Gå til innhold

Effektanlegg = svakt?

Ranger emnet


Dav_id

Anbefalte innlegg

En kammerat av meg mener at et "effektanlegg" blir ødelegt hvis det blir kjørt for hardt (noe jeg synes høres veldig rart ut.)

 

Han sier at katalysatoren blir ødelagt pga all "effektøkninga" (noe som også er lite tvilsomt når det ikke er mye effektøkning det er snakk om)

 

Men siden jeg ikke er noen bil expert lurer jeg på hva dette er snakk om, eller om det er ren bullshit som jeg regner med.

 

(BTW, vi snakker om et SIMONS Effektanlegg kit til en Corsa med 75 hester....)

 

 

EDIT: Det er bare å glemme spørsmålet, han har jo ikke noe peiling når han mener jeg må bytte glødeplugger i fordelingskassa mi når jeg skal ha effektanlegg på bilen... Spessielt ikke når jeg har BENSIN bil...

Mercedes benz 1990 mod. 200E w124

Opel Corsa C 1.2l Comfort 2000 mod ("solgt")

 

"the hardest cars to chase are german cars" - L.A. police department"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det eneste jeg vet om som kan minne om det kameraten din sier, er om du kjører rustfritt fra turbo på en maskin som lader godt...

 

Rustfritt KAN HA( kan ha en tendens, folkens, ikke vil bli :D ) en tendens til å bli litt sprøtt etter et utall ganger med glovarmt/kaldt... men da snakker vi skamkjørt over et par år....

 

 

ellers bør han kompisen din ta seg en pille eller to etter mine kunnskaper og erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kammerat av meg mener at et "effektanlegg" blir ødelegt hvis det blir kjørt for hardt (noe jeg synes høres veldig rart ut.)

 

Han sier at katalysatoren blir ødelagt pga all "effektøkninga" (noe som også er lite tvilsomt når det ikke er mye effektøkning det er snakk om)

 

Men siden jeg ikke er noen bil expert lurer jeg på hva dette er snakk om, eller om det er ren bullshit som jeg regner med.

 

(BTW, vi snakker om et SIMONS Effektanlegg kit til en Corsa med 75 hester....)

 

 

EDIT: Det er bare å glemme spørsmålet, han har jo ikke noe peiling når han mener jeg må bytte glødeplugger i fordelingskassa mi når jeg skal ha effektanlegg på bilen... Spessielt ikke når jeg har BENSIN bil...

 

HAHAHAHAHA!!!

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår