Gå til innhold

Mb 230

Ranger emnet


rs4quattro

Anbefalte innlegg

Har fått i oppdrag av svigemor og kikke litt på hennes MB 230TE. Er vel ca 1990 modell. Bremsene henger på på høyre hjul foran. Er det noe å gjøre med dette uten å skifte det meste av delene der. Lukter varme bremser når hun har kjørt litt med den og det skraper mens man kjører. Forrige eier hadde hatt den på verksted og fått skiftet skiver,klosser og kalippere rundt hele bilen for ca 2 år siden. Har aldri skrudd MB før så jeg setter pris på alle tips. :iconsm

Four Rings To Rule Them All

 

Audi RS2 1995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått i oppdrag av svigemor og kikke litt på hennes MB 230TE. Er vel ca 1990 modell. Bremsene henger på på høyre hjul foran. Er det noe å gjøre med dette uten å skifte det meste av delene der. Lukter varme bremser når hun har kjørt litt med den og det skraper mens man kjører. Forrige eier hadde hatt den på verksted og fått skiftet skiver,klosser og kalippere rundt hele bilen for ca 2 år siden. Har aldri skrudd MB før så jeg setter pris på alle tips. :iconsm

 

Prøv å overhal det kalipperet som henger. Ettersom resten av kalipperne ikke henger, må feilen ligge i det ene som henger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er at det er dårlig smøring på gliderene, så ville jeg sjekket håndbrekk mekanismen... Skrape lyd, hvis det er slik jeg tror det er så er det sikkert noen sikkerhets pinne eller noe som skal holde håndbrekket på plass som er løsnet og ligger helt skeivt inni, hvis den sitter innvendig. Og det er ikke sjeldent disse dager at håndbrekket fryser fast :well lykke til, og husk og gi tilbake melding hva som var feil og hva som måtte gjøres:) Alle lærer så lenge man lever... uansett om du er gud eller jesus=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er at det er dårlig smøring på gliderene, så ville jeg sjekket håndbrekk mekanismen... Skrape lyd, hvis det er slik jeg tror det er så er det sikkert noen sikkerhets pinne eller noe som skal holde håndbrekket på plass som er løsnet og ligger helt skeivt inni, hvis den sitter innvendig. Og det er ikke sjeldent disse dager at håndbrekket fryser fast :well lykke til, og husk og gi tilbake melding hva som var feil og hva som måtte gjøres:) Alle lærer så lenge man lever... uansett om du er gud eller jesus=P

 

Om du leser innlegge hans:

 

Bremsene henger på på høyre hjul foran.

 

Brekket er da ute av bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kastet jeg virkelig de minuttene i dass på ved og skrive dette sprøytet :well Håper det ordner seg, driver selv og overhaler mine, bare og plukke dem løs, rens vask smør monter:) Finner sikkert ut av problemet hvis du plukker dem løs dessuten, er veldig lett og se.. Husk.. rustløser er din venn her.. :boxing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt av hjulet på den aktuelle siden. Kalipperen har hengt på siden svigefar skiftet bremseskive for ett år siden. Nå er halve skiven like glatt og fin som grovt sandpapir og klossen helt utslitt. Hadde ikke noe deler tilgjengelig da jeg drev med dette i går. Blir vel en tur til ett verksted da jeg ikke har noen sted å står med litt varme og tak over hodet.

Four Rings To Rule Them All

 

Audi RS2 1995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt av hjulet på den aktuelle siden. Kalipperen har hengt på siden svigefar skiftet bremseskive for ett år siden. Nå er halve skiven like glatt og fin som grovt sandpapir og klossen helt utslitt. Hadde ikke noe deler tilgjengelig da jeg drev med dette i går. Blir vel en tur til ett verksted da jeg ikke har noen sted å står med litt varme og tak over hodet.

 

Om du skal kjøpe nye deler, så er bremsedeler like billig hos Bertel O. Steen som hos biltema, så kjøp org. deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja da har svigermor hente inn tilbud fra verksteder i nærområdet. Hun endte opp på ca 7.000 fordi verkstedene ikke bare vil fikse den ene siden men skifte begge calipperne, skivene og klossene. Jeg har sagt ja til å gjøre dette.

Skal gjøre rent og smøre den calipperen som går tregt og skifte den ødelagt skiven og klosser på begge sider. Kjipern om den skulle bremse mye bedre på høyre side enn venstre side. Kan bli en del farlig episoder ut av det.

Four Rings To Rule Them All

 

Audi RS2 1995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg skiftet de aktuelle delene på denne bilen. Slet med å få skrudd av calipper og "bøyle" som calipper ligger i. Måtte frem med latmann for de som vet hva det er. Det jeg slet meste med var å få presset tilbake stempelet i calipperen. Fikk smurt med masse rustløser og litt fett før jeg klemte den inn ved hjelp av en tvinge. Fikk etter en litt fikling omsider driten sammen igjen og da fungerte bremsene igjen som de skulle. Hang på litt til å begynne med men etter en liten kjøretur så var alt i orden. Skal skifte klosser på andre siden også, men ventet for å se om jeg måtte gjøre noe mer med den siden som var problemet. Svigemor ble ihvertfall fornøyd.

Four Rings To Rule Them All

 

Audi RS2 1995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår