oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Hei. Eg har en 850T5 og har erfaring med 740 og 240. 240 har eg enda. Uten tvil en mye bedre bil på tur den 850T5. Moro å kjøre på svingete vei og.. Men som hobby bil tjaa ...Da trur eg ville valgt en som er lit mer lettskrudd. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Er ikke ment som hobbybil, er ment som en grei kombinasjon av en god og brukbar bil og en bil jeg kan småpusle litt med. 850'n er ikke så tungskrudd heller syns nå jeg....;) Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Er ikke ment som hobbybil, er ment som en grei kombinasjon av en god og brukbar bil og en bil jeg kan småpusle litt med. 850'n er ikke så tungskrudd heller syns nå jeg....;) det virker som du heller mot 850 på alle ting bortsett fra feilhjulstrekk, så da kommer det vel an på hvor tungt det veier;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Kjøp 850. Lettskrudd bil, og fin å kjøre:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 det virker som du heller mot 850 på alle ting bortsett fra feilhjulstrekk, så da kommer det vel an på hvor tungt det veier;) Det er helt korrekt observert!;) Bortsett fra hvilken ende de trekker i så ser jeg ingen fordeler med 940 som 850 ikke har...hehe Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Det er helt korrekt observert!;)Bortsett fra hvilken ende de trekker i så ser jeg ingen fordeler med 940 som 850 ikke har...hehe enig, men for meg er det grunn nok å ikke kjøpe 850 pga at den har FWD Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Hehe! Jaa, sier noe.. :iconsm Prøver å bli enig med meg selv men...har akkuratt kjørt 26mil tidligere idag på relativt glatt vei..langtur da så ikkeno sladding, men når det kommer til sånn småkjøring rundt så merker en jo at FWD har en litt begrenset "underholdningsverdi" i forhold til RWD..;) Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 med diffbrems kommer også rwd seg opp bakker. jeg har testet truetrac'en på blank is! på det værste måtte jeg bare pumpe forsiktig på bremsen, for å gi den litt motstand. brukte ikek wintermodus engang :p Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Desember 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Er ikke bekymra for å ikke komme fram;) Bare å vite sånn ca. hvordan en skal håndtere bilen det så er jo RWD helt kurant! Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest //TCCW Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Får du ikke litt godfølelse av en god gammal 940 slik som denne : http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=5958467 ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Desember 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 hehe...joda, men får'a den for en bra pen 850 å;) Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 hva med livslengden på en rødblokk kontra hvit? Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Desember 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Det er vel egentlig litt vanskelig å si ennå siden det ikke er noen 30-år gamle hvitblokker foreløpig, men har hørt og trur egentlig selv at dem er like bra! Lite feil med dem hvertfall..kjent for å være gode motorer:) Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Qvarren Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Kjøp deg 850!! Eg kjører selv en 940 turbo B230FT. Veldig god bil.. Men har kjørt mye 850 også. Helt annen bil å kjører.. Virker mye nyere og eg mer lettkjørte.. Når 850 spinner ut hele 3 giret på tørr asfalt er det faenmeg fett med 850.. (har selv gjort dette, det anbefales) Chippet 850 T5 er bare helt sjef å kjører.. Eg ville gått for STV eg da men.. Mener det ser mer "sleeper" ut.. Men det er min smak.. Får sikkert masse kritikk for STV utsagnet mitt:) Siter -Volvo 940 Turbo M90 og B230FT e ein god kombinasjon :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbobjørn Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Jeg ville helt klart kjøpt en 940 til ditt formål! Det er en MYE mer solid bil, og du får suveren komfort og bra kjøreegenskaper med veldig enkle midler. Når det gjelder hvit vs rød motor, så er den røde 600 ganger mer solid!!! Jeg driver et firma som importerer brukte volvoer og deler, og jeg har solgt lassevis med "hvitmotorer" til folk som sliter med høyt oljeforbruk, defekte topplokk, og havarerte råder på turbomodellene. Har også hatt X antal 850 selv, og synes de har lett for å bli skranglete etter noen år på nakken, og dette er et faktum: du må være forberedt på å fylle etter mye olje etterhvert, og skifte forstillingsdetaljer relativt ofte i forhold til på en 940. Kjøp en 940 turbo, nyere enn 95. Det skjedde litt med bilene da. Jeg sier ikke at 850er dårlige biler, tvert imot, men til ditt formål ville jeg mye heller hatt en 940. Plutselig en dag skal du trimme, og da koster det halvparten til en 940..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.