Gå til innhold

940Turbo vs. 850

Ranger emnet

Sportsvagnen

Anbefalte innlegg

Hallo alle der!

Tenkte bare jeg skulle forhøre meg litt her, når vi kommer litt utover våren etterhvert skal jeg igjen kjøpe bil.

Har vurdert div. biler og modeller men valget har kokt ned til 850 2,5 10V (min. 1995 mod, kan hende GLT/T5 avhengig av marked og pris!), og Volvo 940 turbo(Gjerne "Turbo+")

Noen som kan hjelpe meg litt her? Er jo flotte biler begge to men faktisk ganske så forskjellige, hadde satt pris på litt tips om de forskjellige og hvorfor den ene istedenfor den andre og litt sånn! ;)

Takk for alle svar:)

Fast, faster, to fast, DEAD!

*Volvo 240GL++ 1989*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men 850 er en veldig komfortabel bil å kjöre, har dessverre ikke prövd 940, men i forhold til 240 og 740 som jeg har prövd så er 850 mye bedre å kjöre, åsså fy for en lyd i femmern orginalt, for ikke å tenke på med effektanlegg, syns 2,5 20v 170hk har best lyd.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

850: bedre kjøreegenskaper, litt bedre komfort, nydelig motor lyd, føles mer moderne. eneste minus er grevling trekk. litt dyrere å reparere enkelte ting. 940: praktisk fornufti god bil. pluss for bakhjuls trekk.. hadde 850 hatt bakhjuls trekk hadde jeg valgt den..

´94 945: B230FT SOLGT

´95 850 : B5252S- SOLGT

´86 240 : B230A- SOLGT

´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen

´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..nei var lissom ikke planen det da!:)

Men ingenting over som en RWD en vinterdag med nysnø og 150++hk...;)

Men samtidig så er jo 850 bedre på samtlige andre områder....så det blir jo et valg beroende på prioriteringer, trur saken er i boks nå! :afro

Fast, faster, to fast, DEAD!

*Volvo 240GL++ 1989*

Lenke til kommentar
Del på andre sider