Gå til innhold

Trønder-bygd 190E (?) med C-front

eiriksmil

Anbefalte innlegg

For noen år siden, begynner å bli ganske mange gitt, var det en trønder, som kjøpte seg en Mercedes 190E. Han ribbet den, og bygde den helt om. Med C-klasse front, 300 hk, og sota baklykter (for å nevne det jeg husker), fikk han den til slutt registrert. Husker at ombyggingen pågikk, hva kan det ha vært, ett halvt til et helt år.. Vet noen hvilken bil jeg snakker om, hjemmesiden (det var en, aner ikke adressen) og hvor jeg kan få mer info om den? Takk.

Btw, ombyggingen ble filmet, og vist som dokumentar på NRK.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opptak vil si at den ligger på PC'en min;) (sikkert rippa fra VHS)

Bildene hentet jeg fra sidene til haugens BOOST (han som leverte motorstyringa til bilen)

Opptaket er vel ikke tilfeldigvis sendbart? Noen form for torrents eller noe? Tar dette kanskje på PM?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter desverre på jobben nå - har desverre ikke den filmen her. Men iom at dette blei sendt på NRK i så ligger det jo i arkivet et sted. Web TV kanskje?

Kan vel ta en titt.. Takk, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt videre historie er vel også på sin plass?

Motoren ble plukka ut fordi det var for lite krefter, motor solgt til bergen.

Ble der satt i en 83-190E (eller deromkring)

Bil og motor ble solgt til en kar i sør-hedmark. Og går i området der når den ikke står og koser seg i en garasje. (vil ikke nevne navn eller nøyaktig sted.. ;) )

Uansett, bilen i trøndelag mener jeg fikk en AMG-motor på 3,4 eller 3,6 liter, som ble trimmet enda litt til. Snakker seriøst med krefter iallefall. :)

Bilen ble vel såvidt meg bekjent solgt i vår eller sommer.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt videre historie er vel også på sin plass?

Motoren ble plukka ut fordi det var for lite krefter, motor solgt til bergen.

Ble der satt i en 83-190E (eller deromkring)

Bil og motor ble solgt til en kar i sør-hedmark. Og går i området der når den ikke står og koser seg i en garasje. (vil ikke nevne navn eller nøyaktig sted.. ;) )

Uansett, bilen i trøndelag mener jeg fikk en AMG-motor på 3,4 eller 3,6 liter, som ble trimmet enda litt til. Snakker seriøst med krefter iallefall. :)

Bilen ble vel såvidt meg bekjent solgt i vår eller sommer.

Solgte han bilen? Eller bare motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har motoren... Jeg har kutta ut 4 innsugs ventiler og 4 eksos, lagt på no larver på sylinderveggan og minska borringa med et par mm... Så nå har jeg vel bare 110hk eller no... Bytta likesågodt ut turboen med en Theris NoTurbo X4... Så nå går den godt;)

02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges

89 Kadett E

85 Mercedes 190E - Selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90-300TE: FEIL! En 3.2 Liters AmG som ble borra til 3.5 ;) og bremsa til 600HK

Var iallefall en M104 motor og dermed var det nok en vanlig 320 motor.

Er en til i trøndelag som herjer med 190E. Han vet jeg har drevet med diverse AMG-motorer i sin. Har nok sikkert forvekslet litt. ;)

Jeg har motoren... Jeg har kutta ut 4 innsugs ventiler og 4 eksos, lagt på no larver på sylinderveggan og minska borringa med et par mm... Så nå har jeg vel bare 110hk eller no... Bytta likesågodt ut turboen med en Theris NoTurbo X4... Så nå går den godt

Gud så morsomme vi er idag.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søk litt før du poste. ett på poster lenger ned på sida så er denne posten.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=95210

handler om akkurat det samme

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider