nnnneh Skrevet Desember 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Så du tror du slipper unna egenandelen?? :lol Da tror jeg du får deg en overraskelse den dagen du skal bruke forsikringen din locked! Glenn har brukt ansvarsforsikring på bilen til pappa.. det er ikke egenandel på ansvarsforsikring. punktum. på bilen min og faktisk... Dette er ikke svindel.. det er naboen som skal ha det gøy... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 har brukt ansvarsforsikring på bilen til pappa.. det er ikke egenandel på ansvarsforsikring. punktum. på bilen min og faktisk... ja, det stemmer.. faktisk. man betaler ikke om man ikke skal fikse sin egen bil. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 ja, det stemmer.. faktisk.man betaler ikke om man ikke skal fikse sin egen bil. Det er nok helt avhengig av forsikringsselskapet! Er man skyld i skade på annen manns eiendom, så må du betale egenandel! Punktum! MEN dersom du kjører på pappa's forsikring, som har kjørt skadefritt i x antall år, så har han sikkert en sånn "bonus" at han slipper egenandelen ved første skade. Dette er det ingen tvil om engang! Det er bla derfor selskapene stort sett ALLTID prøver å få til skylddeling, for da får de egenandeler fra begge parter, og i mange tilfeller også bonus tap hos begge parter. Fortsatt noen som er uenige? Slå opp i forsikringspapirene dine, eller ring forsikringsselskapet! Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr666 Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 nei, ansvarsforsikring er til for en grunn! det er IKKE egenandel på ansvarsforsikring. det veit jeg, for jeg var så heldig å knerte sida på en stygg gammal stjernelada i fjor ;) grei beskjed fra forsikringsselskapet, INGEN egenandel, men bonustap... egenandel er kun ved større skade på egen bil, om du velger å bruke KASKOdelen av forsikringa di. DELKASKO dekker kun inbrudd,brann og glass med visse vilkår. forsikringsselskapet sin eneste mulighet til å få penger fra deg av visst det var din skyld, er å kreve regress, men da skal farten ha vert for høy, sjåføren beruset e.l Siter "kjør med vett, ligg bredt!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Ikke drit dere ut nå. på ANSVARS forsikring er det IKKE egenandel, UANSETT. Grunnen til at man må ha ansvar er for å unngå at du får 300,000 i gjeld fordi du ødela en bil. Eller verre, 10 millioner for å forvandle en forgjenger til rullestolbruker. Du må altså ALDRI punge ut en eneste krone ved en kollisjon, MEN du taper BONUS. Dersom du har KASKO og velger å reparere din EGEN bil på forsikringen når uhellet er DIN SKYLD, da er det egenandel på X antall kroner. Derfor å kan man kjøpe et vrak til 1500 kroner, kjøpe prøveskilt til 275 kr døgnet og bulke en ferrari uten å betale en dritt, men det er forsikringssvindel. Og disse "prøveskilt sakene" blir etterforsket nøye, så det er langt fra noe å anbefale. Grunnen til at man kjøper prøveskilt er for å ha ANSVARSFORSIKRING, det er det man betaler for, og den dekker skade på ALLE PERSONER og MOTPARTENS kjøretøy dersom det er prøveskilt eieren sin skyld Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Det er nok helt avhengig av forsikringsselskapet! Er man skyld i skade på annen manns eiendom, så må du betale egenandel! Punktum! MEN dersom du kjører på pappa's forsikring, som har kjørt skadefritt i x antall år, så har han sikkert en sånn "bonus" at han slipper egenandelen ved første skade. Dette er det ingen tvil om engang! Det er bla derfor selskapene stort sett ALLTID prøver å få til skylddeling, for da får de egenandeler fra begge parter, og i mange tilfeller også bonus tap hos begge parter. Fortsatt noen som er uenige? Slå opp i forsikringspapirene dine, eller ring forsikringsselskapet! Glenn Sorry at jeg sier det, men det er du som må slå opp i papirene her, hele vitsen med ansvar er som sagt for å slippe å bli gjeldsslave, men de straffer deg med bonustap og da høyere premie på forsikringen, men egenandel er kun for de som har kasko, og din pappa har sikkert kjørt skadefritt i mange år og de gir deg da en krasj helt gratis som takk for at du ikke har påført oss utgifter før nå Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr666 Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 lars b: hørt om regress? forsikringsselskapet kan faktisk gjøre deg til gjeldsslave dersom du som sjåfør har vert rusa, kjørt uaktsom eller på annen måte ikke vert en skikket sjåfør. hvordan dette er hos biltilsynet m. hensyn på prøveskilt vet jeg ikke, men forsikringsselskapet KAN forlange at du betaler den tilbake dersom det er grunn til det Siter "kjør med vett, ligg bredt!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 din pappa har sikkert kjørt skadefritt i mange år og de gir deg da en krasj helt gratis som takk for at du ikke har påført oss utgifter før nå Er det meg og min pappa du sikter til Lars? Må nok skuffe deg der, jeg er nok eldre enn som så... jeg kunne nok vært pappa'n din.. Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Det er nok helt avhengig av forsikringsselskapet! Er man skyld i skade på annen manns eiendom, så må du betale egenandel! Punktum! MEN dersom du kjører på pappa's forsikring, som har kjørt skadefritt i x antall år, så har han sikkert en sånn "bonus" at han slipper egenandelen ved første skade. Dette er det ingen tvil om engang! Det er bla derfor selskapene stort sett ALLTID prøver å få til skylddeling, for da får de egenandeler fra begge parter, og i mange tilfeller også bonus tap hos begge parter. Fortsatt noen som er uenige? Slå opp i forsikringspapirene dine, eller ring forsikringsselskapet! Glenn 1. toppbonus. 80% 10% bonustap ved 1. skade. fortsatt egenandel på kasko. 2. 75% bonus: ingen bonustap ved første skade. fortsatt egenandel på kasko. 3. du har rett mht. skylddeling. og når jeg sier egenandel på kasko så er det ALLTID egenandel på kasko. skal du fikse bilen din etter en smell har du to alternativer: motpartens ansvarsforsikring betaler siden det var hans skyld. eller at du må dekke skaden på den andre bilen med din ansvarsforsikring og så bruke kaskoforsikring med egenandel for å reparere din bil. unntak: naf medlemmer betaler ingen egenandel på kasko ved en skade hvert år. er egenandelen høyre enn 4000 reduseres den med 4000. gjelder naf medlemmer med forsikring i gjensidige. finnes sikkert andre sånne unntak også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg