Gå til innhold

Bygge effektanlegg

Ranger emnet

StianG

Anbefalte innlegg

hei skal gå i gang med å bygge effekt annlegg til sierran, er en 2L med snart en ny topp planfrest 2mm og portet, og en forgasser fra en 2,3L v6, resten er orginalt. hvor tykke rør bør jeg bruke for å få riktig mottrykk å slikt eller er det bare å slenge på det største jeg finner? og hvor mange lyddempere bør jeg ha for å holde meg under 100db(krav i bilcross)? er foresten simons deler jeg skal bruke

86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff...bråker det såpass. jaja får prøve å se, fant litt info om støymålinga: måles 0,5m og fra 45* vinkel fra eksosrøret, bilen skal ruses til 4500omdreininger

litt off topic men vet du hvordan den måles på diesel.. på hvilket turtall.?

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt off topic men vet du hvordan den måles på diesel.. på hvilket turtall.?

dette var hvordan den ble målt på bilcross der blir det målt likt på diesel og bensin(tror jeg), har ikke peiling på hvordan den blir målt hos biltilsynet el.l.

Håper du får bilen i orden og holdbar til sesongstart. Det lille eg så av kjøringa di var bra, så stå på til neste år.

takk takk, bilen skal bli klart til sesongstart den. 22-23april braker det løs med bakkeløp her i egersund

86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker men er det ikke ved 3750rpm den blir målt ved på en vanlig bil?

Dersom kjøretøyet SER UT TIL Å HA et uorginalt eksosanlegg SKAL det støymåles med mikrofon, (NB man skal ikke bruke bilens egen RPM måler ved måling av turtall ). Avviket her skal da ikke være over +5dB av vognkort ved rpm ihht vognkort.

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider