Gå til innhold

golf s 1981 ???

Ranger emnet

Prodgl

Anbefalte innlegg

jo, ls og gls finnes jo fra 1981. Det er en utstyrsklasse etter det gamle "systemet", slik som L,LS,GLS,LD osv. Detter var til og med 1981-modellene. Utstyrsklasse S er som LS, bare uten kromlister i vinduspakninger og på støtfanger og grill, den ble vel senere kalt C?. Jeg vet egentlig ikke om andre forskjeller, men fant denne http://www.blocket.se/vi/6911611.htm?ca=1_8_s , den kan du jo studere. Har også sett en registrert 74 (etter hva naboen, Vikers bildeler, påstår) modell S, som jeg sammenliknet med min. Den hadde lav seterygg (uten nakkestøtter, men det er sikkert høy rygg på 81-modellen) og manglet kromlister, både i vinduspakninger, på dørene, i grillen og på bagasjeluka. Grunnen til at jeg tviler på at det var en 74-modell var fordi at den var gul/beige ( veldig falmet) og ikke hadde swallowtale, men kromfangere hadde den, kanskje det var en 76-modell? Ellers var den helt lik min 78 ls.

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må få ut en prosjekttråd etterhvert ;)

Skal prøve å få til en prosjekt tråd etterhvert veit du ;)

Angående hvor mye en passelig støken einser er verdt, det kommer jo ann på hva kjøper er villig til å gi og på selger (om han tror han sitter på en gullgruve) ;)

Mellom 1500 og opp til 10000

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å få til en prosjekt tråd etterhvert veit du ;)

Angående hvor mye en passelig støken einser er verdt, det kommer jo ann på hva kjøper er villig til å gi og på selger (om han tror han sitter på en gullgruve) ;)

Mellom 1500 og opp til 10000

en veldig strøken einser er jo også verdt mer enn 10.000, men da må den jo hels være 5 år eldre, og utstyrsklasse S er ikke så veldig "old-school". Så denne er vel ikke en gullgruve om du skal bygge noe sånt. Men ellers kan det jo være en fin bruksbil.

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og testet den i dag. Eneste forskjell jeg kan se er ingen kromlister og GTI-stoler som er svarte og hvite rutete (og fryktelig gode å sitte i! :P)

Men var et skikkelig rusthull på bakskjerm og noen småhull i kanalene og en del overflaterust så tror jeg dropper den bilen.

+ Ford Focus 1.6 99 5-d

x Vespa 50s 1981

x - Golf 1 GTI

http://www.mikaeljohansen.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er sikkert ikke noe problem for noen som kan sveise eller har rette kontakter, men jeg har ingen av delene :well Var mye "dyp" rust flere plasser enn de som er nevnt ovenfor. Bilen må hellakkeres og slikt har jeg ikke råd til akkurat nå. Men fikk skikkelig lyst på en ener nå! yummy

+ Ford Focus 1.6 99 5-d

x Vespa 50s 1981

x - Golf 1 GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det, noe av sjarmen med de :) Har renovert en gammel Vespa og det er ingenting jeg er mer glad og stolt over å kjøre :thumb Golfen kan settes i stand, men de senere einserne er vel ikke så vanskelig å få tak i? Trodde det var mye å velge mellom? :wonder

+ Ford Focus 1.6 99 5-d

x Vespa 50s 1981

x - Golf 1 GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider