Gå til innhold

Gunstig forsikring av en Volvo 740

Ranger emnet

Zemeckis

Anbefalte innlegg

Hei

Har nå fått lappen og skal kjøpe med en Volvo 740 sansynligvis. Og da lurer jeg på hvordan jeg bør forsikre 740`n på en best mulig måte men også ikke for dyrt da jeg er lærling. Noen sier jeg bør kun ta ansvarsforsikring men jeg tenker på del-kasko. Skal kjøpe bila og da godt være på den så lenge som det er mulig og skal ha lyd anlegg av en litt større verdi o.l.. Hva mener dere?

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000 km? minste jeg får hos terra er 8000 km.

jeg anntar at du skal skru km siden du skal ha så liten km stand.

delkaskoen min dekker innbrudd ogsånt da.. er kjekt når det er en del ting inne i bilen jeg ikke vil miste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beste er nok å kjøpe delkasko med lav km ja.... og får lurt unna kilometerene :) Bare husk å gjøre det jevnlig..hehe, hvis uhellet skulle være ute ;)

Edit; Erik, hva er så verdifullt i bilen din? ;) hehe

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare jeg som har FULL kasko?:D hehe bilen står på faderen da..men d kosta jo bare noen 100lapper mer med kasko i forrhold til delkasko så da var det ikke noe å stusse på..kan fort tjenes inn igjen!

heh hvis jeg f.eks skulle ta en felg en gang til, så får jeg jo over 11lapper å kjøpe nye for:D *sa forsikringsmannin til far

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ansvar - dekker skade annen manns eiendom

delkasko - dekker brann,tyveri,glass,redning.

Kasko dekker alt....

Prisforskjellen mellom ansvar og delkasko var ikke mange kronene for meg ,så jeg har deet.. og 25000 km i året. betaler 5200 på år.

På 740tic betalte jeg 12000 delkasko 30000 km pr år.

og jeg ble rundstjelt i sverige i fjor. fikk alt igjen hos gjensidige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare jeg som har FULL kasko?:D hehe bilen står på faderen da..men d kosta jo bare noen 100lapper mer med kasko i forrhold til delkasko så da var det ikke noe å stusse på..kan fort tjenes inn igjen!

heh hvis jeg f.eks skulle ta en felg en gang til, så får jeg jo over 11lapper å kjøpe nye for:D *sa forsikringsmannin til far

Hvis du ikke har en gratiskræsj ville jeg ikke brukt kaskoen om jeg så har vraka en bil med så lav verdi. Egenandel og bonustap koster vanvittige summer om du regner på det. 30% bonus tar 3 år å tjene opp osv....

Men jeg kunne godt ha tenkt meg å hatt kasko på 960ien da jeg kjørte på rådyr, ved viltskade er det ingen eller lav egenandel og ikke noe bonustap.

Grunnen til at jeg droppa kasko var følgende: delkasko ca 7000kr - kasko 19500kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen bør da vere vært litt dersom du skal ha delkasko..

Skal ha kun asvar på min: 4800 kr + 1600 i ungdomstillegg hos gjensidige for 12000km i året...

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt delkasko uansett hvor billig bilen er. Da slipper du å punge ut x antall tusinger for berging om uhellet skulle være ute. Og får glassforsikring, det er dyrt å få bytta rute uten det. ca 3500kr+mva på 240, ca 5200kr+mva på 960. Tyveriforsikring kan jo også være kjekt å ha dersom du har noe annleg.

Men for all del hør med flere selskaper før dere forsikrer, det var mange tusen kroner i forskjell fra selskap til selskap da jeg sjekka. Gjensidige kom helt klart best ut i miyy tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt delkasko uansett hvor billig bilen er. Da slipper du å punge ut x antall tusinger for berging om uhellet skulle være ute. Og får glassforsikring, det er dyrt å få bytta rute uten det. ca 3500kr+mva på 240, ca 5200kr+mva på 960. Tyveriforsikring kan jo også være kjekt å ha dersom du har noe annleg.

Men for all del hør med flere selskaper før dere forsikrer, det var mange tusen kroner i forskjell fra selskap til selskap da jeg sjekka. Gjensidige kom helt klart best ut i miyy tilfelle.

Gjensidige er vel også et av de eneste forsikringsselskapene som gjenbetaler det innbetalte ungdomstillegget når en blir 23 år, dersom en har kjørt skadefritt.. Og får å si det slik: om du må betale ca 4400 kr for ruta di, så gjør ikke det noe viss du ikke melder i fra til forsikringa - du får jo igjen 8000kr når du er 23....

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider