StianG Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 hei skal gå i gang med å bygge effekt annlegg til sierran, er en 2L med snart en ny topp planfrest 2mm og portet, og en forgasser fra en 2,3L v6, resten er orginalt. hvor tykke rør bør jeg bruke for å få riktig mottrykk å slikt eller er det bare å slenge på det største jeg finner? og hvor mange lyddempere bør jeg ha for å holde meg under 100db(krav i bilcross)? er foresten simons deler jeg skal bruke Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 2" høres ikke så gæli ut kanskje? i og med at denne motoren ikke er kraftig trimma eller turbokonvertert og spytter ut eksos. Jeg bare tror altså, har ikke testa detta selv:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 2-2,5", husk litt ekspansjonskammer da.., ett par potter burde vel iallefall holde for å väre under 100 dB, vil jeg tru. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Kjør på med 2" du med 2 potter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianG Skrevet Desember 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Ok, var borte å kjøpte rør i dag, men takk for svar uansett. Kjøpte 2,5" men trenger vel også noen lyddempere, så gidder noen se på side 15 her: http://dev.cdcardic.no/cdcardic/documents/Side%203-32.pdf og gi meg non tips? Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Med 2,5" bør du kansje ha 3 potter for å klare støykravet, eller i tverrsgjennom og ei med større restriksjoner. 2" holder plenti opp til 140-150 hk med gode potter, og med 2,5" har du grove nok røyr til 200 hk i hvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianG Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 ok, begynner med en stooor potte og ser hvor mye den bråker, men tviler ikke på at jeg må ha 3potter under der, time will show. Først skal jeg skifte toppen så får jeg sette disse røyra sammen Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Hadde sjøl 2.5" simmons på golfen (mk2 16v) med 3 potter.. pluss såkalt flammedemper/gnistfange. det var fremdeles et lydnivå som egentlig var litt for høyt. Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianG Skrevet Desember 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 uff...bråker det såpass. jaja får prøve å se, fant litt info om støymålinga: måles 0,5m og fra 45* vinkel fra eksosrøret, bilen skal ruses til 4500omdreininger Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 uff...bråker det såpass. jaja får prøve å se, fant litt info om støymålinga: måles 0,5m og fra 45* vinkel fra eksosrøret, bilen skal ruses til 4500omdreininger litt off topic men vet du hvordan den måles på diesel.. på hvilket turtall.? Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Håper du får bilen i orden og holdbar til sesongstart. Det lille eg så av kjøringa di var bra, så stå på til neste år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianG Skrevet Desember 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 litt off topic men vet du hvordan den måles på diesel.. på hvilket turtall.? dette var hvordan den ble målt på bilcross der blir det målt likt på diesel og bensin(tror jeg), har ikke peiling på hvordan den blir målt hos biltilsynet el.l. Håper du får bilen i orden og holdbar til sesongstart. Det lille eg så av kjøringa di var bra, så stå på til neste år. takk takk, bilen skal bli klart til sesongstart den. 22-23april braker det løs med bakkeløp her i egersund Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andronix Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Litt usikker men er det ikke ved 3750rpm den blir målt ved på en vanlig bil? Siter Ride it like you Stole it [-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil) [x] -82 Sierra 2.0 Coupe [-] -82 Matra Murena 2.2 S [x] -88 Sierra 2.0 Sedan [x] -76 Kadett C 1.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Det blir vel på Tengs og ikkje i Egersund det skal være bakkeløp. I hvertfall viss det er der det pleier å være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Litt usikker men er det ikke ved 3750rpm den blir målt ved på en vanlig bil? Dersom kjøretøyet SER UT TIL Å HA et uorginalt eksosanlegg SKAL det støymåles med mikrofon, (NB man skal ikke bruke bilens egen RPM måler ved måling av turtall ). Avviket her skal da ikke være over +5dB av vognkort ved rpm ihht vognkort. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.