Gå til innhold

golf s 1981 ???

Ranger emnet

Prodgl

Anbefalte innlegg

jaja, såklart så kan du jo "velge og vrake" blant 80-tallseinsere, men hadde den vært fra 70-tallet ville ikke jeg nølt med å restaurere den...

Hvertfall, om du får bilen billig og du har noen som kan sveise så koster jo ikke en kanal mer enn 300,-

Hellakkering kan du jo også få billig, få en videregående skole eller noe sånt i nærheten til bruke det som "øvningsoppgave", jeg gikk på skade-lakk linja i fjor, og der fikk vi inn mange biler vi sveiste rust på og lakkerte.

Det stykket du viste bilde av der kan man jo lett bytte, og den koster ikke mer en 173,- på veng, og er du medlem i vacn ( eller hva det kalles..?) får man noe rabatt på sånt noe.

Ser også på bildet at det er plastbredder på hjulbuen, de må man være veldig OBS på, de kan være satt på for å skjule rust og kjeks, eller satt på for mange år siden og det har blitt til kjeks under.

Men, etter erfaring med å rustsveise 2 biler på skolen og 2 biler hjemme har jeg lært at det alltid blir mer arbeid for å få bilen rustfri enn man først tror. Men man lærer veldig mye av å restaurere en bil, da jeg har rustsveist er en veldig rusten ener,en veldig veldig rusten toer (den var ikke etter min mening vært å redde, med bytte av alle vanger, begge bakskjermer, retting og sveising av dører, bakplate osv....) og en ikke fullt så rusten toer (min egen).

Så er bare å sende meg en pm om det er noe du lurer på om rust på gamle golfer, jeg har som sagt erfaring fra 3 stykker ;), det jeg hvertfall har erfart er at det finnes bra og billige deler som er lette å bytte ut.

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart, hadde det vært en fra 70-tallet så hadde den sikkert vært kjøpt forlengs. Nå ble jeg litt usikker. Kanskje jeg skal dra en tur til og se på den. Må nok skifte de fleste deler nede rundt om, og har aldri sveiset i det hele tatt. Får først se om jeg ikke finner en som har litt mindre rust.

Tror den er kjeks under de plastbredderne ja:

rust2.jpg

Og her er kanalen under døra på venstresiden. Høyresiden er nokså lik med hull :

rust3.jpg

+ Ford Focus 1.6 99 5-d

x Vespa 50s 1981

x - Golf 1 GTI

http://www.mikaeljohansen.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er egentlig det letteste å sveise av kanalhull det. enten ruster kanalen i jekkanten, pga. at jekken sliter vekk rustbeskyttelse. Steinsprut og dårlig rustbehandlig kan gjøre at kanalen ruster litt lenger oppe ( innenfra eller utenifra).

Som sagt, delene er billige, men du må jo da ha noen til å gjøre det, dette kan jo bli et skikkelig redningsprosjekt, om du gidder ;). hva skal selger skal ha for den?

Det hullet er vel forresten oppå terskelen? Ikke så veldig vanlig etter hva jeg vet...?

Det letteste for deg ville jo være og finne en ny bil ja, finnes fortsatt noen som kan gå gjennom noen eu-kontroller til, med tanke på rust!

Som sagt det er ganske lett å sveise om jekkanten er hel, ellers må gulv og innerkanal lappes og, da blir det mer arbeid,nødvendigvis ikke så vanskelig da.

http://www.blocket.se/vi/6956105.htm?ca=1_10_s fant forresten denne 81-modellen, den er vel lik?

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rusten er oppå terskeln ja. Han ville ha 7000kr for den. Han nevnte også at han hadde gått igjennom med jekken en gang og måtte skifte ut jekkkanten. Den 81-modellen der er lik bortsett fra setene og lyktene. Har ork til å gjøre noe med bilen, det eneste som er dumt er at jeg ikke kjenner noen som kan sveise. Kan jo høre med skole-mekanikerne om de har mulighet til å fikse den, ellers blir det vel heller dyrt å få gjort det av en proff.

+ Ford Focus 1.6 99 5-d

x Vespa 50s 1981

x - Golf 1 GTI

http://www.mikaeljohansen.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, 7000,- ville jeg ikke gitt for den, den er nok neppe verdt mer enn 1500-3000,- et sted. Vi tok jo inn et prosjekt i fjor, en gammel Hilux, den fikk jo byttet nesten hele bakskjermene og retta en masse bulker. Den fikk høy prioritet siden vi fikk 1000,- til klassekassa, som vi brukte på gokart-tur. Begynner vel kanskje å komme litt langt ut på året nå, men til august ville det kanskje gå, kommer jo an på om du får den til den prisen, og om en skole ville tatt dette, så sjekk opp saken så fort som mulig, eller før du kjøper bilen. Det ville jo også være en fordel om du sjekket opp alt av rust på den, det vil nok gjerne læreren i klassen vite. Videregående skoler for ofte også rabatt på lakk og karosserideler, jeg fikk selv 50%, da jeg rustsveiset og lakkerte selv. Får håpe du kommer borti en lærer som er like grei som min var da ;)

Godt nytt år forresten, og om du kjøper bilen, så får du kose deg ;)

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider