellomrom så du ikke flatkapper den, så finpusser du etterpå med grov lammellskive, og til grovere til mindre varmeutvikling

 

For å legge ned ringen, slik at det ikke ser så jævlig åpenlyst ut.

Ja, jeg vet fjærstål blir porøst av varme, men jeg har enda ikke knust fjærene på min.. og den er jaggu blitt testa på diverse dolper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår