Gå til innhold

volvo 140 effektanlegg

Ranger emnet

TurboTony

Anbefalte innlegg

Det er kun frontrøret til 164 som er forskjellig. Har du en 74 mod. kan du bruke et eksos anl. til 240. fek. simons turbo anl. som er 2,5" og bruke en "stige" å skjøte i hop. Har du en 73 og eldre kan du bygge et anl. selv av simons universal deler.

95 Chrysler Neon cup

98 Mercedes C200

83 Volvo 242 Rallycross

68 Volvo B57 Racingbuss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes 5stk. simons eff.anlegg til 67-73 mod. på lager i oslo hos s og b. Kan bestilles hos bilxtra/cd cardic butikkene og koster 2194,- dele nr: cdc 071k. Anl. ser ut som orginal, er 2" med to dempere som er av "full-fløds" typen.

95 Chrysler Neon cup

98 Mercedes C200

83 Volvo 242 Rallycross

68 Volvo B57 Racingbuss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget et selv av Simons universal deler, i 2,5". Har en oval kort lyddemper 1m bak grenrøra og den største runde helt bak. Dyp rumling på tomgang og et helvettes brøl ved gasspådrag... Skal nevnes at det bråker Mye mer fra motorrommet i bilen min da...

1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod

1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra...

Div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget et selv av Simons universal deler, i 2,5". Har en oval kort lyddemper 1m bak grenrøra og den største runde helt bak. Dyp rumling på tomgang og et helvettes brøl ved gasspådrag... Skal nevnes at det bråker Mye mer fra motorrommet i bilen min da...

hehe fett :D

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Jeg har 2,5" rakrør med en lydemper og jeg gikk gjennom EU kontrollen glatt. Ingen kommentarer på eksosen, bare på annet småtteri! Men det blir spennende på etterkontroll i sommer, får håpe de ikke fersker at blokka er blitt borret opp til 2,2, satt inn Timo kam, doble webere osv....Da kan det bli spennende!:) Eller, de har egentlig ikke så mye med det da. Men de må vel rapportere til biltilsynet?

Fotograf / journalist

Anders Vinje Frilans

Tlf: 97426153

Mail: post@avfoto.no

Web: http://www.avfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2,5" rakrør med en lydemper og jeg gikk gjennom EU kontrollen glatt. Ingen kommentarer på eksosen, bare på annet småtteri! Men det blir spennende på etterkontroll i sommer, får håpe de ikke fersker at blokka er blitt borret opp til 2,2, satt inn Timo kam, doble webere osv....Da kan det bli spennende!:) Eller, de har egentlig ikke så mye med det da. Men de må vel rapportere til biltilsynet?

hahaha så bra :D

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider