Gå til innhold

2.0i 16v oppi en Kadett E

Ranger emnet

exEleC

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kanskje kjøpe en Kadett E Gsi for 1500,- som det følger med en ecotec motor (2.0i 16v fra vectra A) Lurte på hvor vanskelig det er og sette oppi denne i en Kadett E, det er hvertfall 1 motorfeste som må bygges om! Er dette vanskelig? Nogen som har bilder av hvordan jeg kan gjøre dette ? Hvilke deler jeg trenger for og bygge om ? Har hørt snakk om at du kan bruke noen deler fra det orginale motorfeste og sveise om ?

Takker på forhand!

Mvh

En vakker dag så får jeg nok lappen på bil ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Skal kanskje kjøpe en Kadett E Gsi for 1500,- som det følger med en ecotec motor (2.0i 16v fra vectra A) Lurte på hvor vanskelig det er og sette oppi denne i en Kadett E, det er hvertfall 1 motorfeste som må bygges om! Er dette vanskelig? Nogen som har bilder av hvordan jeg kan gjøre dette ? Hvilke deler jeg trenger for og bygge om ? Har hørt snakk om at du kan bruke noen deler fra det orginale motorfeste og sveise om ?

Takker på forhand!

Mvh

Motoren går rett nedi den, uten noen ombygging i det hele tatt.. du kan til og med bruke den originale girkassa.. eneste som trenger utskifting er ledningsnettet... men det er gjort på et par kvelder..

// Fredrik Olastuen //

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eey bjørn! viste att du måtte ha tak i en opel :D hehe, skal du ha denne? eller skal den kjøres på "KJELVÅÅ"? Så nå ska du hellar skru på denne, enn å sedda i nye motor i volvoen?!

mvh

magnus

Dæ så går ront, går sont!

Kadett-C - flerårsprosjekt

kadett-C - 77mod selges i deler

Ascona C - stygg som få, bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eey bjørn! viste att du måtte ha tak i en opel :D hehe, skal du ha denne? eller skal den kjøres på "KJELVÅÅ"? Så nå ska du hellar skru på denne, enn å sedda i nye motor i volvoen?!

mvh

magnus

Asconaen er død, volvoen er delvis ødelakt...

Trenger sårt en bil ! Men tror ikke jeg kjøper kadetten da den fortjener pressa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asconaen er død, volvoen er delvis ødelakt...

Trenger sårt en bil ! Men tror ikke jeg kjøper kadetten da den fortjener pressa...

0o store tøffe bjørn som ikkje vil ha framjulstrekte kadett :P hehe, e an så stygge? elle e d bare d at d e en kadett E så e drid!? du ska få an for 1500,- då e d defekte motor å sånn? ke aent må skiftas før eu?

mvh

magnus

Dæ så går ront, går sont!

Kadett-C - flerårsprosjekt

kadett-C - 77mod selges i deler

Ascona C - stygg som få, bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er den motoren han skriver er det en 136hk..

skriver jo det er en ecotec motor, ikke en c20xe men x20xev

Stemmer, både bil og motor har blitt veldig godt kjørt... Og det er en del rust på Kadetten.. Så den forsvinner i pressa med orginal GSI motor....

Hadde det vært en C20XE som følgte med hadde jeg kjøpt alt og knoksa bilen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider