Gå til innhold

th-700 kasse eller noe annet?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

skal bygge opp trans amen!

i fjor gikk girkassa til helvete og bilen har stått stille siden juli. den ser helt jælig ut nå! så den trenger helomlakkering, nye lister og GIRKASSE!

jeg trenger litt for og mot argumenter for 700 kassa som jeg har blitt anbefalt av mange amcar entusiaster!

 

mvh

Mr.Transam

1984 Recaro T/A 350

 

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal bygge opp trans amen!

i fjor gikk girkassa til helvete og bilen har stått stille siden juli. den ser helt jælig ut nå! så den trenger helomlakkering, nye lister og GIRKASSE!

jeg trenger litt for og mot argumenter for 700 kassa som jeg har blitt anbefalt av mange amcar entusiaster!

 

mvh

Mr.Transam

 

TH700 = kast legg heller penga i den nye 4L80 eller litt mindre 4L60 men om de passer rett på tja mener de har boltmønster for begge deler men.

 

Grunnen er at den TH700 kassa må du garantert overhale igjen om noen år da de ikke holder.

 

Erik A

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henter du TH700-kassa fra Camaro eller Transam er den allerede forsterka og bør holde. Sådeså.

 

Det er ivertfall bare tullprat.

 

I 1987/88 kom det noen endringer på 700 kassa som gjorde den mer holdbar.

Så en nyere enn det er vel å anbefale.

 

En preppet 2oo4R bør jo og holde. Den er heller ikke så stor og tung.

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Th700 i orginal skikk tåler ikke særlig mye over 250 hetser. Vet ikke hvor gode de er men jeg har hatt en 87 kasse som fungerte perfekt å hadde gått 220.000. Brukte th700 kasser er gambling tror jeg.

Hvis du skal trimme MÅ du forsterke kassen. Det er fler som gjør dette RATS foreksempel ikke billig men meget god kundeservise. Anners kan du kanskje prøve deg på nettet. Her er en link:

http://www.700r4.com/

 

Fordelen med en th700 i forhold til den billigere tretrinnskassen th350 er at du får et meget lavere første gear (mange glemmer dette) i tilleg til et fjærde gear, slitomt med høyt turtal på langkjøring. Med en 3.4-3.7 bakaksling er det snakk om nesten 1000rpm runt 100km/t (sån sirka)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 900$ til 1300$ happyhappy

 

http://www.bowtieoverdrives.com/catalog/catalog.php?Action=GETSUBCAT&CATID=C

 

Med 2004R slipper du å korte mellomakslingen.

 

Ny converter er ca 125$ -570$. Denne bør velges ut ifra hvilken motor og hvilken kam som er i den. Synest det virker genialt med high stall og lock up i samme converter.

 

http://www.bowtieoverdrives.com/catalog/catalog.php?Action=GETSUBCAT&CATID=XA2

 

Det er også tøft med en B&M Megashifter i konsollen :pray

 

bmm-80690_m.jpg

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må vi bremse litt......

 

En sånn 200 kasse......

den passer aller best .......på søppledynga........

 

th 350 er genial, for den kan ALLE demontere, vaske, bytte deler og sette sammen igjen.....og billig!

 

Th 400 er for de med litt større behov.....mere motor, dra hengere.....men ganske lett å overhale selv den å......

 

th 700....tja, ønsker man overdrive, ja da er vel det tingen, men den er bare å sette vekk til de som har kunskap og verktøy for å overhale slike kasser.....

10 laken blir det fort med litt holdbare deler.....å da sier den vel takk for seg ved 450-500 hk.

 

4L60 behøver man nødvendig vis ikke kjøre med el.giringen... en liten tur på benken til ringsta så er det manuelt ventilhus i den og da er det bare å dra i ønskekvisten..... happyhappy

 

4l80 fra ringstad er det beste.....garanti for 1200hk, med eller uten el.giring, lock-up converter og mye godsaker, men regn med rundt 35 for en slik en.....

 

:pray

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Blackbird:

 

Sitat:

Opprinnelig skrevet av PaleRider

" Henter du TH700-kassa fra Camaro eller Transam er den allerede forsterka og bør holde. Sådeså "

 

 

 

Det er ivertfall bare tullprat. :

 

 

Berre tullprat? Det vil jeg kategorisere som tullprat :deng

Det er da en kjent sak at kassene ble levert ferdig "preppa" til Camaro og Transam foruten Corvette.

 

her følger litt info: (fra noe sikrere hold enn herværende eksperter :well

 

 

 

There were also a few changes made to the V-8 model 700 to give it the

 

ability and dependability to be installed into the Chevrolet Camaro and

 

Corvette -- and in certain cases the Corvette version received even

 

more enhancements.

 

 

 

http://hotrodders.com/kb/transmission-rearend/articles/TH-700R4_basics.html.'>http://hotrodders.com/kb/transmission-rearend/articles/TH-700R4_basics.html.

 

 

 

 

http://hotrodders.com/kb/transmission-rearend/clusters/TH-700R4.html'>http://hotrodders.com/kb/transmission-rearend/clusters/TH-700R4.html

 

 

 

http://hotrodders.com/kb/

1964 Ford Fairlane 500 RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må vi bremse litt......

 

En sånn 200 kasse......

den passer aller best .......på søppledynga........

 

th 350 er genial, for den kan ALLE demontere, vaske, bytte deler og sette sammen igjen.....og billig!

 

Th 400 er for de med litt større behov.....mere motor, dra hengere.....men ganske lett å overhale selv den å......

 

th 700....tja, ønsker man overdrive, ja da er vel det tingen, men den er bare å sette vekk til de som har kunskap og verktøy for å overhale slike kasser.....

10 laken blir det fort med litt holdbare deler.....å da sier den vel takk for seg ved 450-500 hk.

 

4L60 behøver man nødvendig vis ikke kjøre med el.giringen... en liten tur på benken til ringsta så er det manuelt ventilhus i den og da er det bare å dra i ønskekvisten..... happyhappy

 

4l80 fra ringstad er det beste.....garanti for 1200hk, med eller uten el.giring, lock-up converter og mye godsaker, men regn med rundt 35 for en slik en.....

 

:pray

 

Enig med deg untatt når det gjelder 200 kassa.

I Statene kjører de med de kassene både på stripa og på gate.

Buick GN og GNX har de jo originalt.

En tidlig standard 200 4R tåler lite misbruk, men synest ca 1000$ for en preppet kasse ikke er dyrt.

I dette tifellet er det vel ikke snakk om å overhale kassen selv?

Fordelen med 200 4R er jo at den er mye lettere enn 700.

Slipper å korte mellomaksling, så det er stort sett plug and play.

Lock up og høyere stall speed hadde jeg ville hatt.

(Have your cake and eat it too)

 

For å gjøre det enklest og rimeligst så hadde jeg sett på den kassa som står på bilen. Fant du ut hva som feilte den?

Var det ikke slik den plutselig ikke virket lenger?

Kan vere en bagatell som er fikset på noen timer uten å ta ned kassa.

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berre tullprat? Det vil jeg kategorisere som tullprat :deng

Det er da en kjent sak at kassene ble levert ferdig "preppa" til Camaro og Transam foruten Corvette.

 

her følger litt info: (fra noe sikrere hold enn herværende eksperter :well

 

 

 

There were also a few changes made to the V-8 model 700 to give it the

 

ability and dependability to be installed into the Chevrolet Camaro and

 

Corvette -- and in certain cases the Corvette version received even

 

more enhancements.

 

 

 

http://hotrodders.com/kb/transmission-rearend/articles/TH-700R4_basics.html.'>http://hotrodders.com/kb/transmission-rearend/articles/TH-700R4_basics.html.

 

 

 

 

http://hotrodders.com/kb/transmission-rearend/clusters/TH-700R4.html'>http://hotrodders.com/kb/transmission-rearend/clusters/TH-700R4.html

 

 

 

http://hotrodders.com/kb/

 

 

hummer.jpg

 

Måtte bare. :D

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår