Gå til innhold

Clutch spørsmål

Ranger emnet

Rotary Rocket

Anbefalte innlegg

Hallo !

Ny i vovlo gamet , men ikke på bil forøvrig .

Etter en del frisk satsing på det herlige snøføret ,har min kjære 81 mod 244 gl

( 180 000 ) km , begynt og slurre på samtlige gir , gjelder også ved igangsetting .

Første antagelse var slitt lamell , men merkelige er at " pedalen" har blitt helt anderledes også . Man møter motstand først 10 cm lenger inn en vanelig .

Derfor tror jeg at det kan være noe med trykplata eller overføringa , evt utløserlager .

Så det jeg " håper " , er at det kun er en justeringsak , som om at nullstillingen er blitt forandret , slik at det på en måte alltid er litt press på trykkplata , og at dette fører til slurringen .

Min oppfattning er iaffal at på samtlige andre biler jeg har hatt hvor lamell enten har blitt tilgriset eller slitt , er jo pedal følelsen den samme . Men i dette tilfellet er det noe annet ?

På forhånd takk i disse juletider :-)

Mvh

Alexander S

No Pistons - No Valves - No Problems

RE-tek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette höres for meg ut som en utslitt clutch, på siste verset, hadde problem på en 91 240 som jeg kjörte at clutchen ikke fridde ordentlig plutselig, var likergreit å gire uten, dagen etterpå blei den norma, men tok lenger ute, og virka som den slura litt, men ikke clutchlukt, mer metallisk.

Tror ikke det er en justeringssak, men kanskje du har fått ett slags oppheng, kan väre en mulighet.

Pröv å rösk igaffelen, dunk etc. kanskje det kan hjelpe...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er kasse ute , foreløpig diagnose er 3 brukne senter fjører , samt 110 % nedslitt lamell . Skjønner nå at den slurra på tomgang på samtlige gir ja !

Takker for fine innspill og tips folkens .

Mekonomen første stopp i morgo .

God natt Mvh Alexander .S

No Pistons - No Valves - No Problems

RE-tek

Lenke til kommentar
Del på andre sider