Kenti Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Hei. Har muligens en 740/960 på hånden med B204FT motor 2liter 16V TIC Overhalt topp motor å ny turbo... resten skal være orginalt getrag fra gammel type M5 og grom clutch med trykkplate. trutrack drevspære... er det ikke spesielle hjerner på de her motorene? noen som har peiling på om det går å chip trimme de... eventuelt hvor mye hester de tåler? Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Hei. Har muligens en 740/960 på hånden med B204FT motor 2liter 16V TIC Overhalt topp motor å ny turbo... resten skal være orginalt getrag fra gammel type M5 og grom clutch med trykkplate. trutrack drevspære... er det ikke spesielle hjerner på de her motorene? noen som har peiling på om det går å chip trimme de... eventuelt hvor mye hester de tåler? Er spesielle boxer på denne motorn ja,men hvordan det er med chip er jeg noe usikker på.er vel noen på forumet som kjører slik motor vet jeg. glt kammer er å anbefale ved trimming,samt kobble bort laddetrykks styringen og bruke en mekanisk boost controller istedet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 er jo samme råder i denne motorn som andre nyere b2xx motorer,så det sier vel sitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 turbomanifoilen er restriktiv på høyt turtall, selv på standard motor.. men, men.. den er jo 200hk på 2.0 liter, ganske bra for tidlig 90-tall. årsmodell på bil/motor? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenti Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 er jo samme råder i denne motorn som andre nyere b2xx motorer,så det sier vel sitt. veit du noe om boxene? er motorene gode for mye gamp? noe annet en kan gjør for å ta ut litt mer effekt? Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 turbomanifoilen er restriktiv på høyt turtall, selv på standard motor..men, men.. den er jo 200hk på 2.0 liter, ganske bra for tidlig 90-tall. årsmodell på bil/motor? tror ikke det er den som setter stopp på en slik motor,finnes jo en som bremset 443 hk på et slik grenrør,dog med ekstern wastegate.. Bør nok byttes råder før grenrøret må byttes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 ja, det er jo en fet motor da :-) selv i original utførelse. sjelden vare! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 veit du noe om boxene? er motorene gode for mye gamp? noe annet en kan gjør for å ta ut litt mer effekt? Er jo en spesiell utgave av lh 2,4 iallfall da b204 ft har elektronisk laddetrykks styring og eksostempføler. som det står i første post er jo en start,inklusive 3" eksos og alucooler Samt å fjerne balanseakslingene evt bare reima. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenti Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Er jo en spesiell utgave av lh 2,4 iallfall da b204 ft har elektronisk laddetrykks styring og eksostempføler. som det står i første post er jo en start,inklusive 3" eksos og alucooler Samt å fjerne balanseakslingene evt bare reima. hmmm... vi får prøve:) veit ikke av noen som chiper sånne boxer? Gider ikke datasprut før til sommern. Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoraaner Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 jeg har denne motoren i bilen min;) jeg har fjerna reima på balanseakslene, vet ikke hvor mye mer du får ut av den ved å gjøre dette. Men merker ikke noe til vobrasjoner fra motor ol. Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenti Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 jeg har denne motoren i bilen min;)jeg har fjerna reima på balanseakslene, vet ikke hvor mye mer du får ut av den ved å gjøre dette. Men merker ikke noe til vobrasjoner fra motor ol. Ser noen har et grått Innsug. mitt var svart. hva er forskjell? Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Ser noen har et grått Innsug. mitt var svart. hva er forskjell? Mest trolig ingenting.men hva vil 740/960 si? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Så har jo motoren "tørrsump" standar da, d var ikke vanlig på 90 tallet:D Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Så har jo motoren "tørrsump" standar da, d var ikke vanlig på 90 tallet:D Det var vel kanskje å ta i Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Sitter en ganske grei turbo på de motorene. Ringte BSR for noen år siden ang. chip til 204FT, og de hevdet at de skulle greie 250 HK med chip, eksos og filter. Får du i tillegg GLT kammer, alu intercooler og større dyser, så kan du få en fin motor :) VS bremset en 2,4 liter med org. 16v turbo topp og kammer til 306 HK og 511 NM. Men det var med grenrør, autronic, større turbo +++. Det som bremset her var først kammene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.