Gå til innhold

Byen for bilfrelste

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Var på Volkswagen muséet i Wolfsburg for endel år siden, men det var i all hovedsak luftkjølte VW og Porsche der, pluss endel Porsche race-biler. Var så vidt jeg kan huske ingen representanter for luftkjølt folkevogn der, noe som passet/passer meg utmerket. Ekke så interessert i en gjeng med Golfer lina opp langs en vegg....

Absolutt verdt et besøk, ser ut som mye har forandret seg siden jeg var der for 15 år siden (Nei, jeg var ikke gamle karen da). :D

Toyota muséet hadde sikkert vært kult, men det er ikke akkurat 7-10 timers kjøring dit da...

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nesten nødt til å ta en tur til sommeren :w00t

Byen for bilfrelste

Der var jeg i 98. Fulgte en New Beetle eller Golf IV på samlebåndet, fra deler til fullstendig modell... Møtte jeg Herbie, og mye annet rart... I dag ville jeg heller dratt til Bremen, hvor de lager Phaeton... Enda tøffere ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det er arti at dere har vært der i 98 og for 15 år siden når det står at det ble åpna i 2000.. :)

Autostadt er Nord-Tysklands mest besøkte turistmål. To millioner tilreisende har besøkt opplevelsesparken hvert år siden åpningen i 2000.

xaudi coupe2.8q

xpeugeot 205gti

xmazda 929lht

xford capri2.8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa at jeg hadde vært i Wolfsburg på VW museum, ikke på det stedet der...

Tror du virkelig ikke dem hadde noen som helst stolthet av bilhistorien sin før 2000?

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfft.

Til sommeren fylles bilen for å reise til Volvomuseet i Göteborg! ;)

Har vært der og jeg, i forbindelse med læretida som bilmekaniker. Anbefales på det sterkeste.

Vet ikke om det er sånn for alle som tar touren der, eller om man må betale ekstra for det, men klassen min fikk prøvekjøre en hel gjeng med klin nye Volvoer på en liten bane rett ved fabrikken. Artig å piske en XC90 T6 (V8 hadde ikke kommet da) rundt en trang bane ja.

Fikk ikke kjøre fortere enn hundre, men sletta var så kort at det spilte ingen rolle egentlig.

Også litt digg å tyne C70(?) T5 cabben rundt der og!

Var en del av fabrikken vi ikke fikk omvisning i da vi var der, de sa at de holdt på noe "hemmelig"... Sikkert V50 (Selv om jeg så den første på veien samme dagen, et par dager etter slipp) eller planleggingen av XC90 V8. Ikke vet jeg, men et gjenbesøk skal tas.

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke ta vår kjære eiriksmil seriøs da :)

Og New Beetle kom dessverre ikke noen år etter gitt happyhappy

eiriksmil, tilbake til fremtiden :D

1. Da kan jeg aldri ha fulgt New Beetle...

2. Jeg fulgte en eller annen annen bil...

3. Golf IV var ny da, det sto over hele bygningen "Der Neuyer Golf" eller noe.

4. Jeg var 8, leste ikke artikkelen godt nok, MEN da må jeg ha vært på fabrikken. Det var et museum der og... Husker besøket veldig godt, egentlig... De som ikke tror meg, kan legge seg. Dersom det er guidede tours på fabrikken var det der jeg var. Har til og med en Golf IV video liggandes...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider