maxis Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 en kompis av meg fikk sin 240 godkjent med justerbare fjærbein..skal se om jeg har regnummeret noen plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 en kompis av meg fikk sin 240 godkjent med justerbare fjærbein..skal se om jeg har regnummeret noen plass. fremme og bak? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 foran ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 få litt klarhet i detta da, sånn at muligens jeg kan godkjenne mine Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 lurer på hva dem sier for noe jeg. blir morsomt å høre. kiddie Det er ikke noe problem hvis det er ordentlig gjort. EN av de mange 240\ene mine var godkjent med coilover forran, og senkefjærer bak. godkjen med bur og motorbytte og felger og dekk. Bilen går forøvrig i Bergen(DaButcher hood) Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 jeg mener vi bør samle kunnskap om coilovers, fordeler, papirer, godkjenninger, bilder, o.l. Så kan vi prøve å ordne en standard "avtale" med biltilsyn rundtom. Om vi får til noe slikt, vil fremtidige volvoeiere ha det mye enklere når det kommer til godkjenning, såfremt det er utført på samme måte som i søknaden som evnt. blir godkjent. ps. vi trenger skikkelig dokumentasjon, argumentasjon, o.l. det hjelper lite med "vi satser på en tilfeldig fjær". kan være vi bør høre med noen som selger coiloverkits og høre hvilken fjær de anbefaler for vekten til 240.. ca. 1200kg +-50kg Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 skal kjøpe sånnt kit hos pedersens racing til min bil iallfall..kan legge ut bilder å greier når jeg kommer så langt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pettersen_Racing Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 hvis man skal styre unna kapping av fjærer, spesial lager lesjfors fjærer som senker feks 100mm? noen som vet om det? og har nr. hvor man kan bestille? Ellers noen som har erfaring med å kutte 40mm lesjfors fjærer så de senker 100mm? vil de tåle det? sitter gule koni justert hardest på.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 hvis man skal styre unna kapping av fjærer, spesial lager lesjfors fjærer som senker feks 100mm? noen som vet om det? og har nr. hvor man kan bestille? Ellers noen som har erfaring med å kutte 40mm lesjfors fjærer så de senker 100mm? vil de tåle det? sitter gule koni justert hardest på.. problemet ligger vell der at demperene vill bønne. eller fjæra vill bli så kort at den vikke vill stå i spenn. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Jeg begynnte med Gule koni og kappa 40mm Lesjø fjærer...var helt ubrukelig,bilen hoppa alle veier og demperne bånna noen få ganger så var de ødelagt. Pedersen solgte meg bilsten racing (korte asfalt dempere) Ble sinnsykt bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
angstkid Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Jeg begynnte med Gule koni og kappa 40mm Lesjø fjærer...var helt ubrukelig,bilen hoppa alle veier og demperne bånna noen få ganger så var de ødelagt.Pedersen solgte meg bilsten racing (korte asfalt dempere) Ble sinnsykt bra. så, det ble bra med lesjøforsfjærene og de asfalt demperne til bilstein? Siter 90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt) 86' Volvo 240 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 viss jeg senker fjærskålen 20mm..å har 40mm lesjøforsfjære. vil det si d samme som att bilen er senket 60mm forran? Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 viss jeg senker fjærskålen 20mm..å har 40mm lesjøforsfjære. vil det si d samme som att bilen er senket 60mm forran? Hvordan skal du da får plass til større hjul en trilleborhjul?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 del litt mer info om denne bilen da.. Det er ikke noe problem hvis det er ordentlig gjort.EN av de mange 240\ene mine var godkjent med coilover forran, og senkefjærer bak. godkjen med bur og motorbytte og felger og dekk. Bilen går forøvrig i Bergen(DaButcher hood) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Hvordan skal du da får plass til større hjul en trilleborhjul?? Du, har du ikke fått med deg de på forumet som senker 100mm helt uten problemer her? Aldri subbet eller noe! Det går jo helt fint sier de. Kan jo prøve å kjøre uten fjær også, blir lavest da. :thanks Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg