Gå til innhold

Viktig med volum i bass kassen ???

Ranger emnet

Mrdreamer

Anbefalte innlegg

det er jo et par ting du kan gjøre for å "jukse" litt så du får større kasse. en ting er å bruke veldig mye dempeull, en annen ting er å montere elementet med magneten ut (dette kan danne ulyder på noen elementer). men du får jo som sakt elementer som klarer seg fint i små kasser også, men du bør prøve å lage kassene så store som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det blir ikke så stor kasse, så da fårn jobbe med det.

Jeg foreslår at du velegr 10" som klarer seg med super små kasser.

Eks: Peerless Resolution 10" bass, 4ohm, pris pr. stk

NOK 1 098.00

I 10L kasse og 2 stk aukustik ventiler, ville kunne fungere.

Samme med eks: HELIX W10 Competition

eller: Earthquake SWS-10 Pris NOK 2,795.00

Du vill nok få stram bass, selv med ventiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med kassevolum. Har noen liter for stor kasse, og lyden er absolutt ikke bra. Spiller du ei låt med tette bass-slag, henger bassen lenge igjen etter mellomtone/diskant.

Så, sjekk hva akkurat den subben du skal kjøpe krever for å få ei optimal kasse, husk, dette er viktig...

Dette stemmer over hodet ikke!

At bassen henger etter er et faseproblem og ikke et resultat av feil kassevolum!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at du kan få ut 25-30 liter i det rommet du skal støpe i.

Få lånt deg basselementer hos din lokale bilstereoforhandler og bestem deg utifra hvilket element som passer deg og din type musikk, best!

Noen butikker krever deponering av kjøpesummen av elementet, men dette bør du stå i for å kunne finne fram til ditt rette valg.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så lite rom ville det vel kunne være en god idè å kjøre en push/pull løsning?

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider