einsereier Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 heisann.. jeg har en passat 1.9tdi 110 hk 4motion. hvilken type motorvarmer leveres til disse bilene? har seriøse problemer med å få start på bilen under 15 minusgrader, prøvde i 21 minus 2 juledag å det gikk på et syltynt musehår med stor starthjelper. :mad: Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 dårlig batteri?! Ellers funker jo defa da. Tenkte å ta det på min, men ble aldri til at jeg invisterte i det dette året :D. Defa- warmup: kan ha kupevarmer, batterilader, og seff motorvarmer :). EDIT: hadde startproblemer på min på -10 i år jeg og, men fant ut at kontakta som du skrur fast til + polen på batteriet satt litt dårlig, så ladinga ble litt dårlig.. skrudde den skikkelig på plass.. starter som en "drøm". Selv på kaldere enn -15. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Bilen skal ikke ha noe problem å starte helt opp til -40 grader. Har du startproblem så er det sikkert lite strøm eller dårlig kontakt. Men en god ting er å bruke tynn olje vinterstid. Det gjør veldig stor forskjell. (Hvis du ikke bruker motorvarmer) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Regner med at det er slangetypen? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 takk for svar .. men var litt mer i tanken om vilken type det var, i blokka eller slange. Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 nåja. diesler har en tendens til å være traue selv i minus 20 grader. Tror bilen til fattern når han hadde 98 TDI syncro så gikk den på 3 sylindre i 1 minutt før den fjerde var varm nok til å tenne i 20 minus. Så motorvarmer er kjekt å ha. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Når det gjelder diesel så kan det være at den ikke er blandet ut. Kommer litt ann på hvor du bor i landet. De som selger diesel i kalde strøk av landet bruker å blande ut dieselen på vinterstid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Stemmer det. I norge blir vinterdiesel solgt overalt. eneste er tidspunktet de får det på. men det har mest å si over 20 minus. De blander den ut med parafin for at den ikke skal tykne. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
te-we Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 På min er det et element i blokka.. Siter -Terje- 99 Passat TDI, Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Du får vel både blokkvarmer og slangevarmer til passaten. Krevde å få montert både motorvarmer og kupevarmer på min når jeg kjøpte den ja. Kan knappt ha passat i norge uten det. Spesielt her oppe hvor vi kan ha både 20 og 30 kuldegrader. Aldri startvansker nå, å dørene får jeg også igjen. Iallefall når bilen står hjemme.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet Desember 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 da skal jeg få tak i en sånn slangevarmer å samtidig legge opp stikk for kupevifte, for di jævla dørlåsene tåler ikke væromslag. fuktig vær en dag å frost neste dag = mye bannskap! Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg