Gå til innhold

Dørtrekk


Mjolnir

Anbefalte innlegg

Er et vanlig problem på 190. Dem sveller i sola. Eneste mulighet for å få dette bra er

å kjøpe nye dørtrekk. Du kan prøve å demontere dem, for så å montere dem på nytt. Men som sagt, nye dørtrekk er eneste mulighet for å få det 100% igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har hatt av dørtrekka å limt dem. Fynket veldig bra det. Eneste som jeg syns var noe dritt var at festene/hempene på dørtrekka detter av bare du ser litt hardt på dem. :S Men fikk limt de og, sitter som støypt nå.. :)

VW Golf II 1600 CL (Vinterbil)

(x)Mercedes-Benz C280 Sport

(x)Mercedes-Benz 190E 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt av dørtrekka å limt dem. Fynket veldig bra det. Eneste som jeg syns var noe dritt var at festene/hempene på dørtrekka detter av bare du ser litt hardt på dem. :S Men fikk limt de og, sitter som støypt nå.. :)

 

Bare vent til sola tar dem igjen. deeilg med alt lime!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene på min var limt med svart sikaflex. Det fungerte bra..... Lå ikke merke til noe jeg. Det hang som f..... Eneste var at det fant jeg ut i pøsende regne på rudskogen når dørstopperen kilte seg, og jeg måtte ha det av for å demontere den..... Fikk det aldrig av.... Måtte bøye og styre på...... kommer til å ødlegge det helt viss jeg skal ha det helt av...... Men det sitter vertfal...

Its not how fast you drive , its how you drive fast!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dårlige de festene ja... To stykk datt av da jeg skulle ta av dørtrekket å smøre vindusheisemotoren pluss skinner. angry

 

Men bare lim festene på igjen med Sikaflex eller noe sånt, og la de stå i et par timer så blir det sterkere enn det var før til og med. Sikaflex er sterkt nok det skulle jeg tro, så lenge det får tørket ordentlig. :) De bruker jo Sikaflex for å feste sidevegger til bobiler og sånn, i tillegg til skruer altså...

 

På verkstedet på jobben brukte jeg ett spesielt lim fra Kent, men jeg husker ikke helt hvilken det er, mulig det er Kent ScreenFix. Bruker det til å lime fast frontruta på bilen med.

 

Og er det sterkt nok til frontruta så duger det på de festene i dørtrekket. hehe.

 

Har ikke falt av til meg enda hvertfall... skal si ifra når det gjør det... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Sikaflex fungerer det ja.. Jeg limet mine med "Lim & Fug", å det fungerte greit det.

 

Heisann har en Mercedes 190e 88 mod. Dørtrekket på førerdøra er helt kaos for og si det sånn. Noen som vet hvordan jeg tar AV dørtrekket ? hvor jeg bør begynne? Skruer klips osv ?

 

Eventuelt om noe kan lage et bilde med forklaring på paint? fatality

 

Venter spent på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår