Gå til innhold

Problemer med bmwn min

Ranger emnet


Stani

Anbefalte innlegg

Hei, Har fått problemer med bilen min. Har en BMW 318I e36 91mod. Problemene mine: Bilen går varm!(koker) har sjekka vannnivå og det ser bra ut. Så går ikke varmvifta lengre. For en måned siden dæljet jeg neven i dashborded å da gikk den en stund. :-D Kan noen komme med tips osv? Takker på forhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller topp pakningen som har gått, selv om det er vanligere på sekserene til BMW.

Er det vifta til radiatoren eller til varmeapparatet som ikke går?

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antakelig termostaten som har låst seg i lukket posisjon. Den finner du ved å åpne panseret og følge slangen fra radiatorens venstre side (hvis du står med ansiktet vendt mot fronten) Følg denne, da kommer du til termostathuset. Der er det 3 skruer, bak der sitter termostaten :) Jeg regner med at dette er en M40 motor, siden det er en E36 318i. Men jeg har egentlig ikke noe tro på termostaten.

Du har luft i kjølesystemet ditt gutt. Vannnivået kan enda være ok for det.

Luft systemet ditt og etterfyll kjølevæske, så skal du se at det blir varme i varmeapp og kjøling til motoren. Men kjenn på slangene.

Enten luft i systemet eller termostaten.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke rem-drevet vannpumpe på de bilene da? Skal vel litt til for at vannpumpa slutter å fungere uten det lager et hælvetes spetakkel.

At vifta til varmeapparatet ikke virker har nok ikke noe med at bilen koker.

Hvis du drar opp peilepinnen og den er dekt med en tjukk grå-beige grøt er det topp pakningen din som har gått, samme gjelder i kjølesystemet.

Hvis radiatoren og til dels slangene er kalde når det skjer er det nok termostaten som har låst seg.

Husker ikke helt 100%, men har ikke BMW lufteskrue på termostathuset? Den bør jo nesten åpnes hvis du skal bli kvitt all luft. Har skrudd på alt for mye forskjellig bil til å huske alle triks uten å se bilen...

Og for guds skyld steng av motoren før du peller nedover ved radiatoren, ting går fort rundt nedi der, og de nøler ikke med å lemleste deg. :D

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rem drevet vannpumpe ja, så den fungerer garantert. Det kan jo være at den har mistet/knekte skovelblader...men det har jeg ingen tro på.

Det finnes lufteskrue på termostathuset ja, men etter noen år så sitter denn ganske fast. Den plassert i en slik høyde at den er det høyeste punktet på kjølesystemet. Luft grå jo oppover.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår