Gå til innhold

Focal Access 33A

Ranger emnet

NAnders

Anbefalte innlegg

Ja da var jula vel overstått og en Focal Access 33A fra Audioteam i hus.

Nu skal jeg lage kasse, tenkte jeg skulle bruke morgendagen til det, detta blir et prøve prosjekt da det jeg har laga av kasser så langt har vært litt fort å gæli så da blir det å lage den i 22mm spon med dobbel plate foran. Tenkte litt på en kasse rundt 50l med 4" port siden detta elementet er beregna for porta kasse, jaja tenker jeg laster opp litt tegninger og utregninger litt senere i kveld, alt av tips og synspunkter er velkommne.

VW Caddy 1,4 1996

Giant XTC 860 med hydr. skivebremser

"This thing does a billion miles pr hour, and i know this for a fact beacuse i've tested it" Jeremy Clarkson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg regnet litt og komme frem til følgende:

Kassa blir:

Innvendige mål:

Høy 3,6dm, bred 3,6dm da blir lengden

3,6*3,6*X=50

x=50/(3,6)^2

altså x=50/12,96=37,04 kassa blir 3,7dm dyp

I følge WinISD vil da en 4" port på rundt 35cm være passe høres detta fornuftig ut?

Koker ihop noen tegninger i Sketchup og laster opp om ikke så lenge jeg

yodude

VW Caddy 1,4 1996

"This thing does a billion miles pr hour, and i know this for a fact beacuse i've tested it" Jeremy Clarkson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SubFront.jpg

Fronten på kassa

Sybfrontmeddobbelbaffel.jpg

Fronten på kassa når jeg får på dobbel baffel

Subside.jpg

Siden på kassa

Virker detta fornuftig eller er det noe jeg bør gjøre annerledes??

VW Caddy 1,4 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikk litt på bildet av bilen min nu :P er en VW caddy jeg har jo ca litt lasterom, er jo plass til en europall bak der, litt kjipt at bassen må bak der er det jo, ikke umulig at det plutselig ble et hull i bakveggen så jeg får lyden direkte inn i bilen

edit: Hehe

VW Caddy 1,4 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du går med mulige planer om å lage hull i veggen, ville jeg plassert bassrefleksrøret i baffelen.

På denne måten vil all lyd komme inn i coupé'en :)

(sett at du da lager hullet like stort som fronten på kassen)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var kassa bygd med port på toppen og ble nesten imponert, trur nok ikke jeg trenger å lage hull i veggen for lyden ble ikke så vært bassen ble stramm og fin og føles som den var plassert i coupen, har prøvekjørt en Dynabel DY 9412 bakider før og det var bare driten i forhold.

VW Caddy 1,4 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjukken skrev:
Ryggen skal ikke vibrere....

Skal bare ha lyd jeg... Helst god lyd

Trenger ikke noe som folk på andre siden av byen kan nikke på hodet og si tøøøøøøøøøft til.

Visdomsord, Tjukken! Visdomsord!

Spill for deg selv og ikke for de som står utenfor og er missunnelige for at du har et system som spiller "musikk"!

Lykke til videre!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider