DaButcher Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 neinei knock har bestandig kjørt med 225/35 og 205/40 på 17" og det har sett bra ut. Men vi får forsøke å holde oss til topic.. Mitt synspunkt: har en senkesett og stivere dempere forran,er det bedre å senke fjærskåle f.eks 20mm og korte demperen tilsvarende enn å kappe fjæra. Slik senking har jeg kjørt med selv. ja, men da gjør du det skikkelig.. da vil jo demperen stramme opp fjæren. de fleste kapper vel bare fjæren, så danser fjæren rundt når man kjører på ujevn vei. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 ja, men da gjør du det skikkelig..da vil jo demperen stramme opp fjæren. de fleste kapper vel bare fjæren, så danser fjæren rundt når man kjører på ujevn vei. skikkelig nok iallefall,mye arbeid er det heller ikke..slipper jo å bli hengt om en blir tatt inn på teknisk også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 skikkelig nok iallefall,mye arbeid er det heller ikke..slipper jo å bli hengt om en blir tatt inn på teknisk også. trur jeg skal gå for det du sier jeg maxis. men skull fårr enska den litt mere bak Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 trur jeg skal gå for det du sier jeg maxis. men skull fårr enska den litt mere bak prøv med 2-konet lesjøfors volvo 140 fjær bak..lav nok 140n min vertfall. Men med batteri baki samt noe stereo: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 må si den bilen falt i smak,har du fler bilder? prøv med 2-konet lesjøfors volvo 140 fjær bak..lav nok 140n min vertfall. Men med batteri baki samt noe stereo: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 må si den bilen falt i smak,har du fler bilder? :eek: ja vi vil ha masse bilder av den.. hehe har du felgene enda og eller? selge? aneglsmili Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Vi får kalle bildet illustrasjon på fjærer for å ikke ødelegge tråden da: Flere bilder(men veldig gammle) finnes på:home.no/team242 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 MAXIS DU ER GUD::: slett noen pm så jeg får send deg PM!! Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Riktig. Men det er jo litt viktigere å ikke hoppe av veien, enn å ikke få klippet skiltene da...hehe. For de som har tilgang til dreiebenk, er det ikke verdens største jobb å korte originale Turbo/GLT/oransje dempere. Bare å dele demperen , varme opp stålet for å få ut herdingen, og kutte ned og dreie nye gjenger og fals. Du får ikke mere fjæringsvei desverre... Hei.. Har tilgang på det meste av dreie og frese maskiner.. Ikke noe problem..Hva vil dere betale?? Men.. det er vel slik at hvis du dreier deg eit fjærbein,så må demperen der og vere så kort at den ikke botner ved aktiv kjøring?? når du har stilt den så bilen er lavest?? og en ting til. Når man lager nytt fjærbein med stilbar mutter, så må man selvfølgelig bruke en fjær med mindre diameter, slik at problemet med at mutter som fjær ligger på ikke tar borti hjulet! (SAM selger slike fjærer) Som vil bli problemet med de originale fjærbeinet,,men poenget mitt er at man skal være forsiktig med å senke bilen for mye..ser bra ut men lite gunstig på "hompete" og svingete vei.. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 shimsa skåla ned..? forklaring kreves:) og hvorfor i alle dager vil du ha skjærebrenner i nærheten av fjørene oeb? varme+fjørstål=sprøtt og porøst som igjen fører til knus! dvs at ved harde belastninger vil den delen av fjøra du varmer knekke! for å sette det litt på spissen er det så "fælt" med varme at etter det jeg har blitt lært skal du ikke engang egentlig bruke vinkelsliper når du kapper fjørene, men saks..og for å få finest mulig "kapp" roterer du på fjøre med visse mellomrom så du ikke flatkapper den, så finpusser du etterpå med grov lammellskive, og til grovere til mindre varmeutvikling For å legge ned ringen, slik at det ikke ser så jævlig åpenlyst ut. Ja, jeg vet fjærstål blir porøst av varme, men jeg har enda ikke knust fjærene på min.. og den er jaggu blitt testa på diverse dolper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 må si den bilen falt i smak,har du fler bilder? sykt fin høyde på den der. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Jeg har planer om å sende søknad til b.t. ang coilovers til 240.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Jeg har planer om å sende søknad til b.t. ang coilovers til 240.. åssen da?? Hjemme laga fra pedersen eller?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 åssen da?? Hjemme laga fra pedersen eller?? evnt annet kit.. men det går ut på det samme. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 evnt annet kit.. men det går ut på det samme. lurer på hva dem sier for noe jeg. blir morsomt å høre. kiddie Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.