Gå til innhold

kapping av fjærer

Ranger emnet

bilgal86

Anbefalte innlegg

• Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

lurer på hva dem sier for noe jeg.

blir morsomt å høre.

kiddie

Det er ikke noe problem hvis det er ordentlig gjort.

EN av de mange 240\ene mine var godkjent med coilover forran, og senkefjærer bak. godkjen med bur og motorbytte og felger og dekk.

Bilen går forøvrig i Bergen(DaButcher hood)

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener vi bør samle kunnskap om coilovers, fordeler, papirer, godkjenninger, bilder, o.l. Så kan vi prøve å ordne en standard "avtale" med biltilsyn rundtom.

Om vi får til noe slikt, vil fremtidige volvoeiere ha det mye enklere når det kommer til godkjenning, såfremt det er utført på samme måte som i søknaden som evnt. blir godkjent.

ps. vi trenger skikkelig dokumentasjon, argumentasjon, o.l.

det hjelper lite med "vi satser på en tilfeldig fjær".

kan være vi bør høre med noen som selger coiloverkits og høre hvilken fjær de anbefaler for vekten til 240.. ca. 1200kg +-50kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...
hvis man skal styre unna kapping av fjærer, spesial lager lesjfors fjærer som senker feks 100mm? noen som vet om det? og har nr. hvor man kan bestille?

Ellers noen som har erfaring med å kutte 40mm lesjfors fjærer så de senker 100mm? vil de tåle det? sitter gule koni justert hardest på..

problemet ligger vell der at demperene vill bønne. eller fjæra vill bli så kort at den vikke vill stå i spenn.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynnte med Gule koni og kappa 40mm Lesjø fjærer...var helt ubrukelig,bilen hoppa alle veier og demperne bånna noen få ganger så var de ødelagt.

Pedersen solgte meg bilsten racing (korte asfalt dempere)

Ble sinnsykt bra.

så, det ble bra med lesjøforsfjærene og de asfalt demperne til bilstein?

90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt)

86' Volvo 240 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal du da får plass til større hjul en trilleborhjul??

Du, har du ikke fått med deg de på forumet som senker 100mm helt uten problemer her? Aldri subbet eller noe! Det går jo helt fint sier de. Kan jo prøve å kjøre uten fjær også, blir lavest da. :thanks

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider