Gå til innhold

B230FT høy tomgang

Ranger emnet


AudiA4RS

Anbefalte innlegg

Har testet litt nå, og eneste problem nå er at ved gassing f.eks når bilen står i ro, og man trykker gassen i bunn en liten stund og slipper så vil motoren stoppe.. må pumpe litt forsiktig på gassen for at den ikke skal stoppe..

 

Har prøvd med og uten dump

 

noen som har vært borti dette?

Audi R4R 2.7 bi turbo 2001

BMW 320d 150tdi 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å justere på den sorte plastskruen på innsuget?

 

Hva slags innsprut er det? Står på den blanke boksen som du forhåpentligvis har plassert i kupeen et sted.

 

Er det Motronic går det helt fint med åpen dumpventil.

 

Virka litt fett med annen turbo og ekstern? wastegate -har du bilder av høna??

 

Rart det du sier med gassinga di.. skal ikke være no kødd der, bortsett fra hvis den går for lavt på tomgang og du slipper den ned etter gasspådrag....

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja prøvde å skru på den sorte plast skruen, men den ville ikke ned. men er kvitt det problemet nå når jeg har kasta ut tomgangsmotoren...

 

Sprutet er LH 2.2. og ja, styreenheten står faktisk inni bilen :D

 

Kan få knipsa litt bilder etterhvert, bilen går ganske bra og, ved turtallskutt er det flotte stikkflammer.. litt morsomt !

 

Prøvde å vaske LMM i sprit, og da ble det bedre det med at bilen vil stoppe, men kom tilbake etter en kjøretur med tung høyrefot :D

Audi R4R 2.7 bi turbo 2001

BMW 320d 150tdi 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja prøvde å skru på den sorte plast skruen, men den ville ikke ned. men er kvitt det problemet nå når jeg har kasta ut tomgangsmotoren...

 

Sprutet er LH 2.2. og ja, styreenheten står faktisk inni bilen :D

 

Kan få knipsa litt bilder etterhvert, bilen går ganske bra og, ved turtallskutt er det flotte stikkflammer.. litt morsomt !

 

Prøvde å vaske LMM i sprit, og da ble det bedre det med at bilen vil stoppe, men kom tilbake etter en kjøretur med tung høyrefot :D

 

Det er bra. Skulle jo hatt LH2.4 da.. er det som er mest optimalt før datasprut :P hehe. LMM bør du være litt forsiktig med, hvis du har den med tråder inni, for den går lett til hælvette... Men har du den med litt aluminium på, med sånn klaff, så ere bare å herje i vei vil jeg si... hehe. Når jeg kjørte uten noen form for avlastning/dumpventil, så fikk jeg sånn jævli rå flafre-lyd.

 

Og når jeg hadde oppe panseret og gassa med handa, så hørte man tydelig at spjeldet på LMM'en smallt' greit fram og tilbake :P hehe. var morro egentlig. men har dumpventil nå... Kjedelig med ptcchh :(

 

Er ganske normalt at man får stikkflammer ved turtallskutt og litt smelling i potta, når man kjører med høyt bensintrykk, det er det bare å bli vant til :P hehehe :D Men jeg liker nå ikke å straffe motorer som ikke går skikkelig og ikke er skikkelig justert, det må jeg bare få understreke!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår