exEleC Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Hei Skal kanskje kjøpe en Kadett E Gsi for 1500,- som det følger med en ecotec motor (2.0i 16v fra vectra A) Lurte på hvor vanskelig det er og sette oppi denne i en Kadett E, det er hvertfall 1 motorfeste som må bygges om! Er dette vanskelig? Nogen som har bilder av hvordan jeg kan gjøre dette ? Hvilke deler jeg trenger for og bygge om ? Har hørt snakk om at du kan bruke noen deler fra det orginale motorfeste og sveise om ? Takker på forhand! Mvh Siter En vakker dag så får jeg nok lappen på bil .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThAMaZTeR Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Hei Skal kanskje kjøpe en Kadett E Gsi for 1500,- som det følger med en ecotec motor (2.0i 16v fra vectra A) Lurte på hvor vanskelig det er og sette oppi denne i en Kadett E, det er hvertfall 1 motorfeste som må bygges om! Er dette vanskelig? Nogen som har bilder av hvordan jeg kan gjøre dette ? Hvilke deler jeg trenger for og bygge om ? Har hørt snakk om at du kan bruke noen deler fra det orginale motorfeste og sveise om ? Takker på forhand! Mvh Motoren går rett nedi den, uten noen ombygging i det hele tatt.. du kan til og med bruke den originale girkassa.. eneste som trenger utskifting er ledningsnettet... men det er gjort på et par kvelder.. Siter // Fredrik Olastuen // --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exEleC Skrevet Desember 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Problemet er at den passa ikke på det fremre motorfeste! Det som er på venstre side (sett forfra) Motoren som sto oppi var en 1.8i 8v motor (GSI) Siter En vakker dag så får jeg nok lappen på bil .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 feste fra 16v? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 eey bjørn! viste att du måtte ha tak i en opel :D hehe, skal du ha denne? eller skal den kjøres på "KJELVÅÅ"? Så nå ska du hellar skru på denne, enn å sedda i nye motor i volvoen?! mvh magnus Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exEleC Skrevet Desember 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 eey bjørn! viste att du måtte ha tak i en opel :D hehe, skal du ha denne? eller skal den kjøres på "KJELVÅÅ"? Så nå ska du hellar skru på denne, enn å sedda i nye motor i volvoen?! mvh magnus Asconaen er død, volvoen er delvis ødelakt... Trenger sårt en bil ! Men tror ikke jeg kjøper kadetten da den fortjener pressa... Siter En vakker dag så får jeg nok lappen på bil .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThAMaZTeR Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 såpass dårlig stand? Siter // Fredrik Olastuen // --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Asconaen er død, volvoen er delvis ødelakt... Trenger sårt en bil ! Men tror ikke jeg kjøper kadetten da den fortjener pressa... 0o store tøffe bjørn som ikkje vil ha framjulstrekte kadett :P hehe, e an så stygge? elle e d bare d at d e en kadett E så e drid!? du ska få an for 1500,- då e d defekte motor å sånn? ke aent må skiftas før eu? mvh magnus Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThAMaZTeR Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Hvis du ikke kjøper en kadett E til 1500 hvor det følger med en 2.0 16V, da er enten den motoren havarert, eller du dum :P Siter // Fredrik Olastuen // --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Hvis det er den motoren han skriver er det en 136hk.. skriver jo det er en ecotec motor, ikke en c20xe men x20xev Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exEleC Skrevet Desember 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Hvis det er den motoren han skriver er det en 136hk.. skriver jo det er en ecotec motor, ikke en c20xe men x20xev Stemmer, både bil og motor har blitt veldig godt kjørt... Og det er en del rust på Kadetten.. Så den forsvinner i pressa med orginal GSI motor.... Hadde det vært en C20XE som følgte med hadde jeg kjøpt alt og knoksa bilen ! Siter En vakker dag så får jeg nok lappen på bil .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 fatta jo d! bare kødde me bjørn! :D hehe, press driten bjørn, fiks deg en 240!! Kadett E e liksom kje akkurat bilen såm passe te deg :D viss kje du ska herja an på kjelvå! :D Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg