Gå til innhold

Wankel i GD?

Ranger emnet


opel freak

Anbefalte innlegg

Jeg satt og undret litt på trimming av motoren min og i den forbindelse kom jeg raskt frem til at for å få ca 300hk må jeg oppgradere så nær som alt inni motoren og slenge på en turbo med tilhørende systemer, ny ecu osv. Dette kommer seg da på vertfall 40.000-50.000.

 

Derfor kom jeg på da, javist er det dyrt og trimme men da kan det kansje være like greit og kjøpe seg et bedre motormessig alternativ slik at man kan oppgradere billigst mulig for å få en "budsjett" racer.

 

En wankel kan ikke koste mer en 30.000 for en brukbar motor, adapterplate må jeg jo ha men det bør ikke koste mere enn noen lapper og ordne. Når det gjelder andre deler må jeg jo også ha dem vist jeg trimme den motoren som står i nå også.

 

Så hva tror dere da, mulighet for wankel i GD?

 

Ikke mobb meg fordi at jeg vurderer å hive ut Fe3'n da :)

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-IKKE- hiv ut FE3`n! :deng

 

Denne motoren er FWD, wankel RWD.. hmm.. tror kanskje du må belage deg på myye custom arbeid her da.. er ikke plass bakhjulstrekk på denna, men man kan gjøre mye med vinkelsliper å sveis

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-IKKE- hiv ut FE3`n! :deng

 

Denne motoren er FWD, wankel RWD.. hmm.. tror kanskje du må belage deg på myye custom arbeid her da.. er ikke plass bakhjulstrekk på denna, men man kan gjøre mye med vinkelsliper å sveis

 

Er ikke plass?

 

Var ikke gd levert med 4wd da?

 

Så vidt meg bekjent og av bilder jeg har tittet på er min bil og 4wd'n liken under sett bort ifra at min bil er 5cm kortere når det gjelder akselavstand.

 

Men egentlig tenkte jeg på og bruke motoren med fremhjulstrekken, ingen som har gjort slik før tror jeg vertfall. KAnsje parre den med en 850R girkasse fra volvo siden den som er der ikke tåler all verden til juling :)

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

626 coupe kom aldri som 4wd...

men uansett... så klarer du fint 300hk med FE3 motoren, og for kostnader langt under 30tusen...

 

-Undervurder ALDRI! FE3 power kiddie

 

handle turbo i sverige f.eks ? T28 minst selv går eg for en T3/4 variant

du trenger større dyser (550cc ?)

ei walbro 190lph bensinpumpe

lavkompstempler (får å endre kompen din fra 10:1 til 9.2:1, men viss du har 89+ FE3, trenger du ikke det, pga da har du allerede en lav komp FE3)

manifoil, enten lager du selv, eller så får du noen til å lage for deg... har funnet noen som lager en til meg for 5000kr + moms

du trenger eit tillegsprut program... (safc II ? tror eg går for det)

intercooler (jo større jo bedre :D men også dyrere, også kommer det ann på hva du har plass til, mange kapper hull i orginalfangeren for å få plass, og for å få mer luft gjennom den

masse slanger og rør, og litt sveisehjelp så er du der... vil tro du skal klare fint 300hk på 1bar på det der altså :)

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår