opel freak Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Jeg satt og undret litt på trimming av motoren min og i den forbindelse kom jeg raskt frem til at for å få ca 300hk må jeg oppgradere så nær som alt inni motoren og slenge på en turbo med tilhørende systemer, ny ecu osv. Dette kommer seg da på vertfall 40.000-50.000. Derfor kom jeg på da, javist er det dyrt og trimme men da kan det kansje være like greit og kjøpe seg et bedre motormessig alternativ slik at man kan oppgradere billigst mulig for å få en "budsjett" racer. En wankel kan ikke koste mer en 30.000 for en brukbar motor, adapterplate må jeg jo ha men det bør ikke koste mere enn noen lapper og ordne. Når det gjelder andre deler må jeg jo også ha dem vist jeg trimme den motoren som står i nå også. Så hva tror dere da, mulighet for wankel i GD? Ikke mobb meg fordi at jeg vurderer å hive ut Fe3'n da :) Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Znip Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 -IKKE- hiv ut FE3`n! :deng Denne motoren er FWD, wankel RWD.. hmm.. tror kanskje du må belage deg på myye custom arbeid her da.. er ikke plass bakhjulstrekk på denna, men man kan gjøre mye med vinkelsliper å sveis Siter - 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK] X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt! X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK] Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 jepps, skru heller på FE3en mye du kan gjøre med den for penga du må ut med for å wankelkonvertere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Desember 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 -IKKE- hiv ut FE3`n! :deng Denne motoren er FWD, wankel RWD.. hmm.. tror kanskje du må belage deg på myye custom arbeid her da.. er ikke plass bakhjulstrekk på denna, men man kan gjøre mye med vinkelsliper å sveis Er ikke plass? Var ikke gd levert med 4wd da? Så vidt meg bekjent og av bilder jeg har tittet på er min bil og 4wd'n liken under sett bort ifra at min bil er 5cm kortere når det gjelder akselavstand. Men egentlig tenkte jeg på og bruke motoren med fremhjulstrekken, ingen som har gjort slik før tror jeg vertfall. KAnsje parre den med en 850R girkasse fra volvo siden den som er der ikke tåler all verden til juling :) Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Znip Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 fortsattmye under enn bare akselavstand som må flyttes på rekner jeg med. Har du hatt en AWD, hadde jo saken vært biff. Siter - 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK] X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt! X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK] Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 626 coupe kom aldri som 4wd... men uansett... så klarer du fint 300hk med FE3 motoren, og for kostnader langt under 30tusen... -Undervurder ALDRI! FE3 power kiddie handle turbo i sverige f.eks ? T28 minst selv går eg for en T3/4 variant du trenger større dyser (550cc ?) ei walbro 190lph bensinpumpe lavkompstempler (får å endre kompen din fra 10:1 til 9.2:1, men viss du har 89+ FE3, trenger du ikke det, pga da har du allerede en lav komp FE3) manifoil, enten lager du selv, eller så får du noen til å lage for deg... har funnet noen som lager en til meg for 5000kr + moms du trenger eit tillegsprut program... (safc II ? tror eg går for det) intercooler (jo større jo bedre :D men også dyrere, også kommer det ann på hva du har plass til, mange kapper hull i orginalfangeren for å få plass, og for å få mer luft gjennom den masse slanger og rør, og litt sveisehjelp så er du der... vil tro du skal klare fint 300hk på 1bar på det der altså :) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frooode Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 er endel i australia som har bygget 323 fwd med wankel (med tverrstilt motor og det hele). Så ja, det er mulig... Siter brap-brap-brap 1984 Mazda 929 1980 Mazda RX-7 1976 Mazda 818 De Luxe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Januar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 er endel i australia som har bygget 323 fwd med wankel (med tverrstilt motor og det hele). Så ja, det er mulig... Link???? Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg