Gå til innhold

B204ft

Ranger emnet

Kenti

Anbefalte innlegg

Hei. Har muligens en 740/960 på hånden med B204FT motor 2liter 16V TIC Overhalt topp motor å ny turbo... resten skal være orginalt getrag fra gammel type M5 og grom clutch med trykkplate. trutrack drevspære... er det ikke spesielle hjerner på de her motorene? noen som har peiling på om det går å chip trimme de... eventuelt hvor mye hester de tåler?

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har muligens en 740/960 på hånden med B204FT motor 2liter 16V TIC Overhalt topp motor å ny turbo... resten skal være orginalt getrag fra gammel type M5 og grom clutch med trykkplate. trutrack drevspære... er det ikke spesielle hjerner på de her motorene? noen som har peiling på om det går å chip trimme de... eventuelt hvor mye hester de tåler?

Er spesielle boxer på denne motorn ja,men hvordan det er med chip er jeg noe usikker på.er vel noen på forumet som kjører slik motor vet jeg.

glt kammer er å anbefale ved trimming,samt kobble bort laddetrykks styringen og bruke en mekanisk boost controller istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo samme råder i denne motorn som andre nyere b2xx motorer,så det sier vel sitt.

veit du noe om boxene? er motorene gode for mye gamp? noe annet en kan gjør for å ta ut litt mer effekt?

BMW 318 is Coupe (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turbomanifoilen er restriktiv på høyt turtall, selv på standard motor..

men, men.. den er jo 200hk på 2.0 liter, ganske bra for tidlig 90-tall.

årsmodell på bil/motor?

tror ikke det er den som setter stopp på en slik motor,finnes jo en som bremset 443 hk på et slik grenrør,dog med ekstern wastegate..

Bør nok byttes råder før grenrøret må byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit du noe om boxene? er motorene gode for mye gamp? noe annet en kan gjør for å ta ut litt mer effekt?

Er jo en spesiell utgave av lh 2,4 iallfall da b204 ft har elektronisk laddetrykks styring og eksostempføler.

som det står i første post er jo en start,inklusive 3" eksos og alucooler

Samt å fjerne balanseakslingene evt bare reima.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en spesiell utgave av lh 2,4 iallfall da b204 ft har elektronisk laddetrykks styring og eksostempføler.

som det står i første post er jo en start,inklusive 3" eksos og alucooler

Samt å fjerne balanseakslingene evt bare reima.

hmmm... vi får prøve:) veit ikke av noen som chiper sånne boxer?

Gider ikke datasprut før til sommern.

BMW 318 is Coupe (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har denne motoren i bilen min;)

jeg har fjerna reima på balanseakslene, vet ikke hvor mye mer du får ut av den ved å gjøre dette.

Men merker ikke noe til vobrasjoner fra motor ol.

Ser noen har et grått Innsug. mitt var svart. hva er forskjell?

BMW 318 is Coupe (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter en ganske grei turbo på de motorene. Ringte BSR for noen år siden ang. chip til 204FT, og de hevdet at de skulle greie 250 HK med chip, eksos og filter. Får du i tillegg GLT kammer, alu intercooler og større dyser, så kan du få en fin motor :)

VS bremset en 2,4 liter med org. 16v turbo topp og kammer til 306 HK og 511 NM. Men det var med grenrør, autronic, større turbo +++. Det som bremset her var først kammene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider