NAnders Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Ja da var jula vel overstått og en Focal Access 33A fra Audioteam i hus. Nu skal jeg lage kasse, tenkte jeg skulle bruke morgendagen til det, detta blir et prøve prosjekt da det jeg har laga av kasser så langt har vært litt fort å gæli så da blir det å lage den i 22mm spon med dobbel plate foran. Tenkte litt på en kasse rundt 50l med 4" port siden detta elementet er beregna for porta kasse, jaja tenker jeg laster opp litt tegninger og utregninger litt senere i kveld, alt av tips og synspunkter er velkommne. Siter _____________________________________ VW Caddy 1,4 1996 Giant XTC 860 med hydr. skivebremser "This thing does a billion miles pr hour, and i know this for a fact beacuse i've tested it" Jeremy Clarkson Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NAnders Skrevet Desember 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Da har jeg regnet litt og komme frem til følgende: Kassa blir: Innvendige mål: Høy 3,6dm, bred 3,6dm da blir lengden 3,6*3,6*X=50 x=50/(3,6)^2 altså x=50/12,96=37,04 kassa blir 3,7dm dyp I følge WinISD vil da en 4" port på rundt 35cm være passe høres detta fornuftig ut? Koker ihop noen tegninger i Sketchup og laster opp om ikke så lenge jeg yodude Siter _____________________________________ VW Caddy 1,4 1996 Giant XTC 860 med hydr. skivebremser "This thing does a billion miles pr hour, and i know this for a fact beacuse i've tested it" Jeremy Clarkson Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NAnders Skrevet Desember 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Fronten på kassa Fronten på kassa når jeg får på dobbel baffel Siden på kassa Virker detta fornuftig eller er det noe jeg bør gjøre annerledes?? Siter _____________________________________ VW Caddy 1,4 1996 Giant XTC 860 med hydr. skivebremser "This thing does a billion miles pr hour, and i know this for a fact beacuse i've tested it" Jeremy Clarkson Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 er det ikke mer praktisk med en bredere kasse med skråvegg? (mot seterygg) tenkte på å utnytte plass i bagasjerom... edit: viss den ikke skal i den caddy'en da... Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NAnders Skrevet Desember 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Kikk litt på bildet av bilen min nu :P er en VW caddy jeg har jo ca litt lasterom, er jo plass til en europall bak der, litt kjipt at bassen må bak der er det jo, ikke umulig at det plutselig ble et hull i bakveggen så jeg får lyden direkte inn i bilen edit: Hehe Siter _____________________________________ VW Caddy 1,4 1996 Giant XTC 860 med hydr. skivebremser "This thing does a billion miles pr hour, and i know this for a fact beacuse i've tested it" Jeremy Clarkson Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Om du går med mulige planer om å lage hull i veggen, ville jeg plassert bassrefleksrøret i baffelen. På denne måten vil all lyd komme inn i coupé'en :) (sett at du da lager hullet like stort som fronten på kassen) Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Jeg ville helt klart satt porten i baffelen, slik at du kan lage hull i veggen, så bassen kommer inn. Brutter'n vurderer å bygge i sin caddy. Og da blir det en slik løsning, men med 2 stk 12". Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NAnders Skrevet Desember 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Da var kassa bygd med port på toppen og ble nesten imponert, trur nok ikke jeg trenger å lage hull i veggen for lyden ble ikke så vært bassen ble stramm og fin og føles som den var plassert i coupen, har prøvekjørt en Dynabel DY 9412 bakider før og det var bare driten i forhold. Siter _____________________________________ VW Caddy 1,4 1996 Giant XTC 860 med hydr. skivebremser "This thing does a billion miles pr hour, and i know this for a fact beacuse i've tested it" Jeremy Clarkson Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Det ble jo faktisk ganske bra vil jeg påstå Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjukken Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 tOFFY skrev: Jeg ville helt klart satt porten i baffelen, slik at du kan lage hull i veggen, så bassen kommer inn. Brutter'n vurderer å bygge i sin caddy. Og da blir det en slik løsning, men med 2 stk 12". Skal jeg ha hull i veggen??? trur ikke det... Siter Tj.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Tjukken skrev: Skal jeg ha hull i veggen??? trur ikke det... Du må jo det. Om du skall få seteryggen til å virkelig vibrere :D Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjukken Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Ryggen skal ikke vibrere.... Skal bare ha lyd jeg... Helst god lyd Trenger ikke noe som folk på andre siden av byen kan nikke på hodet og si tøøøøøøøøøft til. Siter Tj.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Tjukken skrev: Ryggen skal ikke vibrere....Skal bare ha lyd jeg... Helst god lyd Trenger ikke noe som folk på andre siden av byen kan nikke på hodet og si tøøøøøøøøøft til. Visdomsord, Tjukken! Visdomsord! Spill for deg selv og ikke for de som står utenfor og er missunnelige for at du har et system som spiller "musikk"! Lykke til videre! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NAnders Skrevet Desember 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Hehe så sant så sant :P og jeg får godt nok lydtrykk som det er og det låter faktisk bra :D Siter _____________________________________ VW Caddy 1,4 1996 Giant XTC 860 med hydr. skivebremser "This thing does a billion miles pr hour, and i know this for a fact beacuse i've tested it" Jeremy Clarkson Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Vil tro det blir bedre lyd om du lager hull til subben.. Blir jo nesten som å sette subben i et annet rom når du har hjemmekino.. Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg