Gå til innhold

Downforce-plater?

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

Hei,

er det bare jeg som er gal nok til å tenke på downforce-plater?

aero3.gif

les gjerne hele artikkelen her, på den fine siden med den pene, gule bakgrunnen:

http://www3.bc.sympatico.ca/Volvo_Books/body1.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det hele tatt bruk for det på en gatebil? Greit at ingen ide er for dum her i verden, men har det noe for seg på en bil som skal gå etter veien der fartsgrensa er 90 (+100)?

Er vel kjekt hvis du snakker om en maskin som skal kjøres veldig fort med...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å ta i litt når det gjelder understell, drivverk osv. Som en egentlig ikke har bruk for før en har en masse effekt. Men sånn som jeg ser det er det ingen vits i å kjøpe deler som må byttes ut hvis en skal bygge litt videre. Bedre å kjøpe ordentlige saker med en gang

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bruk for det a????? Med 204 hk.....

Det har jo ingenting med hk å gjøre.

vil være det samme som å montere en vinge, bare at effekten vil være mye bedre.

jeg sier ikke jeg skal gjøre det nå, men.. det er en av tingene jeg tenker på innimellom.. understellet er ikke akkuratt "luftvennelig" i standard utførelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

men jeghar ikke det problemet ennå. å det er en bruks bil.

Den gule 240 med v8 har vell noe sånt. har ikke titta under den. men du ser det når du ser det nåt du titter på bak parten.

url til bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider